Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan kan jeg sminke badet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 21:25   #1
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan kan jeg sminke badet?

Vi har et aldeles grusomt bad i sokkelen. Én ting er at det ikke fyller våtromsnormen, vi bruker uansett hovedbadet til dusj, men det er så stygt at vi ikke orker å bruke toalettet. Det er jo litt synd, for det er praktisk å ha et toalsett tilgjengelig i hver etasje.
Det beste hadde selvsagt vært å hevet seg i gang med skikkelig renovering, men hvis vi kan sminke det til å bli litt mindre ille, så foretrekker vi egentlig å ta hovedbadet først (når vi gidder og føler at vi kan ta oss råd til det).

En kollega av meg har malt badet i en leilighet hun eier (og der hennes voksne barn bor) med skipsmaling. Hun var strålende fornøyd med resultatet, og det har holdt seg bra. Men jeg er skeptisk mtp at jeg ikke aner hvilke stoffer slik maling inneholder. Og for vår del spiller det strengt tatt ikke så stor rolle at det holder fukt ute, for vi tenker uansett ikke å benytte rommet til dusj, kun som toalett.
Rommet har en slags tapet på veggene og linoleum på gulvet. Sluket ligger ganske langt nede i gulvet, og linoleumet er på et vis "brettet" ned i sluket. Det må gjøres noe med både gulv og vegger.

Så spørsmålet er: Har dere tips til hvordan vi rimelig og effektivt kan sminke badet til å bli litt mindre stygt? Her snakker vi ikke varig løsning, men et tiltak som gjør at vi kan utsette storoppussing noen år. Det skal ikke brukes som våtrom. Og har noen av dere peiling på skipsmaling og hvilke stoffer slik maling inneholder?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:43   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kan jeg sminke badet?

Man kommer langt med maling da.
Gulvbelegget kan males. Jeg gjorde det og ble anbefalt å bruke Oxy ett eller annet av de i byggvarebutikken. Det er maling for 3 gulv og skulle dermed tåle litt bevegelse.
Tapetgreiene på veggen kan sikkert males det også, bruk heftgrunn først.
Så lenge du har gulvbelegget fungerer jo også det som membran så lenge det er helt da, spesielt om det er brettet litt opp etter veggen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 22:06   #3
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg sminke badet?

Jeg har et bad jeg skal male. Flere personer sier jeg kan bruke våtromsmaling, men jeg har ikke fått sjekket ut om det er flere typer eller om det kun kan brukes på vegger.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 22:19   #4
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg sminke badet?

Jeg har forresten brukt våtromsmaling før, ja. Det fungerte greit, men da malte jeg på badromsplater. Jeg pusset, vasket med salmiakkvann, grunnet og malte. Funket greit, selv om jeg 2,5 år etter enda ikke har tatt andrestrøket.

Det var vel egentlig gulvet jeg lurte mer på. Hva gjør jeg med det? Men når du, Mams, sier at det kan males, så prøver jeg det. Får se etter Oxy. Har vurdert å kjøpe gulvbelegg, men ser for meg at det blir et helsikes pes å få lagt det på, for jeg gidder ikke å løfte opp toalettet pluss at det rare sluket byr på utfordringer.

Jeg har jo egentlig ikke så mye å tape på det.
Hvis andre har noen gode tips, så kom med dem!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 22:30   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg sminke badet?

Oxan gulvmaling.

Maling er en god ting!
Gulvbelegget er nok lagt ned i sluket, og er det riktig gjort; satt fast med en klemring.
Skal du legge nytt belegg må du ha en gulvlegger til jobben.
Ellers er det å male og male.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 22:48   #6
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg sminke badet?

Sånt liker jeg å høre, Gullet! Hvorvidt gulvbelegget er lagt riktig aner jeg ikke, men det spiller vel ikke så stor rolle uansett, siden vi ikke dusjer der. Og skulle det være veldig viktig, så kan sikkert rørleggerpappaen min fikse akkurat det.
Men jeg vil nødig leie inn en gulvlegger til noe som kun er ment å være for en periode, så da blir det maling!
Bare vente til elektrikeren har vært her for å ordne det elektriske i kjellerstua vår nå, så skal jeg sannelig kjøpe maling!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 23:32   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg sminke badet?

Med en pappa som er rørlegger er du dekket godt. Min rørlegger er i hvert fall langt over normalen hendig.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:59   #8
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kan jeg sminke badet?

Oxan var det det het ja.
Det er over 3 år siden gulvet ble malt hos meg og det har holdt seg bra.
(det skulle stå regulv og ikke 3 gulv som jeg skrev da....)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no