Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hjelp en jobbreisenovise (innenlands)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 21:43   #1
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp en jobbreisenovise (innenlands)

Jeg skal på jobbreise og forsøker å planlegge litt lurt.

Jeg klarer fint å reise med håndbagasje, og tror jeg har kontroll på reglene om å ha toalettsakene i små beholdere i en pose (har lest Bærets fantastiske håndbagasjetråd).

OSL kan jeg. Men Flesland og Bergen kan jeg ikke. Er det flybuss som er tingen til og fra sentrum i Bergen?

Hva med Værnes, er det toget som er tingen derfra og inn til Trondheim sentrum? Mener å huske at togstasjonen ligger helt inntil terminalen ved Værnes, jeg har tatt det nordover for noen år siden.

Og så været da. Og klærne. Jeg reiser fra OSL og vinter til noe helt annet kan jeg tenke meg. Ett par støvletter uansett vær? Ekstra sko kanskje? Jeg reiser dag 1 til Bergen, videre til Trondheim dag 1 og overnatting der. Dag 2 møter i Trondheim og så hjem til Oslo igjen. Tips ønskes, spesielt fra værprofeter om hvordan været blir i neste uke...

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:53   #2
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp en jobbreisenovise (innenlands)

Det er et lite stykke å gå til toget fra flyplassen på Værnes. Ikke langt, men et stykke. Dessuten går ikke togene særlig ofte, så det er mye bedre å ta bussen som stopper like utenfor døra. Og om du har det travelt med å komme deg til et eller annet sted utenfor sentrum, så kan du ta flytaxi til 320 kroner. Den tar deg dit du skal.

yr.no melder en del regn til uka, men om jeg ikke husker feil, så er det varmekabler veldig mange steder i Trondheim sentrum, slik at du i alle fall slipper å traske i slaps og bli våt av den.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:03   #3
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp en jobbreisenovise (innenlands)

Jeg kan både OSL, Flesland og Værnes

Du tar flybuss både fra Flesland og Værnes. Buss tilbake til Flesland: Husk å ha god tid hvis du skal reise i rushtrafikken, Ting Tar Tid!

Tror det skulle være vått neste uke, sikkert greit å ta med yttertøy som tåler litt regn eller paraply. Det er vel begrenset hvor mye du skal være ute?

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:48   #4
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp en jobbreisenovise (innenlands)

Toget fra Værnes og inn til sentrum utgår ser jeg, det er fjorten minutter fra landing til det går tog, noe som betyr stress de luxe vil jeg tro. Flybuss er safere.

Det vanskeligste med dette er å vite hva slags antrekk jeg bør velge. Jeg vil være passelig fin med rimelig tørt fottøy, og så aner jeg ikke hvor mye jeg må ut og gå.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no