Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Få råvarer og oppskrifter hjem på døra

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 21:31   #1
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Få råvarer og oppskrifter hjem på døra

Vi, eller det vil si jeg som matansvarlig, sliter med å være variert i middagsveien og jeg begynner å bli grundig lei mine egne retter. I tillegg så kommer den hektiske hverdagen til å innta heimen i løpet av de neste ukene da all foreldrepermisjon er brukt opp og begge er tilbake i jobb.

Nå har vi plutselig et alternativ der vi betaler oss ut av planlegging og mye innkjøp. Noen som har hørt om og har erfaring med denne tjenesten?

Gammel 31-01-11, 12:47   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døra

Jeg leste om den i avisen forleden og ble litt nysgjerrig selv. Men for oss som er 1 voksen og 2 barn som er kresne tror jeg ikke det hverken lønner seg eller er interessant. Menyen i avisen så nokså spesiell ut.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 13:04   #3
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Vi var prøvde denne tjenesten i noen uker før jul. Det var spennende med nye retter og ingredienser, men dessverre fungerte det ikke optimalt for oss. De annonserer med at rettene skal ta max 30-45 min å lage, men det var ikke våre erfaring. Det tar ganske lang tid å skrelle og kutte opp kålerabil, gulrøtter, poteter osv. Da hjelper det ikke at steketiden er kun 25 minutter. Man kan gjøre klart en del på forhånd kvelden før, men likevel tok det mye tid. I tillegg opplevde vi at fisken vi fikk var dårlig på siste forbruksdag, selv om vi fulgte anbefalt rekkefølge på rettene. Men det var spennende å prøve diverse nye retter som sennepsbakt kolje og kengurumedaljong

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 12:59   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått levert en lignende tjeneste fra middagshjelpen.no i halvannet år nå. Vi får "pose" annenhver uke. Det har vært verdt hver eneste krone.

Vi spiser mer variert og får stadig forsøkt noe nytt. Maten er ikke spesielt kalorifattig, men ellers meget sunn. Noen ganger smaker det helt fantastisk og andre ganger bare helt greit, men vondt er det aldri. Vi er på butikken langt sjeldnere, og da kjøper vi mindre "tull" også.

Ungene mine er kresne, men det er de uansett hva som serveres. Middagshjelpen er ganske gode på å servere "ved siden av", slik at ikke alt er blandet. Det gjør at de kan styre unna en del av det som er mest "skummelt".

Som regel er det ingen lang bindingsperiode (hos middagshjelpen må man kjøpe 2 poser), så jeg vil anbefale dere å teste det ut for å finne ut om det er noe for dere.

Gammel 31-01-11, 13:03   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har, blant annet inspirert av Tjorven, bestilt et annethvert uke abonnement fra Matfryd. Litt samme type, men billigere enn den du viser til.

Mest fordi jeg trenger litt inspirasjon og kan tenke meg å se hvordan det er. Egentlig liker jeg å handle mat, så det kan godt være at jeg kommer til å avbestille raskt, men råvareprisen er ikke noe særlig over det jeg uansett bruker på middager på en uke, så om kvaliteten er god kan det være verd det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 13:07   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestilte den takket være deg, Peaches. Så får man se om det er Genialt eller ikke verdt pengene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 19:09   #7
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

At mat tar lengre tid enn oppskriften sier er helt normalt i min verden. Til og med nudler bruker jeg lengre tid på enn det som står på pakken. Men synd at dere fikk dårlig råvare, Nillenalle, det virker jo så veldig lovende opplegg.

Det må uansett snakke enda mer med mannen (som stort sett ikke tar del i planlegging av middagen og er meget skeptisk) før noen poser blir bestilt, så jeg gleder meg til å høre om erfaringen din Maverick.

Gammel 31-01-11, 21:36   #8
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi prøvde godtlevert.no nå nylig, og var virkelig ikke fornøyde, dessverre. Vi bestilte en treretters, som besto av salat nicoise (eller hvordan det skrives, salat med tunfisk, som ingen av oss likte), løksuppe (er våre barn spesielt kresne, eller er det en unormalt lite barnevennlig rett) og en kylliggryte som var helt ok, men ikke særlig mer. Med to av tre middager med såpass billige matvarer (tunfisk på boks og masse løk), ble det elendig valuta for pengene.

