Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ubrukte rom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-11, 12:45   #1
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ubrukte rom

Vi har ett luksusproblem, vi har ett stort rom med skråtak på loftet som vi ikke bruker til annet enn rot pluss vi har ett rom i kjelleren som tidligere var vaskerom som blir brukt til det samme nemlig rot.

Også hulrommet under trappen betjener jobben som roteplass. Nå er jeg lei av alle disse rote stedene og trenger noe å bruke disse rommene til.

Hva gjør jeg?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:46   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ubrukte rom.

Rydder?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:48   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ubrukte rom.

Kjøper flere tv-er?

  Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:48   #4
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ubrukte rom.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Rydder?

Joda, men hos oss har tomme plasser en tendens til å fylles med rot så jeg må ha en plan med de rommene.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:49   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ubrukte rom.

Mer seriøst, så kan du sannsynligvis få mer effektiv bruk av plassen dersom du skaffer deg skikkelige hyller og organiserer det som er der i kasser og kaster/selger/gir bort det dere ikke trenger eller som bare er søppel. Kanskje holder det å bruke ett av disse rommene til oppbevaring?

Det er stort sett ikke nødvendig å ta vare på alt skrotet man eier, selv om det virker sånn. Sett på klokke og tøm i et kvarters tid hver dag, så blir du kvitt det etter en stund.

Angående den vanen med å måtte fylle opp tomme plasser med skrot. Sånn er det her også, men vi har hatt kjempegod hjelp av Flylady. Absolutt noe å vurdere.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:49   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ubrukte rom.

Er det vindu på loftsrommet ville jeg brukt det til hobbyrom/syrom/gjesterom eller lignende dersom man hadde behov for et slikt rom.

Det tidligere vaskerommet kan vel brukes som bod. Smell opp noen hyller og organiser rotet.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:49   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ubrukte rom.

Lekerom og TV-stue

Og kosekrok under trappen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:52   #8
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ubrukte rom.

Vaskerommet har jeg tenkt å få hyller inn på for å få plass til kasser og slikt, vi har ett rom i kjelleren(jada som det også er litt mye rot på nå) som har masse hyller, her skal det også inn en gjesteseng nå vi en gang får summet oss til å kjøpe en.

Plassen undertrappen kunne kansje hatt noen knagger til jakker og noen hyller til sko for det har vi vist en overflod av.

Da er det bare rommet på loftet igjen, det ene av de to rommene oppe blir brukt til lekerom for ungene, kanskje man skulle ha lagt en stue til dem i det andre rommet. Selv om vi har 2 stuer fra før da men.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:52   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ubrukte rom.

Ville brukt ett rom til lekerom å det andre til gjeterom/hobbyrom.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:59   #10
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ubrukte rom

Rommene oppe på loftet vil nok på sikt bli ett rom til gutt og ett til jente da de nå deler soverom nede. (Vil ha de i samme etasje som oss) Men da flytter jo bare problemet seg for da har vi ett rom nede vi ikke aner hva vi skal gjøre med. Flytte i mindre hus kansje?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 13:01   #11
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ubrukte rom

Huset innholder forresten.

Kjeller: gang,vaskerom(?)kjellerstue med kjøkkenkrok,bad,hobbyrom til mannen, lager/gjesterom.

Hovedetasje: gang, stue, kjøkken, 2 soverom, bad og vaskerom.

Loft: 2 store rom med skråtak.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 13:02   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ubrukte rom

Jeg ville rekvirert et rom til garnlager og bibliotek, om det var jeg som hadde et rom til overs.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 13:03   #13
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Ubrukte rom

Hadde jeg hatt et ledig rom, så hadde jeg laget et hobbyrom/treningsrom.
Masse benkplass til scrapping, og med plass til symaskina, pluss satt inn en tredemølle med TV foran

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 13:36   #14
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ubrukte rom

Gi det til meg! Om du absolutt vil beholde det selv (snurt) hadde jeg laget treningsrom med tv der. Oh lykke.

Bill.Merk: Sentralt men trangt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 14:59   #15
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ubrukte rom

Siden et av kjellerrommene går under kategorien gjesterom/lager, så kan kanskje en mulighet være å lage et gjesterom? Og ettersom barna har lekerom oppe, så kan de kanskje benytte dette gjesterommet til å roe ned (lese bøker ol)?

Og rotekopp som jeg er, så hadde jeg selvsagt flyttet rotet og skrotet nede på lageret, selv om jeg ikke vil anbefale det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 15:10   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ubrukte rom

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Huset innholder forresten.

Kjeller: gang,vaskerom(?)kjellerstue med kjøkkenkrok,bad,hobbyrom til mannen, lager/gjesterom.

Hovedetasje: gang, stue, kjøkken, 2 soverom, bad og vaskerom.

Loft: 2 store rom med skråtak.

Når barna blir så store at de skal opp på loftet ville jeg hatt en slik inndeling:

Kjeller: gang, bod, kjellerstue, bad, hobbyrom, treningsrom/syrom/ditt rom
Hovedetasje: gang, stue, kjøkken, soverommet deres, gjesterom, bad og vaskerom
Loft: 2 barnerom

Jeg ville altså hatt kjellerstue/tvstue i en annen etasje enn der stuen er, derfor ville jeg hatt gjesterommet i hovedetasjen i stedetfor i kjelleren.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 15:14   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.984
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ubrukte rom

Jeg antar at dere har gjesterom?

Hvis ikke så ville jeg laget en "hule til mor". Der skulle det vært en sovesofa, masse bokhyller fulle av bøker, plass til symaskin som kunne stå fremme hele tiden og et lite musikkanlegg (ingen tv). Så kunne jeg trekke meg inn der å lese, strikke eller sy og være helt alene.

Plassen under trappa egner seg sikkert til kontorplass. Eventuelt lekerom for minstefrøkna.

Loftsstue til ungene høres også luksus ut. Så kan barn se på en tv, mann se på fotball på en annen og mor ha et eget rom uten tv.

Og luftslottet har rett. Dere trenger ikke alt rotet. Kast alt dere ikke har brukt de siste to årene. Dere kommer ikke til å savne det de neste to årene heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no