|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ...... Sist redigert av Sonja Sockersöt : 21-02-18 kl 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
can-jur
|
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenSjuskete å vaske matkoppen til vovven i oppvaskmaskina?
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenHvorfor tenker du det blir galt? Oppvaskmaskina holder jo temperatur nok til å drepe det meste av mikrober.
![]() |
#4 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenVi lar også hunden spise av vårt servise. Vi setter dog ikke alle kjøkkenredskapene og serviset på gulvet for at han skal få forskyne seg.
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenJeg har ikke dyr nå, men da jeg hadde katt så hadde den egne skåler som jeg vasket for hånd. Selv om jeg VET at det blir rent i oppvaskmaskinen så syns jeg det er ekkelt både å la dyr spise av mennesketallerkener, og ta dyreskåler i oppvaskmaskinen. Så jeg er like prippen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nå også i farger
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenJeg syns ikke det er ekkelt, men gjør det ikke selv. Her serveres alt i hundenes matskåler eller rett i gapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenVi har både hund og katt, de får det de skal ha fra egen skål, og jeg vasker den opp i oppvaskkummen på vaskerommet, med egen oppvaskbørste. Jeg er megaprippen med andre ord, men dette har jeg med fra min mor. Hun gjorde likedan med katten i oppveksten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenKatta sine mat- og vannskåler går i oppvaskmaskina i ny og ne, sammen med hva nå enn som måtte få plass der. Når svigers er på besøk med sin hund, får han mat fra en eller annen kjøkkenbolle jeg finner i farta, og bollen blir vaska i oppvaskmaskina. Tenker ikke et øyeblikk over at det skal være noe ekkelt ved det.
![]() |
#9 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenJeg skjønner ikke helt problemet- oppvaskmaskinen vasker jo på så høy temp at ingen organismer overlever?
![]() |
#10 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålen
Det tenkte jeg på også. Ikke minst kan h*n ha slikket andre både her og der... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenHunden her får ikke matrester (for hun har så tander mage at ei stakkars grillpølse som falt ned i sommer ga ei uke med diare, så vi tørr ikke eksperimentere, vi vet fra opprinnelseshjemmet at hun er tander (omplassert i familien)) men jeg hadde nok puttet det i skålen hennes om hun hadde fått noe ja.
![]() |
#12 |
Enda en som trener
Sånn gjør vi det også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenVår katt spiser ikke av våre fat og ikke på bordet. Men det er en ren oppdragergreie, ting som ikke ligger på hennes fat er ikke hennes mat. Punktum. Men jeg har ikke problemer med det hygienepolitiske i å la katten spise av menneskefat. Faktisk er det større sannsynlighet for å bli syk av å dele fat med andre mennesker enn med dyr.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes ikke det er noe problem å la ting som hunden har spist av går i oppvaskmaskina. Slikking av tallerkener og slikt har jeg litt større problem med, jeg vet fornuftsmessig at det ikke betyr noe, men normalt flytter jeg matrester fra tallerken til hundeskåla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenEr som deg jeg også, hunden får ikke spise av vanlig servise og kjøkkenboller.
![]() |
#16 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenJeg har fått mye pepper i tråder som denne, for jeg kokevasker alle håndklær og vaskekluter som vi mennesker bruker både her og der. Sist redigert av 007 : 15-02-11 kl 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Jordbærpiken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenJeg synes ikke du er fisefin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenJeg synes det er ti ganger verre med hunder som slikker eierene (og andre) i ansiktet.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Servere hunden matrester fra annet enn matskålenJeg vasker pusen sine matskåler i oppvaskmaskinen, har aldri tenkt over at det skal være feil? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|