Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvor mye skal jeg ta betalt?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-11, 14:51   #1
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Hvor mye skal jeg ta betalt?

Jeg har sagt meg villig til å strikke knestrømper i selbumønster til en kollega. Nå har hun spurt etter hvor mye jeg tar for jobben, hun er villig til å betale det det koster, ingen problem, men jeg vil ikke ta helt feil pris heller. Før har jeg tatt 250,- for høye knestrømper, men det har vært inkl garn, her holder hun garnet.
Blir det for mye med 200,--det er jo veldig mye arbeid på disse.. Nei tror 150,- er nok

Gammel 04-02-11, 14:52   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta betalt?

Hjelpes. Du må ta mer betalt. Du bruker jo mange, mange timer på å strikke sånne sokker.

Gammel 04-02-11, 14:53   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjære vene.
Du kan godt ta 250 kr for jobben. Egentlig burde du hatt 500 eller 1000 ut i fra timepris, men man regner jo ikke sånn.
Det er ekkelt å kjenne at man betaler for lite. At mottaker ikke øtr å ta så mye at hun EGENTLIG blir fornøyd. Da spør man liksom aldri igjen.
La damen betale. Da føler hun seg MYE bedre. TRO meg.

Gammel 04-02-11, 14:56   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

150???? Hvor mange timer tror du at du bruker, og hva slags timelønn blir så det?

Ta nå ordentlig betalt for håndarbeide. Start med å ringe Husfliden og hør hva de tar, og ta ihvertfall det.

Tillegg: Jeg sjekket selv, se her:

http://www.selbuhusflid.no/public.as...&Product=20508

Garnet koster vel ikke mer enn 150, så 500 synes jeg du kan ta.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 15:11   #5
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes du kan ta 500 ja. Det hadde jeg glatt betalt. 150?? Slavearbeid!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 15:23   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pleier å ta tre ganger garnprisen, sier en vennine som strikker mye på bestilling for andre.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 15:30   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Pleier å ta tre ganger garnprisen, sier en vennine som strikker mye på bestilling for andre.

Og det synes jeg er helt feil. Mengden arbeid man nedlegger har ikke nødvendigvis noe med garnprisen å gjøre. Jeg kan kjøpe lace-garn til 50 kroner og ha strikketøy i ukevis.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 22:22   #8
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Og det synes jeg er helt feil. Mengden arbeid man nedlegger har ikke nødvendigvis noe med garnprisen å gjøre. Jeg kan kjøpe lace-garn til 50 kroner og ha strikketøy i ukevis.

Hoho, og silkegarnet fra Tilli Tomas, eller designer-kasjmirgarn kommer fort vekk på 40-60 dollar nøstet. Minst. Og da er det ganske tykt i tillegg. Så det behøver overhodet ikke ha noe med garnprisen å gjøre nei.

500+ høres ok ut, det. Gidder hun ikke betale for tida di kan hun jo gjøre det selv (hvor mange timer tar det deg?)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 23:39   #9
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

500+ høres ok ut, det. Gidder hun ikke betale for tida di kan hun jo gjøre det selv (hvor mange timer tar det deg?)

Hun betaler gladlig, og hun vet hvor mye arbeid det er, det er derfor hun har spurt meg.
Om ikke uforutsette ting skjer tar det ca 14 dager å få de ferdige.

Gammel 05-02-11, 00:07   #10
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Hun betaler gladlig, og hun vet hvor mye arbeid det er, det er derfor hun har spurt meg.
Om ikke uforutsette ting skjer tar det ca 14 dager å få de ferdige.

Sett i et annet perspektiv, da. Du jobber kvelden hver dag i 14 dager for 500,-? Ikke akkurat luksøriøst!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 17:03   #11
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

50 øre pr meter garn, har jeg lest er en fin tommelfingerregel.

Å bruke garnprisen blir jo fort meget varierende, det er jo stor forskjell på prisen på ulikt garn av relativt lik kvalitet, om man kjøper tynn merinoull på nøstebarn for det dobbelte av samme type garn enktelte steder på nett f.eks, skal da arbeidsprisen også være halvparten?

Gammel 04-02-11, 15:33   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sier ikke at jeg er enig, bare fortalte hva hun gjør og får solgt det for;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 15:39   #13
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde glatt betalt 500 kr.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 16:53   #14
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Synes du godt kan ta 500. Det er veldig mye arbeid å strikke dem og det antar jeg at hun skjønner.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 17:15   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rundt 300kr? Men ikke mer synes jeg. Hadde blitt annerledes om hun ikke kjøpte garnet..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 17:19   #16
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde sagt 500,-! Hadde ikke gjort den enorme strikkejobben for mindre enn det! Hvis hun ikke vil betale, kan hun jo kjøpe dem på Husfliden!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 17:35   #17
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville lagt prisen lavere enn Husfliden, f.eks 300 kr for arbeidet.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 19:54   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Jeg ville lagt prisen lavere enn Husfliden, f.eks 300 kr for arbeidet.

Hvorfor?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:41   #19
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Er husleien sine handstrikket?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 22:18   #20
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde glatt betalt deg 500 for jobben.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.