|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spellemannsprisen, Sundfør og Bare Egilhttp://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10029218 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare EgilInndelingen har vært i mann/kvinne omtrent alltid, uten at det er et argument for at det skal fortsette sånn. Jeg syns bedre sjangerinndeling er mer interessant, egentlig.
![]() |
#4 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare EgilJeg synes Sundfør er teit, og Bare Egil... Vel han er vel sånn som Bare Egil alltid har vært.
![]() |
#5 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare EgilJeg må si at jeg fniste høyt av denne:
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare EgilJeg klarer ikke helt å opparbeide meg noe engasjement over Sudførs stunt, men jeg elsket Bare Egils motstunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare EgilJeg synes i allefall Bare Egil er hysterisk morsom! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Forelska
|
![]() Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare EgilBare Egil er ein av rikets mest morosame. Hans reaksjon på å ha vorte nominert til prisen "Beste tekstforfatter" var at han ikkje kunne skjøna kvifor han var nominert, han skreiv trass alt berre tull og vas, meinte han. Om han fekk prisen ville det vera ei skandale av gigantiske propoorsjonar, ifylgje han sjølve.
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare EgilEgil er utrolig morsom altså. Jeg er helfrelst. |
![]() |
![]() |
#12 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare Egil
Jeg ligger vel litt der jeg også. Sett bort fra at Sundfør bare gjør dette fordi hun er PR-kåt - finnes det argumenter for å ha egne kategorier for menn og kvinner i en slik konkurranse? Bortsett fra det blir lettere for flere å vinne en pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tankefull
|
![]() Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare EgilBare Egil er kul.
![]() |
#14 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Næsj. Jeg har alltid tenkt at det er for å gjøre det mer spennende, fler priser å dele ut, liksom. Sånn er det jo med Oscarutelinger mm også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare EgilJeg syntes Sundfør har et poeng og ser ikke helt at hun skal ha noen primadonnanykker. Hvorfor i all verden skal vi skille mellom mannlige og kvinnelige artister? En artist er en artist. Det er som det poengteres i mediene, ikke noe som heter årets kvinnelige/mannlige forfatter, eller årets kvinnelige/mannlige nobelfredsprisvinner osv. Hva er anderledes med musikkbransjen, og hvorfor kan ikke folk annerkjennes uavhengig av kjønn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
|
Jeg opplever henne som alt annet en PR-kåt. Hun har i alle fall ikke gjort så mye for å stikke nesen sin frem før, det jeg har sett og sa også dette da hun mottok en Spellemanspris for et eller to år siden. Hun er ekstremt dyktig og jeg tror at hun hadde kunnet stukket av med hele prisen alene om det ikke var to kategorier... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
|
![]() Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare EgilJeg virkelig ELSKER Sundfør da, så er kanskje ikke helt objektiv. Men hør på denne. (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare EgilJeg synes det er tøft av Sundfør å ta den kampen - ikke minst fordi hun sikker aner at veldig mange reagerer med å synes hun er teit. Og prinsipielt er jeg helt enig med henne.
![]() |
#20 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spellemannsprisen, Sundfør og Bare EgilBare Egil er morsom!
![]() |
|
|