|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tatt på
|
![]() Få råvarer og oppskrifter hjem på døraVi, eller det vil si jeg som matansvarlig, sliter med å være variert i middagsveien og jeg begynner å bli grundig lei mine egne retter. I tillegg så kommer den hektiske hverdagen til å innta heimen i løpet av de neste ukene da all foreldrepermisjon er brukt opp og begge er tilbake i jobb.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraJeg leste om den i avisen forleden og ble litt nysgjerrig selv. Men for oss som er 1 voksen og 2 barn som er kresne tror jeg ikke det hverken lønner seg eller er interessant. Menyen i avisen så nokså spesiell ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraVi var prøvde denne tjenesten i noen uker før jul. Det var spennende med nye retter og ingredienser, men dessverre fungerte det ikke optimalt for oss. De annonserer med at rettene skal ta max 30-45 min å lage, men det var ikke våre erfaring. Det tar ganske lang tid å skrelle og kutte opp kålerabil, gulrøtter, poteter osv. Da hjelper det ikke at steketiden er kun 25 minutter. Man kan gjøre klart en del på forhånd kvelden før, men likevel tok det mye tid. I tillegg opplevde vi at fisken vi fikk var dårlig på siste forbruksdag, selv om vi fulgte anbefalt rekkefølge på rettene. Men det var spennende å prøve diverse nye retter som sennepsbakt kolje og kengurumedaljong |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraJeg har fått levert en lignende tjeneste fra middagshjelpen.no i halvannet år nå. Vi får "pose" annenhver uke. Det har vært verdt hver eneste krone.
![]() |
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraJeg har, blant annet inspirert av Tjorven, bestilt et annethvert uke abonnement fra Matfryd. Litt samme type, men billigere enn den du viser til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tatt på
|
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraAt mat tar lengre tid enn oppskriften sier er helt normalt i min verden. Til og med nudler bruker jeg lengre tid på enn det som står på pakken.
![]() |
#8 |
En som trener
|
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraVi prøvde godtlevert.no nå nylig, og var virkelig ikke fornøyde, dessverre. Vi bestilte en treretters, som besto av salat nicoise (eller hvordan det skrives, salat med tunfisk, som ingen av oss likte), løksuppe (er våre barn spesielt kresne, eller er det en unormalt lite barnevennlig rett) og en kylliggryte som var helt ok, men ikke særlig mer. Med to av tre middager med såpass billige matvarer (tunfisk på boks og masse løk), ble det elendig valuta for pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraJeg er _veldig enkel_, og får tårer i øynene av lykke bare av tanken på å slippe å planlegge middager eller dra med unger på panikkhandling etter barnehage/skole/jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døra
Jeg er som deg. Jeg er aller mest glad i at jeg ikke trenger å planlegge.
![]() |
![]() |
#11 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraNoen som har prøvd disse: http://www.godtlevert.no/?gclid=CL-i...FYeWzAodrmp85g
![]() |
![]() |
#12 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraHehe, jeg skal lese litt grundigere i tråden først. :kremt:
![]() |
![]() |
#13 |
En som trener
|
Jobbet barnas oldemor også fullt? (Utenom hjemmet altså?)
Det kan jo være vi var uheldige da. Men jeg synes det var en noget spesiell meny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
Nei, selvfølgelig ikke. Og akkurat det har hennes generasjon litt lett for å glemme når de snakker alle de "lettvindte" løsningene vi tyr til i dag.
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme syntes jeg med den menyen som stod i avisen her i forrige uke. Hadde de hatt mer "normale" menyer som kjøttkaker, lasagne osv så hadde jeg garantert forsøkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraVi forsøkte med Matfryd.No fordi dem var billigst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraNeste uke skal jeg tydeligvis spise: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tatt på
|
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraDet var en spennende meny, Maverick.
![]() |
#19 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraFor min del hadde noe slikt vært ypperlig, selv om jeg sikkert ikke hadde vært vilt begeistret for alt.
![]() |
#20 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Få råvarer og oppskrifter hjem på døraNå har vi fått vår første pakke og kommende uke skal vi spise: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|