Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjøpe klær som er for små

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-11, 13:51   #1
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøpe klær som er for små

Vet ikke om tråden ligger på rett plass, men...

Jeg har i løpet av de par siste årene gått fra å være slank, til å få endel kilo for mye som jeg ikke trives med, og prøver og prøver å få disse bort.

I og med at jeg har bestemt meg for at disse kiloene SKAL bort, og det FORT, hender det at jeg kjøper meg plagg som er litt for små, men som jeg ser at jeg vil bli helt smashing i om en liten stund.

Bare at det skjer jo ikke så fort som jeg tror.

Er det flere som meg der ute?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:54   #2
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe klær som er for små

Har en del plagg med lappen på i skapet. Men en dag, DA!!!!! Bare at det har tatt år til nå, og jeg kommer ikke nærmere disse klærne for å si det på en pen måte.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:56   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde det før. Men det har jeg helt sluttet med. Det fungerte mot sin hensikt. I stedet for å virke inspirerende, hang plaggene der som et hån. Tusenvis av kroner rett ut vinduet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:56   #4
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pleide å gjøre det.
Det endte opp med at jeg hadde fine klær som var for små og stygge klær som "passet", det gjorde meg bare mer deprimert, og motivasjonen jeg mente det kom til å gi var ikke-eksisterende.

Jeg har ikke klart å legge det fra meg enda, jeg har beholdt tre bukser som jeg absolutt elsker men som ikke passer og som ikke kommer til å passe på lang tid selv om jeg klarer å slanke meg. De bare ligger der og spotter meg, egentlig.
Men jeg kjøper bare klær som passer.
Greit, de er ikke i idealstørrelsen, men de passer og de kan brukes.

Gammel 04-02-11, 14:00   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff ja, kjenner meg godt igjen i det, ja. Gir til stadighet en haug fine klær til søsteren min og går med det gamle, kjipe selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:03   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Det hender jeg tenker "hadde jeg bare vært 10-15-20 kg lettere hadde denne vært perfekt", men jeg kjøper det ikke.
Det viktigste for meg er at klærne sitter skikkelig og ser bra ut på meg slik jeg er nå. Klær for en tynnere versjon av Vianne får komme når jeg faktisk har gått ned i vekt. Lite som dreper motivasjonen så effektivt som ett klesskap fullt av fantastiske klær man bare kan drømme om å få på seg.

Gammel 04-02-11, 14:51   #7
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Nei det gjør jeg aldr,i om det ikke er et bomkjøp fordi jeg ikke prøvde plagget før jeg tok det med hjem.
Men det har hengt en del klær jeg har vokst ut av... Det er IKKE motiverende nei, mer et hån, som noen skrev over.
Jeg kvittet meg med 6 poser klær forrige uke. For små, for store, feil form, aldri i bruk mm. Det var utrolig deilig!

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 17:39   #8
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har aldri skjedd.

:har skapet fullt av for små, ubrukte klær:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 17:52   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Det har jeg aldri gjort.

Gammel 04-02-11, 17:52   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har skapet fullt av klær som er for små og som jeg drømmer om å kunne bruke igjen. Men heldigvis har jeg brukt dem, men det begynner å bli en stund siden de passet.

Gammel 04-02-11, 18:17   #11
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Aldri! Jeg kjøper klær som kler min figur og tar seg bra ut på meg slik jeg er.

Gammel 04-02-11, 18:19   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjort det endel ganger, men har funnet ut at det demotiverer mer enn det motiverer, så jeg har egentlig sluttet med det. Jeg kjøper heller klær som passer og så får de heller finne en ny eier om de slutter å passe.

Gammel 04-02-11, 18:19   #13
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei jeg kjøper klær som kler meg nå. Ikke noe poeng å ha noe på vent.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:21   #14
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg kjøper ikke klær som er for små, men har en tendens til å ta vare på klær som er blitt for små.
Men nå er det skjerpings, nå er det sortering og kasting på gang.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:05   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har vist seg å være en virkelig dårlig taktikk, så det har jeg sluttet med for mange år siden.

Hvis nye klær hadde vært motivasjon nok til å gjennomføre en slankekur, hadde jeg aldri blitt overvektig i utgangspunktet. Dessuten har jeg erfart at kroppsfasongen ikke nødvendigvis går tilbake til akkurat de samme som den var, selv om størrelsen kan gjøre det. Følgelig venter jeg til je faktisk har nådd den ønskede størrelsen med å kjøpe klær og kjøper noe som jeg vet at passer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:06   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Jeg kjøper ikke klær som er for små, men har en tendens til å ta vare på klær som er blitt for små.
Men nå er det skjerpings, nå er det sortering og kasting på gang.

Kast aldri klær som har blitt for små. Man vet aldri når man blir 22 igjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:19   #17
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal bare få denne ungen, og så amme ferdig og sånt, og så må det bli vår igjen hvis det ikke er vår når jeg slutter, for jeg nekter plent å begynne på noe stort noe når jeg er vinter-deprimert liksom, og hvis det er sommer så er jeg opptatt med å nyte sommeren og det vil jeg ikke spolere, og er det høst, vel da er det jo omtrent vinter igjen, men SÅ skal jeg begynne å trene, hvis jeg har tid, og ta tak i kostholdet mitt og greier, med mindre jeg blir skikkelig fysen, det klarer jeg rett og slett ikke stå imot.

Så det er veldig kjekt at jeg holder fast på de buksene, altså, for jeg kommer jo til å få bruk for de igjen.

Gammel 04-02-11, 20:55   #18
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det gjør jeg ikke. Hvis jeg kjøper et plagg som er ganske dyrt, så tenker jeg at: "om dette plagget noengang blir for stort, så skal jeg med glede kjøpe et mindre..."

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:57   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper utelukkende fine, morsomme klær som passer.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:57   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei. Men jeg har en del klær som har krympet i skapet, og som jeg ikke har kvittet meg med.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.