|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ekstremt trøtt
|
Gdansk, Warszawa, Katowice eller Poznan?Mannen og jeg skal på tur uten barn.
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gdansk, Warszawa, katowice eller Poznan?Jeg har bare vært i Warszawa, og der er det flott gamleby (dog oppbygd) og MASSE krigshistorie ihvertfall.
|
|
|
#3 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Gdansk, Warszawa, katowice eller Poznan?Jeg elsker Gdansk!
|
|
|
#4 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gdansk, Warszawa, katowice eller Poznan?Poznan var en fin by, med masse fine bygninger såvidt jeg husker. (Var der i -89) Husker spesielt et bygg med klokke (var det rådhuset tro?) der det kom ut to bukker som stanget hver hele time... Flott markedsplass der hvertfall.
|
|
|
#5 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Gdansk, Warszawa, katowice eller Poznan?Jeg har bare vært i Polen en gang, i 1984, så jeg er muligens ikke den rette til å svare, men jeg husker at Gdansk gjorde et sterkt inntrykk. Om det bare var på grunn av den vakre byen eller om det hadde mest å gjøre med at det på den tiden var Solidaritets hovedkvarter og i så måte et spennende sted å være, kan jeg ikke si for sikkert, men byen var i hvert fall fin.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Gdansk, Warszawa, katowice eller Poznan?Gdansk skal være en fantastisk flott by, enda finere enn Warsawa. |
|
|
|
![]() |
|
|