|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Tørrgjær eller ferskgjær? | |||
| Tørrgjær |
|
39 | 34,51% |
| Ferskgjær |
|
45 | 39,82% |
| Samme det, jeg bruker det jeg har |
|
25 | 22,12% |
| Jeg foretrekker andre hevemidler |
|
1 | 0,88% |
| Kransekake |
|
3 | 2,65% |
| Deltakere: 113. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kald på føttene
|
Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?Jeg føler at jeg ikke kommer meg videre i livet hvis jeg ikke får undersøkt hva som er FPs mening på dette sentrale feltet. Poll på vei.
|
|
|
#2 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?Samme det, jeg bruker det jeg har.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?Jeg foretrekker tørrgjær. Grunn: Jeg baker veldig sjelden, og de gangene det skjer er det spontant, så da er det fint å ha tørrgjør i skapet.
|
|
|
#4 |
|
Smugleser
|
Sv: Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?Jeg foretrekker ferskgjær resultatmessig, men siden jeg aldri planlegger å bake, og ikke baker så ofte, så blir det nesten uten unntak kun brukt tørrgjær.
|
|
|
#5 |
|
intro
|
Sv: Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?Jeg bruker bare fersk gjær (og baker ikke spesielt ofte - helst boller hvis det først er noe).
|
|
|
|
#6 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?
Det begynner å hjelpe nå.
|
|
|
#7 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?Tror aldri jeg har brukt ferskgjær,jeg. :ikkebakeglad: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lett rørt
|
Sv: Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?Foretrekker ferskgjær. Tørrgjær har jeg alltid i hus så det blir og brukt. Ferskgjær må jo handles inn spesielt pga. holdbarhet.
|
|
|
#11 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?Bruker aldri tørrgjær, jeg må ha ferskvare. Synes resultatet blir så mye bedre da.
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?Jeg baker ganske ofte, og anser meg som ganske flink i grunn, og jeg bruker alltid tørrgjær. Med godt resultat.
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?Foretrekker fersk gjær, og kjøper det om jeg vet jeg skal bake. Men jeg har alltid tørrgjær i hus.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?Hvert til sitt bruk.
|
|
|
#17 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?Foretrekker ferskgjær, synes det gir best resultat. Men har alltid tørrgjør liggende. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Tørrgjær eller ferskgjær, hva foretrekker du?Foretrekker ferskgjær, så det brukes stort sett til planlagt baking, men har alltid tørrgjær i huset til mer spontan bakst.
|
![]() |
|
|