|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Aktiv i det daglige - "Kvardagstrening" i staden for helsestudioEr det nokon her som er tenker på det å vere aktive i kvardagen sin, i staden for å "trene" slik som folk vanligvis definerer trening? Las ein artikkel i dag som overraska meg med tanke på kor mykje ein brenn av når ein tar trappa i staden for heisen. klikk på bildet, så ser ein meir om effekten. Elizabeth her (som er i artikkelen, og som eg kjenner svært godt |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Aktiv i det daglige - "Kvardagstrening" i staden for helsestudioI yngre dager trente jeg mye, i perioder svært mye. Nå har jeg ikke trent på mange år. Jeg burde begynne igjen, men i motsetning til tidligere da jeg nøt å bli sliten syns jeg nå det bare er ubehagelig. Jeg har derfor i mange år levd på slik "hverdagstrening". Jeg går til butikken, til jobben, til byen, når vi følger ungene til aktiviteter, osv. Det holder formen min på et rimelig brukbart nivå, selv om jeg ellers lever et temmelig stillesittende liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Aktiv i det daglige - "Kvardagstrening" i staden for helsestudioJa, jeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Aktiv i det daglige - "Kvardagstrening" i staden for helsestudioJeg tror hverdagstrening er det viktigste. Det man gjør hver dag betyr mest, og det å være i bevegelse er gull verdt for kroppen. Det er selvfølgelig kjempebra om man får til å trene "skikkelig" i tilllegg, men hvis man bare gjør det uten å ha hverdagsaktivitet i bunnen tror jeg man skal trene endel for å oppnå samme effekt.
![]() |
#5 |
Unik
|
![]() Sv: Aktiv i det daglige - "Kvardagstrening" i staden for helsestudioEg har heile tida ein drøm om å bli ein som trenar, men eg kjem ikkje heilt der enno. Men kvardagstrening blir det litt av. Gåturen for å levere guttungen og seinare henta han igjen, kvar dag, er ein fin morgontur. Og når det passer seg slik pleier eg å legga turen rundt vågen her og, før eg tuslar heim igjen.
![]() |
#6 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Aktiv i det daglige - "Kvardagstrening" i staden for helsestudioJeg får stappet inn ganske mye hverdagstrening om jeg vil.
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Aktiv i det daglige - "Kvardagstrening" i staden for helsestudioJeg går ca. 140 trappetrinn på vei fra toget til kontoret mitt hver morgen.
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Aktiv i det daglige - "Kvardagstrening" i staden for helsestudioEg er ein tilhengar av å gå i staden for å køyre om det er mogeleg. No bur eg jo på landet, så å t.d. gå i butikken er uaktuelt. Det ville tatt meg ein dag tur/retur. Men borna går/ sykler til vener, også lillesøster som må følgast. Eg går i trapper heller enn å ta heis, og går på besøk når eg kan.
![]() |
#9 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Aktiv i det daglige - "Kvardagstrening" i staden for helsestudioPå min arbeidsplass har vi forresten hatt nokre eldsjeler som set opp små skilt på golvet i korridorane. Det står ting som "hopp!", eller "Hink 10 skritt". Eg gjer det faktisk, sjølv om ein føler seg litt tullete - i korridoren ved ein offentleg etat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Aktiv i det daglige - "Kvardagstrening" i staden for helsestudioJeg trener ganske mye paa helsestudio, men tar gjerne med meg ekstratrening. Jeg gaar minst 40 minutter om dagen, rask gange, men pleier aa ta heisen opp til 6. etg. hvor vi bor. Kanskje skal jeg slutte med det?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Aktiv i det daglige - "Kvardagstrening" i staden for helsestudioJeg er flinkere på dette i Norge enn her i USA, men å andre siden så har jeg mer til trening her så jeg trener nok mer her uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Aktiv i det daglige - "Kvardagstrening" i staden for helsestudioJeg holder et sånt tempo når jeg beveger meg rundt på jobben at jeg får opp pulsen og blir litt svett. Jogger gjerne gjennom gangene når jeg skal hente noe, går kjapt opp og ned trapper.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|