Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Når pus elsker ull og er desperat

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-11, 09:28   #1
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når pus elsker ull og er desperat

Katta mi elsker ull. Det er ikke det at hun tygger eller suger på det eller noe slikt, men hun liker av en eller annen merkelig grunn å bære rundt på ulltøy. Vi har vaskemaskin i kjelleren, og lurte veldig på hva som skjedde den gangen sokkene faktisk gikk av seg selv opp til 1 etasje igjen.
Først da vi tok henne på fersken skjønte vi hva som egentlig skjedde.

Nå er det standard at hver natt starter hun med fritidssysselen sin.
Er døra til vaskerommet oppe, henter hun et sted mellom 5 og 10 sokker, bærer dem opp til 1 etasje, og legger dem pent på kjøkkenet eller i gangen. Finner hun ingen sokker, tar hun større plagg, men da begrenser hun seg også, det er sikkert tungt.
Og er det helt tomt for ull i kjelleren, da sjekker hun soverommene og badet, og bærer det ned til 1 etasje.

I natt må det ha vært helt ull-krise. Jeg har nettopp startet å strikke til ny baby, og har strevet meg gjennom de første tyve-tredve cm av mor signes babyteppe. For meg som er uvant tar det tid, men jeg var strålende fornøyd med hvor jevnt og greit det så ut.
Når jeg kommer ned i dag tidlig, finner jeg mitt harde arbeid i en haug på kjøkkengulvet. Hun har dratt det ned fra bordet, gnagd av tråden, og lekt litt med det. Heldigvis er det bare ett sted på teppebiten hvor hun har dratt ut en lang tråd og nesten gnagd over ulla en plass.
Håper jeg kan tråkle det sammen og fikse det uten at det synes!

Plutselig var det ikke så morsomt med særheten til pusen lenger.
*sur*

Gammel 08-02-11, 09:31   #2
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pus elsker ull og er desperat...

Det høres jo litt spesielt ut. Menneh, dere må jo nesten legge tingene utenfor rekkevidde for katten tenker jeg. F.eks: Vår katt tisser i garderobeskapet innimellom, hun har funnet ut hvordan hun åpner dørene. Ved å stikke en sko inn på hver side av den midterste døren før vi legger oss er problemet løst.

Gammel 08-02-11, 09:34   #3
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flytting på sokker har bare vært sjarmerende, egentlig.
Men jeg hadde aldri trodd hun ville gå på strikketøyet mitt!
Må nok finne en trygg plass fra nå av, det er sikkert og visst.

Gammel 08-02-11, 10:40   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Kan du strikke?
Lag mengder med "Karinamus", fyll med ull og kattemynte eller den hemmelig urteblandingen til Karina, og katten vil foretrekke sine egne lekemus framfor sokker.

Karinamus

Gammel 08-02-11, 10:49   #5
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ingenting å bidra med annet enn det opplagte "hold all ull utenfor rekkevidde". Men jeg må fortelle at andre katter også har skikkelige ticks. Katten til ei barndomsvenninnen elsket blokkfløytemusikk. Hun ble helt i ekstase og mjauet og mjauet og gned seg inntil både den som spilte og blokkfløyta, og var helt ute av seg. Hun la seg til slutt ned i fanget rett under fløyta mens man spilte og rikket seg ikke derfra.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 10:54   #6
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Kan du strikke?
Lag mengder med "Karinamus", fyll med ull og kattemynte eller den hemmelig urteblandingen til Karina, og katten vil foretrekke sine egne lekemus framfor sokker.

Karinamus

Åh! Disse må jo være geniale til pusen vår! Hun kommer til å gå berserk!
Kan og kan strikke, jeg prøver i allefall, og disse bør jeg vel kunne få til.
Takk for tips.

Gammel 08-02-11, 11:31   #7
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Den ene katta mi elsker også ull, men han holder seg kun til ullsokkene. Han ligger og koser med de. Lukker øynene, maler, og liksom tuller seg inn i sokkene. Han har et par ullmus, men det er sokkene som gjelder. Ullmusene leker han med. Ullsokkene koser han med.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:52   #8
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strikk en miniversjon av mor Signe teppet til pus....så kan han bære rundt og kose med det samt kanskje ha noen strikkemus å leke med. Kanskje dere får har sokkene, og du ikke minst strikketøyet ditt, i fred

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:55   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha.

Har ingen råd, men må bare le!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:58   #10
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Må også bare le litt. Søt men sær pus.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:10   #11
VisiliA
Brenner seg ut

VisiliA sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
VisiliA er litt kul
Standard

Ååå, søte pusen. Er de hunnkatt? Kanskje hun øver seg på flytting av eventuelle framtidige kattunger?

VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.