Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp! Persienne og dusjfrustrasjoner

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-11, 14:56   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Hjelp! Persienne og dusjfrustrasjoner

Nå er jeg lei! Jeg har persienner, og liker de ikke! Nå har de også begynt å falle fra hverandre, så det er behov for noe annet kjapt. Jeg vil ikke ha nye persienner iallefall. Vi har ganske mange vinduer mot solsiden, og må ha noe som skjermer mot sola. Gardiner funker dårlig. Til nød går tykke tette gardiner, men det synes jeg blir for vinterlig. På sommeren vil jeg ha det lyst og lett. På sikt tenker jeg at sånne utvendige sjalusier rett på vinduet hadde vært det beste. Men det er for dyrt på nåværende tidspunkt. Hva slags alternativer finnes? Fungerer lamellgardiner bra mot sol?
Og så irriterer jeg meg over dusjen. Finnes det dusjer uten krinkelkroker som samler ulumskheter, og som er umulig å komme til for å få fjernet dette?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 15:17   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Persienne og dusjfrustrasjoner.

Lamellgardiner er helt genialt. Solskjerming avhenger av stoff/farge på lamellene, det er fullt mulig å få tilnærmet 100 % skjerming.

:gardinhater:

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 16:16   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Persienne og dusjfrustrasjoner

www.kirsch.no

Og du kan, som nevnt over her, få lystette lameller.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 16:28   #4
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Persienne og dusjfrustrasjoner

Er jo mye stilig der ute. Takk for tips.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 19:29   #5
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Persienne og dusjfrustrasjoner

Veldig masse fint ja. Masse fine farger om man vil ha det og.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 19:40   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Persienne og dusjfrustrasjoner

Jeg kjøpte slik vindusklister til baderomsvinduet vårt, og er kjempefornøyd med det. Det hindrer innsikt, men slipper likevel inn masse deilig lys.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 20:50   #7
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Persienne og dusjfrustrasjoner

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg kjøpte slik vindusklister til baderomsvinduet vårt, og er kjempefornøyd med det. Det hindrer innsikt, men slipper likevel inn masse deilig lys.

Innsyn er ikke problemet, men solsteiken som står rett på vinduene hele dagen. Det blir så grusomt varmt inne. Det var egentlig godt med mørketid.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:03   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Persienne og dusjfrustrasjoner

Jeg sverger til utvendige persienner og skal ikke kommentere hva som er gode midlertidige løsninger, selv har vi trepersienner etter forrige eier mens vi venter på montering av utvendige. Men jeg har et dusjkabinettips:

Vi har nytt kabinett fra Duscholux, helt uten kriker og kroker. Det samler seg litt støv på kanten der glasset møter karet utvendig, men det er lett å tørke bort med klut. Ingen riller og hjul og drit som samler møkk og såperester så det blir sånt rosa belegg. Dørene krever litt mer plass enn skyvedører, men de kan slås innover også. Fronten på selve karet er festet med magnet, så det er mulig å komme til under også. Ser sånn ut:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 12-02-11 kl 21:08. Årsak: rettet skrivefeil
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:06   #9
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp! Persienne og dusjfrustrasjoner

Takk for tipset Matilda. Det må sjekkes ut.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no