Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-11, 19:07   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Kafftrakteren vår røk i forrige uke, og nå skulle jeg ut å finne en ny. Lette litt rundt på nett, og endte opp med en sak hos Lefdal. På nettbutikken så kostet denne 525 kr.

Vel, jeg stikker innom Lefdal, og får hjelp og finner den utvalgte trakteren. Men her koster den 699 kr. Altså 174 kr mer enn på nettbutikken.

Jeg spør selger om hvorfor den koster 699 kr der, og 525 kr på nett.

Svaret kommerraskt, uten at han så mye som letter på et øyebryn: Å, gjør den det? Da skal vi matche den prisen. Og vips så har jeg prutet til meg et avslag på 174 kr.
Jeg får også en kort forklaring på at nettbutikkene hele tiden endrer priser, og at butikkene ikke alltid henger med.

Dette er jeg jo selvfølgelig fornøyd med. Hadde vel neppe kjøpt trakteren hvis jeg måtte betale 699 kr.
Samtidig så får jeg jo tanker på alle de som IKKE sjekker på nett, og som ikke er klar over at det er store sprik i prisene. De må jo betale en del prosenter mer enn de som faktisk sjekker.

Det som slår meg er at de lurer kundene sine. Jeg mener...174 kr er en stor forskjell i prosent, og dette ga han meg uten å mukke. Han sjekket ikke opp nettbutikken en gang, og det tyder jo på at butikkprisen er HØY, siden han kunne gå ned så mye, og helt sikkert fortsatt ha inntjening på den.

Jeg vet i hvert fall at heretter så skal alt jeg kjøper prissjekkes på nett.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:26   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Akkurat det samme skjedde da jeg kjøpte food processor i forrige uke. 200 kroner i avslag så snart jeg sa at jeg kom til å kjøpe den på nett, for der var den billigere.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:30   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Jeg fikk det samme når jeg skulle kjøpe hårklipper.
Han sa nettbutikkene hadde andre priser men husker ikke helt hvorfor.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:31   #4
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Det er helt vanlig at det er billigere i nettbutikken enn i butikken. Grunnen til det er at det er billigere å drive nettbutikk. Kjøper du det i nettbutikken må du ut med porto også.

De fleste setter ned prisen noe hvis du nevner hvor mye den koster på nettet, men som regel setter de den ikke ned til nettprisen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:44   #5
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Nettpris er ikke det samme som butikkpris og det skal stå på nettsidene. Grunnen er enkel(som før nevnt), butikkene har mye høyere driftskostnader enn en nettbutikk.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:49   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det er helt vanlig at det er billigere i nettbutikken enn i butikken. Grunnen til det er at det er billigere å drive nettbutikk. Kjøper du det i nettbutikken må du ut med porto også.

Ikke hos Lefdal eller Elkjøp. Der bestiller du i nettbutikken med levering i nærmeste vanlige butikk, det er gratis.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:13   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ikke hos Lefdal eller Elkjøp. Der bestiller du i nettbutikken med levering i nærmeste vanlige butikk, det er gratis.

Jeg mener de har sluttet med det. Jeg får ikke det opp som et alternativ lenger.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:19   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

I følge han i butikken så var deres mål å ha samme pris om nettbutikkene deres. Hvordan de leverer varer kjøpt på nett, og hvilke kostnader som kommer ekstra, det vet jeg ikke.

Det jeg reagerte på er at de setter en så mye høyere pris i butikk, for så å gå ned så mye når noen stiller spørsmål om prisforskjellen.

hadde han svart at det er pga porto, dyrere kostnader ved å drive butikk etc, så hadde jeg sett og godtatt det, men her gikk de ned i pris uten å mukke, og det får meg til å stusse.
Om naboen går og kjøper samme vare i morgen, uten å vite hva den koster på nett, så må jo han betale en langt høyere pris enn meg, og det er jo ikke riktig?

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:24   #9
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Sjekket nettbutikken nå, og man kan få varen tilsendt til nærmeste butikk, og da uten å betale ekstra kostnader for frakt.

Ved annen levering så kommer fraktutgifter i tillegg.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 09:06   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg mener de har sluttet med det. Jeg får ikke det opp som et alternativ lenger.

Joda det er fullt mulig også idag.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:24   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Grunnen til at det er billigere å kjøpe på nett, er at hele logistikkleddet av handelen blir mye billigere enn å selge det via butikk. Selv når man velger å hente varen i butikk (Elkjøp har enkelte steder et helt eget hentested i butikken, og sist jeg var der var 70 % av kundebasen i den delen av butikken). Men det virker jo selvsagt helt loco at en vare koster 400 kroner mer i butikk enn på nett.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:58   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Joda det er fullt mulig også idag.

Jeg har ikke fått det opp som alternativ de siste gangene jeg har handlet på elkjøp. Jeg har lurt litt på hvorfor siden jeg har handlet på den måten tidligere. Da får jeg sjekke på nytt neste gang jeg handler.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:02   #13
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Nå sjekket jeg og får det opp som alternativ, men sist jeg sjekket fikk jeg ikke det opp. Merkelig.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:10   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Nå sjekket jeg og får det opp som alternativ, men sist jeg sjekket fikk jeg ikke det opp. Merkelig.

Det kommer litt an på hva man skal ha også om det er et alternativ uten at jeg husker reglene helt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no