|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gammel vin, kaste?Jeg fant to flasker vin i kjøkkenskapet. Det er to flasker El Copero, ene fra 2005 og andre fra 2008. Jeg er ikke noe rødvinkjenner så tør ikke åpne for å smake om de er gode. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gammel vin, kaste?De kan absolutt være drikkendes uten at jeg vet noe om akkurat disse vinene. Normalt sett så er jo ikke dette noen alder på vin og det ikke er vin som bør drikkes når det er ungt. Åpne, lukt og drikk og du kjenner uten tvil om de er dårlige. Da smaker det eddik. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Gammel vin, kaste?Eh...årstallet på vinen er ikke best-før-dato, altså.
|
|
|
#4 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gammel vin, kaste?De er nok dårlige. Send dem til meg, så skal jeg sørge for at de blir avhendet på forsvarlig vis.
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Gammel vin, kaste?
de burde vel akkurat få plass i en liten Smart-pakke, ja?
|
|
|
#7 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Gammel vin, kaste?Hvis El Coperoen har bobler i, er den ødelagt. *btdt*
|
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Gammel vin, kaste?Kjøkkenskapet, eller kjøkkenet for den saks skyld, er ikke akkurat det beste stedet for oppbevaring av vin, men det kan jo ha gått bra. Det store spørsmålet er jo hvor lenge de faktisk har lagt der, ikke hvilket årstall druene er fra.
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Gammel vin, kaste?God vin har man i klesskapet, vanlig vin kan godt stå på kjøkkenbenken et par timer.
|
|
|
#10 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Gammel vin, kaste?Men det er jo tross alt bedre å ha vinen i kjøleskapet enn på hylla over peisen. Vinen din er jo ikke gammel, vi drikker mye eldre vin rett som det er.
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Sv: Gammel vin, kaste?Du åpner dem og smaker. Hvis du liker dem, så fint og flott, hvis ikke så heller du ut innholdet. Syk blir du ikke uansett. |
|
|
|
![]() |
|
|