Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Spellemannsprisen, Sundfør og Bare Egil

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-11, 13:05   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spellemannsprisen, Sundfør og Bare Egil

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10029218

Ja, hva synes dere? Er det Susanne Sundfør som er teit, eller Bare Egil? Trenger vi egne kvinne-og mannskategorier i Spellemannsprisen, eller bør inndelingen være slik den alltid har vært?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:06   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare Egil

Skal kjenne etter om jeg klarer å opparbeide engasjement for denne saken.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:08   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inndelingen har vært i mann/kvinne omtrent alltid, uten at det er et argument for at det skal fortsette sånn. Jeg syns bedre sjangerinndeling er mer interessant, egentlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:08   #4
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes Sundfør er teit, og Bare Egil... Vel han er vel sånn som Bare Egil alltid har vært.

Gammel 22-01-11, 13:10   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg må si at jeg fniste høyt av denne:

Sitat:

- Skulle jeg likevel ikke få noen oppmerksomhet fra pressen vedrørende dette «stuntet», lurer jeg på om det evt. går an å melde seg på igjen, skriver han på bloggen.

Gammel 22-01-11, 13:12   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke helt å opparbeide meg noe engasjement over Sudførs stunt, men jeg elsket Bare Egils motstunt.

Sitat:

- Jeg, Egil Hegerberg (40 år) fra bandet Bare Egil Band, ønsker med dette å bekjentgjøre at jeg trekker meg fra nominasjonen til årets tekstforfatter i Spellemannprisen i og med at jeg er nominert sammen med en rekke kvinnfolk.

Alle vet at kvinner leser mer, er mer pliktoppfyllende og har høyere krav til egne prestasjoner og dermed har et solid fortrinn som tekstforfattere. Noen av dem behersker sogar britisk! De har også visse fysiske fortrinn,

Sitat:

Jeg har tatt denne avgjørelsen etter å ha foretatt en kynisk avveining om hvordan jeg kan skaffe meg mest mulig PR ut av denne nominasjonen, skriver han, men holder likevel døren åpen for en snarlig retur:

- Skulle jeg likevel ikke få noen oppmerksomhet fra pressen vedrørende dette «stuntet», lurer jeg på om det evt. går an å melde seg på igjen

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:20   #7
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes i allefall Bare Egil er hysterisk morsom!

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:23   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lo godt av Egil da han uttalte seg iallefall.

Gammel 22-01-11, 13:34   #9
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bare Egil er ein av rikets mest morosame. Hans reaksjon på å ha vorte nominert til prisen "Beste tekstforfatter" var at han ikkje kunne skjøna kvifor han var nominert, han skreiv trass alt berre tull og vas, meinte han. Om han fekk prisen ville det vera ei skandale av gigantiske propoorsjonar, ifylgje han sjølve.

Gammel 22-01-11, 13:37   #10
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sundfør er teit og Bare Egil er kul.

Gammel 22-01-11, 13:45   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Egil er utrolig morsom altså. Jeg er helfrelst.

Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:55   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Sundfør er teit og Bare Egil er kul.

Jeg ligger vel litt der jeg også. Sett bort fra at Sundfør bare gjør dette fordi hun er PR-kåt - finnes det argumenter for å ha egne kategorier for menn og kvinner i en slik konkurranse? Bortsett fra det blir lettere for flere å vinne en pris.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 13:57   #13
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Bare Egil er kul.
Jeg syntes Sunnfør er litt , selv om hun faktisk har ett poeng i mine øyne.

Gammel 22-01-11, 14:09   #14
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg ligger vel litt der jeg også. Sett bort fra at Sundfør bare gjør dette fordi hun er PR-kåt - finnes det argumenter for å ha egne kategorier for menn og kvinner i en slik konkurranse? Bortsett fra det blir lettere for flere å vinne en pris.

Næsj. Jeg har alltid tenkt at det er for å gjøre det mer spennende, fler priser å dele ut, liksom. Sånn er det jo med Oscarutelinger mm også.

Men Årets Spellemann, hva er det unike med den prisen?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 14:11   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns dette er et utrolig morsomt pr-stund fra Bare Egil sin side, jeg.

Gammel 22-01-11, 15:05   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes Sundfør har et poeng og ser ikke helt at hun skal ha noen primadonnanykker. Hvorfor i all verden skal vi skille mellom mannlige og kvinnelige artister? En artist er en artist. Det er som det poengteres i mediene, ikke noe som heter årets kvinnelige/mannlige forfatter, eller årets kvinnelige/mannlige nobelfredsprisvinner osv. Hva er anderledes med musikkbransjen, og hvorfor kan ikke folk annerkjennes uavhengig av kjønn?

Bare Egil er bare morsom.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 15:07   #17
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg opplever henne som alt annet en PR-kåt. Hun har i alle fall ikke gjort så mye for å stikke nesen sin frem før, det jeg har sett og sa også dette da hun mottok en Spellemanspris for et eller to år siden. Hun er ekstremt dyktig og jeg tror at hun hadde kunnet stukket av med hele prisen alene om det ikke var to kategorier...

Gammel 22-01-11, 15:08   #18
Joika
Pauset

Standard

Jeg virkelig ELSKER Sundfør da, så er kanskje ikke helt objektiv. Men hør på denne.

(Kilde: youtube.com)

Gammel 22-01-11, 15:12   #19
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er tøft av Sundfør å ta den kampen - ikke minst fordi hun sikker aner at veldig mange reagerer med å synes hun er teit. Og prinsipielt er jeg helt enig med henne.

Bare Egil er utrolig morsom, også nå.

Gammel 22-01-11, 15:13   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare Egil er morsom!

Jeg kan overhodet ikke se problemet med priser for kvinner og menn - blir jo bare flere priser ut av det, og det må da være en fin ting for artistene selv?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.