Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gjør dere noe spesielt ut av Valentin-dagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-11, 14:48   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Gjør dere noe spesielt ut av Valentin-dagen?

Så en artikkel i Adresseavisen om at det var få ledige bord for to igjen på restauranter, gjør dere noe spesielt ut av denne dagen?

Gammel 14-02-11, 14:59   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør dere noe spesielt ut av Valentin-dagen?

Nei. Her er det trening som vanlig på mandag for hele famen.

Gammel 14-02-11, 15:01   #3
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Nei. Vi har ikke noen tradisjoner rundt denne dagen.

Gammel 14-02-11, 15:02   #4
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På ingen måte. Så feirer vi heller ikke morsdag eller farsdag spesielt heller. De siste årene har vi bodd i område med mange barn, og har fått barn selv, så da har vi vel måttet strekke oss til å godta halloween, men andre feiringer utenom bursdag og jul er det fint lite av hjemme hos oss.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:08   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ignorerer Valentines, på samme vis som vi ignorerer morsdag og farsdag.

Gammel 14-02-11, 15:10   #6
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det har vi aldri gjort. Har inntrykk at man helst bør være født på 90-tallet eller senere for at denne dagen feires i hht god, glossy, hollywoodsk tradisjon

Gammel 14-02-11, 15:10   #7
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, egentlig ikke. Det har hendt at jeg har fått blomster på Valentinsdagen, men det er ikke hvert år.

Men jeg har fått blomster to uker på rad nå iom at min kjære trodde morsdagen var uken før den egentlig var. Men friske tulipaner gjør seg uansett fint på bordet.

Gammel 14-02-11, 15:11   #8
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Akkurat no kunne eg godt tenkt meg å droppa heile dagen, men det er fordi eg ikkje har ordna noko. Men eg mistenker at samboer har vært innom nærmeste matbutikk og røska til seg blomster. Eg får heller slå til med taco på ein mandag, siden han vart fullstendig nedstemt sist han ville ha det.

Utover det er dagen berre ein god unnskyldning til å spisa sjokolade.

Gammel 14-02-11, 15:12   #9
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei det kan jeg ikke tenke meg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:15   #10
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Nei, vanligvis ikke.
Det har vel hendt noen få gagner oppgjennom de siste 20 årene at vi har markert med blomster og sjokolade, men det er lenge siden...og ikke noe savn fra min side.

Jeg liker heller romantikk i hverdagen, ikke den dagen handelstanden har bestemt

Gammel 14-02-11, 15:17   #11
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er tilhenger av å feire alt som kan feires. Jeg gjør gjerne hyggelige ting med mannen min når som helst og ser ingen grunn til å ikke gjøre det på valentinsdagen også.

Det betyr ikke at det skal være hverken glossy eller amerikansk. Jeg er sent hjemme i kveld pga noen møter og har tenkt å kjøpe noe godt til kveldsmat og satse på at vi spiser sammen og prater om noe hyggelig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:23   #12
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Det betyr ikke at det skal være hverken glossy eller amerikansk. Jeg er sent hjemme i kveld pga noen møter og har tenkt å kjøpe noe godt til kveldsmat og satse på at vi spiser sammen og prater om noe hyggelig.

Det skal vi også gjøre i kveld, men vi kaller det ikke valentinesdag, vi kaller det en helt vanlig mandagskveld. Vi gjør sikkert noe lignende i morgen kveld, og kaller det en helt vanlig tirsdagskveld... Mulig jeg er bortskjemt med hverdagsromantikk?

Gammel 14-02-11, 15:29   #13
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som sagt. Vi gjør det ikke bare i kveld, vi heller. Men vi gjør det forholdsvis ofte, og jeg ser ingen grunn til å ikke gjøre det i kveld, bare fordi andre også gjør det.

I hvor stor grad man vil la handelsstanden dominere denne dagen er jo opp til en selv, men jeg synes at det er veldig rart å bli så prinsipielt opptatt av å ikke feire noe som er hyggelig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:33   #14
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Niks. Dagen i går var så fantastisk at jeg lever leeenge på den

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:34   #15
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

I hvor stor grad man vil la handelsstanden dominere denne dagen er jo opp til en selv, men jeg synes at det er veldig rart å bli så prinsipielt opptatt av å ikke feire noe som er hyggelig.

Jeg er ikke prinsipielt i mot verken denne dagen eller halloween. Vi, altså mannen og jeg, trenger ikke denne dagen, all den tid vi er flinke til å gjøre noe spesielt ut av en hvilken som helst annen dag som ikke har en fænsy internasjonal tittel.

Gammel 14-02-11, 15:35   #16
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi feirer alt som feires kan, og jeg fikk kaffe og brownies på senga i dag tidlig (kl. 5.15), og pakke er visstnok på vei i posten. Klokken seks var jeg derimot blitt gressenke, så det var en kort feiring I kveld skal jeg feire for meg selv med resten av Browniesene

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:51   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Født på søttitallet og feirer Valentines. Det trenger ikke være mye, men en liten ekstra oppmerksomhet gir vi hverandre. Mannen er veldig flink til å lage ting til meg; jeg er flinkere til å kjøpe noe.

En gang sendte han meg valentineskort til hotellet jeg var på under en konferanse, men desverre kom det ikke frem. Hotellet syns det var så søtt, at de sendte det hjem til meg i ettertid.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:55   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som Halloween, er heller ikke Valentines et amerikansk påfunn ...
Vi feirer det ikke spesielt, fordi vi vanligvis feirer litt ekstra dagen før. Men det er ikke sånn at det er strieskjorte og havrelefse i protest mot feiringen heller.

Gammel 14-02-11, 16:03   #19
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Ingen Valentinfeiring hos oss.

Gammel 14-02-11, 16:06   #20
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Siden vi ble sammen har vi feire på samme måte.

Vi lager tre retters annenhvert år, overrasker hverandre. Så den ene lager mat, den andre legger barn. Så spiser vi nydelig mat ilag å bare koser oss resten av kvelden Med mye stearinlys og gode samtaler

Jeg har ved noen anledninger vært på jobb og da har jeg kommet hjem til huset fult av stearinlys og roseblader strødd

Syns det er kjekt med en sånn spesiell dag i året, den er hellig

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.