|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Utflytter-vaskJeg trenger noen gode tips til utflytter-vaskingen jeg skal ta. Jeg har ingen erfaring utover det å bruke vanlig vaskemiddel og klut/mopp, så om noen har noen smarte triks å dele med meg som gjør vaskingen lettere, så blir jeg utrolig glad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: utflytter-vaskMopp fungerer veldig bra! Bruk den på tak, vegger, lister og gulv. I kjøkkentaket hvor det ofte er litt mer fettete enn andre steder kan det lønne seg å først spraye med sterkt såpevann, la det stå, og vask av.
![]() |
#3 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: utflytter-vaskDa kan jeg få komme med supertrikset til min svigermor (hun hjalp oss når vi flyttet ut av en leid leilighet for noen år siden) - og det gjelder vinduspuss. Bruk en godt brukt gulvklut, og langkosten, og vask med dette. Såpe i bøtta og vask i vei. Du er sikret vinduer total manlende blankhet |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: utflytter-vask
Sist redigert av Pia : 27-02-07 kl 17:36. Årsak: Tastefeil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Utflytter-vaskCillitbang eller hva den nå heter. Lille flasker, en til kjøkken og en til baderom.
![]() |
#6 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Utflytter-vaskJeg bruker mopp og grønnsåpe på det meste, så slipper jeg såpemerker. Det blir en blank overflate. Vinduene tas med zalovann, klut og fjernes med vindusvasker( skrape).
![]() |
#7 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Utflytter-vaskJeg har kjøpt en liten tak-og veggmopp, den er lett, liten og veldig enkel å bruke. Allroundsåpe fungerer bra på det aller meste, men på kjøkkenet har jeg brukt en del salmiakk også. Vri opp moppen godt, så blir det ikke skjolder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: utflytter-vask
Dette er det beste tipset EVER |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Utflytter-vaskI nederland trenger man bare å levere fra seg leiligheten børste-ren. Dvs man trenger kun å koste gulvene, resten kan man trygt la være igjen til neste mann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Utflytter-vaskSalmiakk og zalo tar alt. Da swvigermor (jeg har en av det gode typen) hjalp oss å vaske ut for to år siden lærte hun meg å bruke salmiakkvann. Det lukter helt forferdelig men det tar alt som er av fett og fingermerker rundt om kring.
![]() |
#11 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Utflytter-vaskBruker en gammel sprayflaske hvor jeg blander vann,Zalo og salmiakk
![]() |
|
|