Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

God oppskrift med andebryst?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-11, 10:41   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God oppskrift med andebryst?

Er det noen som har en god oppskrift med andebryst? Jeg er egentlig ikke veldig glad i and - synes det smaker svineribbe, så jeg vil gjerne ha noe som involverer en del hvitløk og urter for å "skjule" smaken litt. Vi har tatt opp noe kjøtt fra fryseren som vi tenkte å innta i kveld.

Gammel 19-02-11, 11:24   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God oppskrift med andebryst?

Jeg pleier å kjøre et par never persille, gressløk og basilikum med en halv dl god olivenolje, et fedd hvitløk, litt tørket chili og en klype salt til grønn guffe og smøre inn andebrystene med dette. De får ligge en halvtimes tid, så varmer jeg en jerngryte på høy varme, legger i andebrystene med skinnsiden ned, skrur ned varmen til middels og steker dem åtte minutter på hver side. Da er de perfekt rosa inni og smaker bare deilig.

Jeg liker for øvrig ikke ribbe, og har aldri vært borti andebryst som har vært i nærheten av den smaken – det kan vel eventuelt bare skje om de er stekt altfor mye? Jeg synes skinnet/fettet er aldeles nydelig, men om man ikke oversteker, er jo selve kjøttet også veldig godt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 11:28   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk!

Jeg hæler ikke skinn og synlig fett på kjøtt. Det skjærer jeg bort etter beste evne.

Gammel 19-02-11, 13:04   #4
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Tusen takk!

Jeg hæler ikke skinn og synlig fett på kjøtt. Det skjærer jeg bort etter beste evne.

Du skjærer det ikke bort før steking nei?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 13:06   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Du skjærer det ikke bort før steking nei?

Nei, nei. (Det er for øvrig mannen som steker.)

Gammel 19-02-11, 13:08   #6
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei, nei. (Det er for øvrig mannen som steker.)

Puster lettet ut

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.