|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Hardangervidda i sommerVi har planer om fottur på hardangervidda i sommer. Mannen er tidligere friskus og fjellvandrer og skulle gjerne gått der med telt i mange uker, men det må nok tilpasses en uerfaren fjellvandrer som jeg er, og en gutt på 7 år også. Jeg er mer typen seterferie/korte dagsturer fra fast hytte. Er glad i fjellet, men holder ikke ut så lenge og vil gjerne ha litt komfort av og til i hvert fall... Både poden og jeg er type "stopper opp og ser på alt som kryper og kravler og vokser på bakken", men mannen er type "langt og høyt på kort tid".
|
|
|
#2 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hardangervidda i sommerÅ, så spennende! Jeg er nyfrelst friluftsmenneske. Har ingen tips, men abbonnerer. Lykke til med planlegging!
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hardangervidda i sommerJeg tror nok det er best å ta siste delen av skoleferien, da er det best vær og føre i høyfjellet.
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hardangervidda i sommer
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hardangervidda i sommerÅh, så gøy! Merkelig, men jeg satt å tenkte på dette i går, at jeg hadde lyst å ta med ungene på Hardangervidden i sommer. Følger spent med her.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hardangervidda i sommerTakk for tips! Siste del av ferien høres lurt ut. Jeg har sjekket på dnt, ja.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hardangervidda i sommerDytter opp igjen denne jeg, siden sommeren nærmer seg. Gjerne steder underveis med dyr og seterdrift, fiskevann eller lignende
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Hardangervidda i sommerGå på den norske turistforeningens hjemmesider, på Barnas Turlag. Der finner dere forslag til barnevennlige turer, hvordan legge opp hytte-til-hytte-turer med barn, hva ta med - hvor det er lurt å gå, info ift hytter osv. Det arrangeres faktisk - mener jeg å huske - en eller to turer fra hytte til hytte for barnefamilier også i sommer. Og mange andre spennende turer |
|
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Hardangervidda i sommerJeg gir alltid litt opp når jeg er inne på turistforeningens sider, synes det er veldig uoversiktlig. Jeg har nok vært der litt lite sikkert. Kanskje jeg skal melde oss inn der. Hm.
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Hardangervidda i sommerNei den er litt krøkkete altså. Barnas turlag ligger i menyen til venstre. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hardangervidda i sommerTakk for tips. Poden er medlem, og jeg har kikket der. Det var der jeg fant turen jeg nevner over.
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Hardangervidda i sommerHvis man skal melde inn i turistforeninga, melder man da inn hele familien? De har ikke noe så smart som et familiemedlemsskap såvidt jeg kan se.
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hardangervidda i sommerBarn blir medlem i barnas turlag. Så må man ha et voksent hovedmedlem, den andre kan være famliemedlem, tillegsmedlem,eller hva det nå heter. Her er mann og sønn medlem, og jeg må vel meldes inn hvis jeg skal få rabatter på hyttene.
|
|
|
#14 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hardangervidda i sommerEn av de voksne må være medlem, så kan den andre være husstandsmedlem. Da er avgiften mye mindre. Og barnemedlemskap er forholdsvis billig. |
|
|
|
![]() |
|
|