|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
~~~~~~~
|
Krakow - tipsSkal på en langhelg til Karkow. Noe av programmet er allerede satt, guide er bestilt på turer til Auswitch, Saltgruvene og Wawel Castle, men jeg har 1,5 dag på egenhånd - noen som kan anbefale hva jeg bør se/gjøre? En god bok om Krakow?
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 26-01-11 kl 00:34. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Krakow - tipsEg huskar best at eg debuterte med sushi på en fantastisk sushirestaurant der! Kirka er fin, sjølv eg som ikkje er kristen likte den. Av andre restaurantar likte eg godt ein italiensk; Leonardo. Vi spiste også på Krakow sin eldste restaurant. Polsk gourmetmat med en kelner pr. gjest.
|
|
|
|
#3 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Krakow - tipsGamlebyen er jo veldig, veldig fin, så du kan jo rusle litt rundt der. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Krakow - tipsRynek, men det skal vel godt gjøres å ikke få med seg! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Krakow - tipsJeg skal dit i april, så jeg vil bare ha tips.
|
|
|
#7 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Krakow - tipsKirken. Gå og se den katolske kirken midt på torget. Få gjerne med deg en morgenmesse. Utrolig flott.
|
|
|
|
#8 |
|
ctrl+z
|
Sv: Krakow - tipsMariakirken er virkelig verdt et besøk, ja. Makan til perle! Gamlebyen er helt klart verdt en rusletur. Mannen og jeg møttes i Krakow og da vi var på mimretur ti år etter gikk vi opp løypa der jødene var innesperret under krigen. Veldig sterkt.
|
![]() |
|
|