Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvorfor skal alt ha tekst på seg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-11, 17:15   #1
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor skal alt ha tekst på seg?

Jeg er veldig sjelden i interiørbutikker. Jeg bruker stort sett ting til de går i stykker. Men nå har mann og barn bestemt at jeg må skaffe meg en kurv eller skål eller noe som jeg kan ha strikketøy i. Så de slipper å sette seg på strikkepinner i sofaen.

I dag har jeg vært bla på Maison Riviera og Black Design. Og alle tingene de selger har tekst på seg. Hva er vitsen?

Dere som er interiørinteresserte. Blir dere mer interessert i å kjøpe en skål dersom det står "Handyman" på den? Eller "Ranger toutes les affaires"?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 17:34   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal alt ha tekst på seg?

For min del liker jeg kjøkkenkrukker og denslags med tekst, fordi det hjelper meg til å holdet et vagt system. Jeg ønsker meg derfor en sånn popcorn-krukke, (mye fordi vi også spiser mye popcorn, hadde det vært en gang i skuddåret hadde det jo bare vært teit, siden jeg nok har tvangstanker nok til å ikke klare å bruke den til noe annet), og en brødboksgreie.

Nusselige sitater og teite humortekster er dog ikke my cup of tea.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 17:49   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ser jeg, Mave. Jeg bruker bare gjennomsiktige kjøkkenbokser i plast. Og så har jeg en hvit boks som det står Salt på, som jeg bruker til kaffe. Så den må jeg alltid forklare, om noen andre skal lage kaffe hos oss.

Men her var det ikke nyttige påskrifter altså, men av typen jeg beskrev. Og alt hadde tekst på, omtrent.

Gammel 10-02-11, 18:06   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Er det ikke det som er greia med fransk landstil/shabby chic (eller hva det nå heter)? Man skal jo gjerne ha sitater, ordtak eller LOVE skrevet på vegger og dører og hva-har-du også. :liker ikke:

Gammel 11-02-11, 00:05   #5
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Jeg er ikke fan.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 00:12   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ting blir helt ubrukelige med nonsensetekst på. Jeg liker imidlertid sånn avispapirutseende på ting, at det er en eller annen greie som står skrevet der, men hvor teksten bare er et mønster og ikke trenger ha noe med saken å gjøre.

Gammel 11-02-11, 00:59   #7
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eller når man skal ha oppskrifter skrevet på selve veggen eller på en skapdør. Skjønner ikke vitsen.

Gammel 11-02-11, 08:44   #8
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke en fan. Eller, kjøkkenkrukker med "pasta" og "popcorn" og sånt på er helt greit, det blir noe annet.

Og man gir IKKE en smålubben kvinne som for ikke lenge siden uttalte at hun ikke syns det er noe fint at hun er så snopgavhengig som hun er en skål hvor det står "I <3 Godis."
Det kommer hun IKKE til å sette pris på.

Gammel 11-02-11, 08:46   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg digger stort sett bokser etc med tekst på, selv skilt liker jeg godt. I gangen har vi et "You`re only young once, but you can be immmature forever".

Gammel 11-02-11, 08:53   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, pyntetekst utgår med høye kneløft for mn del. Både på klær og interiør. Heldigvis fins det mye annet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 08:58   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det er nok ikke helt min greie heller, med mindre det står noe veldig morsomt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 08:59   #12
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg er ikke begeistret for tekst. Men er ikke denne fin?

Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 09:27   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Er det ikke det som er greia med fransk landstil/shabby chic (eller hva det nå heter)? Man skal jo gjerne ha sitater, ordtak eller LOVE skrevet på vegger og dører og hva-har-du også. :liker ikke:

Jeg så en beige pute i et butikkvindu her om dagen med SOUL applikert i naturhvitt. Den kommer ikke inn i mitt hus, gitt. At det står "sukker" og sånt, kan jeg leve med. (I kjelleren ligger så vidt jeg husker en større samling terracottagjenstander med påskriften "sukker", "mel" og "te" pluss en champagnekjøler. Det var en periode dette var veldig i skuddet.)

Gammel 11-02-11, 09:40   #14
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Standard

De var lekre konsulenten. Akkurat det jeg trenger egentlig.

Gammel 11-02-11, 09:44   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

I gangen har vi et "You`re only young once, but you can be immmature forever".

Jeg, eh vi, har "Pardon the mess, the maid isn't in today".

Gammel 11-02-11, 09:45   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen klassiker er jo dørmatta med "stå ikke der og frys, gå heller hjem". Den er litt søt.

Gammel 11-02-11, 09:45   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat oppskrifter på veggen er ikke så dumt, egentlig. Eldste vil stadig lage muffins, vafler eller sånt noe, og jeg må alltid skrive ned på en post-it-lapp. Men jeg tror behovet kunne dekkes ganske enkelt ved at jeg skriver ned noen av standarddoppskriftene, laminerer dem eller rammer de inn, putter dem i en perm eller henger dem på veggen.

Jeg har skrevet LINTØY med sjablon på lintøyskapet. Er det sjæbbi sji:k? Jeg er ikke så glad i den stilen, jeg ser nemlig det absurde i å ha møbler som ser ut som de er glemt ute over vinteren.

Gammel 11-02-11, 09:47   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Akkurat oppskrifter på veggen er ikke så dumt, egentlig. Eldste vil stadig lage muffins, vafler eller sånt noe, og jeg må alltid skrive ned på en post-it-lapp. Men jeg tror behovet kunne dekkes ganske enkelt ved at jeg skriver ned noen av standarddoppskriftene, laminerer dem eller rammer de inn, putter dem i en perm eller henger dem på veggen.

Det er også smart å sette oppskriftene på innsiden av kjøkkenskapdørene.

Gammel 11-02-11, 09:49   #19
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

De var lekre konsulenten. Akkurat det jeg trenger egentlig.

De er laget av filt, tror jeg. Må da passe perfekt til å ha garn og strikketøy i? Jeg vil gjerne ha en sånn i til småoppbervaring i stua, kanskje til blader (siden jeg ikke strikker ).

Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 09:51   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er også smart å sette oppskriftene på innsiden av kjøkkenskapdørene.

De er litt høyt oppe og har glass i. (De er fryktelig stygge, i grunnen)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.