Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kirkeasyl, hva synes dere om det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-11, 17:47   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kirkeasyl, hva synes dere om det?

Jeg har i noen år stusset litt på dette med kirkeasyl. Jeg kan ikke så mye om dette, men har lest meg fram til at kirkeasyl ikke er en etablert ordning eller praksis, men at justisdepartementet har instruert politimestrene til ikke å hente ut kirkeasylanter.

Det forundrer meg litt at folk som har fått avslag på asyl har anledning til å oppholde seg i en kirke, og dermed være "fredet" for uttransportering. Hvorfor er det slik, og hvordan fungerer dette? Er kirken forpliktet til å ta i mot folk som ønsker å gå i kirkeasyl? Er det slik at folk som har gjort kriminelle handlinger vil slippe arrestasjon hvis de får asyl i en kirke? Vil en moské kunne tilby samme beskyttelse overfor folk med avslag på søknad om asyl som en kirke?

Jeg har alltid vært for en liberal flyktninge- og asylpolitikk. Men akkurat dette med kirkeasyl har forundret meg litt. Gjør man de som har fått avslag på asyl en tjeneste, ved at de får oppholde seg i kirkeasyl? Gir det en større sjans for omgjøring av saken statistisk sett, og at feilbehandling oppdages? Eller gjør man de det gjelder en bjørnetjeneste?

Dette ble mange spørsmål. Hva tenker dere om kirkeasyl?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.