Vi har tidligere prøvd middagshjelpen.no, men var ikke veldig fornøyde med de heller. Mulig vi er veldig vanskelige altså. Synes konseptet er veldig bra, og vil sikkert gi nye aktører en sjanse.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:39   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er _veldig enkel_, og får tårer i øynene av lykke bare av tanken på å slippe å planlegge middager eller dra med unger på panikkhandling etter barnehage/skole/jobb.

Gammel 01-02-11, 14:37   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er _veldig enkel_, og får tårer i øynene av lykke bare av tanken på å slippe å planlegge middager eller dra med unger på panikkhandling etter barnehage/skole/jobb.

Jeg er som deg. Jeg er aller mest glad i at jeg ikke trenger å planlegge.

Barnas oldemor ble helt sjokkert da hun skjønte at vi betalte noen for å sette opp ukemenyen og handle for oss. Dette hadde hun jo gjort i alle år. Vel; siden jeg (og ikke minst mannen min) er fullstendig uten evne til å langtidsplanlegge så er det en tjeneste som er verdt å betale litt for.

Gammel 01-02-11, 16:23   #11
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Noen som har prøvd disse: http://www.godtlevert.no/?gclid=CL-i...FYeWzAodrmp85g

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:24   #12
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Hehe, jeg skal lese litt grundigere i tråden først. :kremt:

Så kjipt at dere ikke var fornøyd, MinaX, synes disse så så lovende ut.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 17:48   #13
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er som deg. Jeg er aller mest glad i at jeg ikke trenger å planlegge.

Barnas oldemor ble helt sjokkert da hun skjønte at vi betalte noen for å sette opp ukemenyen og handle for oss. Dette hadde hun jo gjort i alle år. Vel; siden jeg (og ikke minst mannen min) er fullstendig uten evne til å langtidsplanlegge så er det en tjeneste som er verdt å betale litt for.

Jobbet barnas oldemor også fullt? (Utenom hjemmet altså?)

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Hehe, jeg skal lese litt grundigere i tråden først. :kremt:

Så kjipt at dere ikke var fornøyd, MinaX, synes disse så så lovende ut.

Det kan jo være vi var uheldige da. Men jeg synes det var en noget spesiell meny.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 19:09   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Nei, selvfølgelig ikke. Og akkurat det har hennes generasjon litt lett for å glemme når de snakker alle de "lettvindte" løsningene vi tyr til i dag.

Dog mistenker jeg at jeg har langt mer "fritid" enn hun hadde, men det er en annen sak.

Gammel 01-02-11, 22:01   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Det kan jo være vi var uheldige da. Men jeg synes det var en noget spesiell meny.

Samme syntes jeg med den menyen som stod i avisen her i forrige uke. Hadde de hatt mer "normale" menyer som kjøttkaker, lasagne osv så hadde jeg garantert forsøkt.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:06   #16
HemFru
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2011
HemFru har et hav av muligheter foran seg
Smil

Vi forsøkte med Matfryd.No fordi dem var billigst.
Er faktisk veldig fornøyd med dem.

Er ikke alltid ungene liker fiskerettene, men vi syntes det er spennende med nye gode oppskrifter hver uke.

)

HemFru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:09   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Neste uke skal jeg tydeligvis spise:

"Herlig fiskegryte med ris/gryn"
"Gresk pytt-i-panne med lam og hvitløkssaus"
"Varm GI(?)-vinterpai med salat"
"Kalkunschnitzel med varm potetsalat"

Gammel 03-02-11, 21:15   #18
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Standard

Det var en spennende meny, Maverick.

Jeg tror kanskje 1-åringen kommer til å spise maten, det er verre med 3-åringen. /

Gammel 04-02-11, 17:39   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

For min del hadde noe slikt vært ypperlig, selv om jeg sikkert ikke hadde vært vilt begeistret for alt.
Ungene mine derimot......
Eller mellomste hadde nok spist det meste, minsten og eldste derimot hadde nok ikke vært like fornøyd dessverre.
Men en så lenge ingen problemer, for ingen leverer her jeg bor........

Gammel 06-02-11, 20:28   #20
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi fått vår første pakke og kommende uke skal vi spise:

*Ostefylte kyllingbryst med couscous og paprika
*Røkt torsk med gulerotstuing
*Pasta med svinekjøtt og bacon
*Kjøttdeig og makaroniform
*Pølser på grønnsakseng

Jeg synes det ser greit ut. Grønnsakene er ferske. Pastaen er fullkorn. Menyen er nesten i overkant barnevennlig. Vi tror at vi kan holde på med dette en stund.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.