Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Feriekomplikasjoner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-11, 10:41   #1
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Feriekomplikasjoner

Nå sitter jeg og plundrer med kart og Goggle maps for å planlegge sommerferien for oss og et vennepar. Er det noen som kan hjelpe meg med en god løsning?

Vi skal leie et feriehus i Danmark i en uke sammen. Uka før eller etter skal vår familie være i Sverige, bl.a. i Vimmerby og Astrid Lindgrens verden. Vennefamilien vår skal uka før eller etter være i Bergen hos hans familie.
Begge familiene bor i Trøndelag.

Hvordan organiserer jeg dette? Hvor tar vi ferje? Er det enklest å reise fra og til Oslo? Burde vi kanskje reise fra Oslo og til Gøteborg? Eller blir det fryktelig dyrt?
Hvis vi bruker ei uka i Sverige først så kunne vi kanskje tatt ferje fra Gøteborg til Danmark, og tatt ferje fra Danmark og til Oslo på vei hjem. Er dette mulig?

Burde jeg konsentrere meg om bare våre familie kanskje ... Det hadde bare vært utrolig koselig å brukt en uke sammen med vennefamilien. De har unger på samme alder og vi går veldig godt overens.

Noen som kan komme med noen innspill? Jeg blir litt blind her jeg sitter, og jeg er ikke særlig kjent i verken Sverige eller Danmark så det er litt vanskelig dette.

Gammel 12-02-11, 10:57   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriekomplikasjoner

Å kjøre Oslo - Gøteborg er null stress. Fine veier, høy fart. Går kjapt. Og dere kan kjøre fra Sverige til Danmark. Men det kommer vel an på hvor i Danmark dere skal om det er veien som lønner seg.

Gammel 12-02-11, 13:45   #3
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Mellom Sverige og Danmark kjører dere bil. Det tror jeg blir det enkleste uansett. Mellom Danmark og Norge kan dere velge mellom ulike fergestrekninger. København - Oslo(DFDS) og Frederikshavn - Oslo (Stena)er med overnatting. Frederikshavn - Larvik tar 4-5 timer og går på dagtid, men da blir det noen flere timer i bilen, ihvertfall for noen som skal til trøndelag.

Gammel 12-02-11, 13:47   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal til Danmark i sommer, med vogn. Vi kjører til Gøteborg og tar båt derfra, hjem tar vi båt fredrikshavn -Oslo.

Gammel 12-02-11, 14:40   #5
Tuste
Aktiv

Tuste sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Tuste er litt kulTuste er litt kul
Standard

Det kommer vel litt an på hvor dere skal i Danmark også?Nord Jylland eller Sjælland feks? og hvor mye bil dere ønsker å kjøre. En mulighet er å ta en uke i Vimmerby først og deretter reise over til Gøteborg eventuellt Varberg-Grenå og ta ferge over. Eller kjøre bil over Øresundbroen.

Tuste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.