Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Syden, hva er det?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-11, 11:26   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syden, hva er det?

Må innrømme at dette er en liten spinnoff fra ferietråden til Nessie. Jeg syns "syden" er sånn et merkelig begrep. Jeg mistenker også at folk mener forskjellige ting når de sier det. Er syden hele Sør-Europa? Er det bestemte steder som den spanske solkysten, Kanariøyene og de greske øyene? Hva med Italia og Kroatia? Er man i syden hvis man drar på byferie f.eks til Barcelona? Eller leier hus i Toscana?

Er der bostedet som avgjør om man er på sydentur? Pakketur til familieresort all inclusive på Kanariøyene er vel helt klart sydentur. Men er øyhopping i Hellas det? Eller å leie hus på Korsika? Er det selve reisemålet eller bostedet som er avgjørende?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:27   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syden, hva er det?

Syden for meg er et sted der jeg er garantert varme hele ferien.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:28   #3
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Syden er charter. Pluss litt til.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:30   #4
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

syden = Sydligere strøk hvor man er garantert sol og varme i ferien

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:30   #5
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Det har jeg aldri tenkt over, men det var en bra definisjon. Syden er charter.

Eller nei- å booke fly og hotell og reise rundt i Hellas er fortsatt sydenferie. Søren- jeg mangler fortsatt en god definisjon.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:31   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Syden=charter, ja.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:35   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvorfor er syden charter? Hvis jeg tar rutefly og bestiller hotellrom eller leier en leilighet på Kreta så er jeg jo akkurat like mye på sydentur som om jeg hadde kjøpt en chartertur. De samme hotellanleggene osv som charterselskapene bruker, er jo tilgjengelige for andre også.

Gammel 06-02-11, 11:36   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at syden er charter i søreuropa. Gjerne til steder hvor man finner norske barer, svenske kjøttbullar og resorts som gjør at man slipper å snakke for mye med lokalbefolkningen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:36   #9
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp, charter pluss sol & varme.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:37   #10
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

I år har ikke jeg sagt at vi skal til syden, jeg har sagt vi skal leie leilighet tre uker i Tyrkia.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:37   #11
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tenker at syden er charter i søreuropa. Gjerne til steder hvor man finner norske barer, svenske kjøttbullar og resorts som gjør at man slipper å snakke for mye med lokalbefolkningen.

Kanskje det er min definisjon? :smaker på:

For meg føles Frankrike aldri som charter, men det er kanskje fordi det er "ordentlige byer" i Frankrike, der folk flest er franske, og ikke utenlandske turister. Det samme til en viss grad med Italia, men aldri med steder i Hellas eller Tyrkia eller på kanariøyene.

Gammel 06-02-11, 11:38   #12
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Charter, eller av samme prinsipp som charter. Fly + bosted på solsikre steder, som man oppsøker nettopp på grunn av varme og feriebehovet.

Jeg var i syden selv om jeg ikke var på chartertur på Azorene i sin tid. Da jeg var på byferie i Valencia følte jeg derimot ikke at jeg var på sydenferie, da var det andre ting enn strandliv som sto på planen...

Litt vanskelig definisjon på den der gitt!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:39   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det fins da mange ordentlige byer med lokalbefolkning i Hellas og Tyrkia også.

Gammel 06-02-11, 11:40   #14
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det fins da mange ordentlige byer med lokalbefolkning i Hellas og Tyrkia også.

Jo, men det er ikke der Star Tour og Apollo har reisemålene sine.

Gammel 06-02-11, 11:42   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Denne var i grunn greit oppsummering av hva mitt bilde av "Syden" er for noe.

Gammel 06-02-11, 11:44   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg syns ikke det er noe spesielt skille mellom charter og ikke-charter. Man kan ha akkurat samme type ferie uansett hvordan fly og bosted bestilles.

Gammel 06-02-11, 11:44   #17
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Hvis de selger norske aviser og oppvaskbörster i butikkene, er det jaffal Syden.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:46   #18
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvis de selger norske aviser og oppvaskbörster i butikkene, er det jaffal Syden.

Og når restaurantene har menyer på 4-5 språk.

Gammel 06-02-11, 11:56   #19
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

syden = Sydligere strøk hvor man er garantert sol og varme i ferien

Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 13:39   #20
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Syden = garantert sol og varmt nok tikl å sitte på verandaen i shorts og singlet om kvelden!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.