Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Godkjente kopier?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-11, 10:46   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Godkjente kopier?

Er det sånn at det ikke finnes lenger ?
Jeg må kopiere attester, tjenestebevis osv. til skolesøknad. Mange år siden sist (1996)
Kan jeg bare kopiere hos mannens jobb, eller er det noe sted jeg kan få stemplet godkjente kopier ?

Gammel 19-02-11, 10:49   #2
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godkjente kopier ?

Jeg har alltid gjort det i skranken på kommunehuset.

Gammel 19-02-11, 10:50   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Kontoret på jobben min gjør det fortsatt (videregående skole).

Gammel 19-02-11, 10:50   #4
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Politiet gjør det også.

Gammel 19-02-11, 10:51   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har lov til å gjøre slikt og har stempel, men det litt langt unna for deg.

Hehe, det hadde vært kjekt ja, men veldig langt å dra tvers over landet for 10 kopier i grunn.
Kan jeg høre med kona til pappa som er sjef i et offentlig tilsyn ?

Gammel 19-02-11, 10:51   #6
ORG
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Er det sånn at det ikke finnes lenger ?
Jeg må kopiere attester, tjenestebevis osv. til skolesøknad. Mange år siden sist (1996)
Kan jeg bare kopiere hos mannens jobb, eller er det noe sted jeg kan få stemplet godkjente kopier ?

Enhver offentlig tjenestemann (lensmann, sogneprest, kommunens formannskapssekretariat, biblioteksstyrer, for å ta det jeg kommer på i farten) kan ta kopier og bevitne disse. Hvorvidt man gjør det varierer sikkert fra sted til sted, men den som nekter å gjøre det selv kan helt sikkert vise deg til den som gjør det i din hjemkommune. Her ordner f eks kommunen det for 5 kr pr stk dersom man har en konkret og noenlunde fornuftig grunn til å få tatt slike kopier, men ikke dersom man bare synes det er kjekt å ha noen liggende.

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:52   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Jeg har alltid gjort det i skranken på kommunehuset.

Jeg kan jo ringe ned på kommunen å høre på mandag, det haster nemlig noe vaken, for jeg søker om forhåndsløfte pga. oppsigelsestid på jobben.

Gammel 19-02-11, 11:41   #8
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godkjente kopier?

Jeg får godkjent mine kopier på jobb - jobber på skole.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 16:38   #9
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Eg har gjort det på postkontoret meiner eg, om eg minnast rett.

Gammel 19-02-11, 17:21   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått mamma til å gjøre det, hun jobber på universitet. Politiet gjør det også, og muligens servicetorget hos kommunen?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 17:29   #11
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har brukt biblioteket da de også kan ta godkjente kopier

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 19:16   #12
Ratatosk
Fullverdig medlem

Ratatosk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Ratatosk er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av mums, her.

Eg har gjort det på postkontoret meiner eg, om eg minnast rett.

Jeg fikk nettopp beskjed fra en postdame om at de ikke har lov til å gjøre sånt lenger på posten.

Ratatosk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:10   #13
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sist jeg gjorde det ,så var jeg hos nav.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:13   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Jeg ringer ned på kommunen og hører i morgen, så slipper jeg bomtur, biblioteket er på samme plass, prøver der også om jeg ikke får napp.
Så mangler jeg bare attest fra nåværende arbeidsplass for å få søke om tidlig opptak grunnet oppsigelsestid. Steike, det er nervepirrende spennende dette her !

Gammel 20-02-11, 20:37   #15
livit
Duracell

livit sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mulig vi kan få gjort det hos oss.. send meg en pm dersom du ikke får snøret i bunn i morgen - så skal vi nok fikse det !

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:52   #16
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ringer ned på kommunen og hører i morgen, så slipper jeg bomtur, biblioteket er på samme plass, prøver der også om jeg ikke får napp.
Så mangler jeg bare attest fra nåværende arbeidsplass for å få søke om tidlig opptak grunnet oppsigelsestid. Steike, det er nervepirrende spennende dette her !

Hva med skolen du skal søke på? Dersom den er offentlig er de godkjent og dersom du skal søke hos dem vil de sikkert hjelpe deg.

Gammel 20-02-11, 22:40   #17
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ratatosk, her.

Jeg fikk nettopp beskjed fra en postdame om at de ikke har lov til å gjøre sånt lenger på posten.

Betyr det at dei no har ei mengde "Rett kopi" stempel til salgs?

Men eg må kanskje lære meg å forfalske dokumenter før eg spekulerer i å kopiere dei opp. lanlegger:

Susse: Lykke til!

Gammel 21-02-11, 00:09   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Hva med skolen du skal søke på? Dersom den er offentlig er de godkjent og dersom du skal søke hos dem vil de sikkert hjelpe deg.

Skolen er i et annet fylke, så det blir litt mye styr å kjøre to timer med fire unger for å ordne kopier.

Gammel 21-02-11, 01:26   #19
Ratatosk
Fullverdig medlem

Ratatosk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Ratatosk er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av mums, her.

Betyr det at dei no har ei mengde "Rett kopi" stempel til salgs?

Ja, sannsynligvis. Eller til bestjeling kanskje, de vil nok ikke selge dem.

Gammel 21-02-11, 10:56   #20
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Skolen er i et annet fylke, så det blir litt mye styr å kjøre to timer med fire unger for å ordne kopier.

Skjønner, det blir en smule upraktisk.

Hvis du har en høyskole/universitet i nærheten vil jeg tro de kan hjelpe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.