|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Impulsiv innimellom
|
FeriekomplikasjonerNå sitter jeg og plundrer med kart og Goggle maps for å planlegge sommerferien for oss og et vennepar. Er det noen som kan hjelpe meg med en god løsning?
|
|
|
#2 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: FeriekomplikasjonerÅ kjøre Oslo - Gøteborg er null stress. Fine veier, høy fart. Går kjapt. Og dere kan kjøre fra Sverige til Danmark. Men det kommer vel an på hvor i Danmark dere skal om det er veien som lønner seg.
|
|
|
#3 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FeriekomplikasjonerMellom Sverige og Danmark kjører dere bil. Det tror jeg blir det enkleste uansett. Mellom Danmark og Norge kan dere velge mellom ulike fergestrekninger. København - Oslo(DFDS) og Frederikshavn - Oslo (Stena)er med overnatting. Frederikshavn - Larvik tar 4-5 timer og går på dagtid, men da blir det noen flere timer i bilen, ihvertfall for noen som skal til trøndelag.
|
|
|
#4 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: FeriekomplikasjonerVi skal til Danmark i sommer, med vogn. Vi kjører til Gøteborg og tar båt derfra, hjem tar vi båt fredrikshavn -Oslo.
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() |
Sv: FeriekomplikasjonerDet kommer vel litt an på hvor dere skal i Danmark også?Nord Jylland eller Sjælland feks? og hvor mye bil dere ønsker å kjøre. En mulighet er å ta en uke i Vimmerby først og deretter reise over til Gøteborg eventuellt Varberg-Grenå og ta ferge over. Eller kjøre bil over Øresundbroen. |
|
|
|
![]() |
|
|