|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ansvar for egen luring
|
Gremli trenger tips: Italia/Kroatia i juni/juli med 8- og 9-åring, uten bilVi ser for oss kysten rundt Venezia (besøke familie i Padova bl.a) + nærliggende område i Kroatia, to uker. Ingen av oss kjører bil, så det må bli fly/tog/båt. Gjerne mye båt! Har skjønt at det er vrient/dyrt å komme seg til Kroatia med fly, og at leie av leilighet er smart?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ute på tur
|
Sv: Gremli trenger tips: Italia/Kroatia i juni/juli med 8- og 9-åring, uten bilNorwegian flyr til Pula bla. Det passer jo bra med f.eks Venezia, for da kan du ta hurtigbåt over. Minnes at den tar ca 4 timer. Vi leide hus i nærheten av Pule gjennom et byrå og prisene var helt kurante. Husker ikke helt hva det heter, men det er et stort selskap med mange forskjellige hus/leiligheter. (Skal finne navnet, og skrive det inn senere).
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
Sv: Gremli trenger tips: Italia/Kroatia i juni/juli med 8- og 9-åring, uten bil
Kan bare gi litt hjelp her, verken Italia eller Kroatia er favorittreisestedene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Gremli trenger tips: Italia/Kroatia i juni/juli med 8- og 9-åring, uten bilTakk for tips! Dette var vår første idé. Når jeg ser på Norwegians flyvninger til Pula, så er det for dyrt i den perioden vi må reise, og med andre flyselskaper er det ørten mellomlandinger. Vi har også søkt på andre byer i nærheten og fått samme resultater.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
![]() |
Kan bare gi litt hjelp her, verken Italia eller Kroatia er favorittreisestedene. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gremli trenger tips: Italia/Kroatia i juni/juli med 8- og 9-åring, uten bilPula
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
![]() |
Joda, det går ferje fra Ancona til Split, og det er ingen veldig lang ferjetur heller (5-6 timer), men har du sjekket STANDARDEN på den ferjen? Husker du gamle Holder Kanskje (også kjent som Holger Danske) som seilte Oslo-København på 1980-tallet? Den var luksusskip med all tenkelig sikkerhet i sammenligning! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Gremli trenger tips: Italia/Kroatia i juni/juli med 8- og 9-åring, uten bilGlad du sier det, ORG, for vi har i grunn skrinlagt hele greia. Om det skal være så j€%& komplisert/dyrt å komme seg til Kroatia, får det være det samme. Åpner heller en ny tråd med annet tema.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gremli trenger tips: Italia/Kroatia i juni/juli med 8- og 9-åring, uten bilVi fløy til venezia, var 1 uke ved Gardasjøen, og dro deretter til Trieste hvor vi tok buss til Kroatia. hadde bil i Italia og i Kroatia, men hadde klat oss uten også. Det fungerte greit å ta buss fra Italia til Kroatia. Tror likevel jeg vil anbefale hurtigbåten, om dere ikke har bil og f.eks skal til Istria halvøya. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Gremli trenger tips: Italia/Kroatia i juni/juli med 8- og 9-åring, uten bilTakk for tips, Høns! Ingenting er bestemt ennå, så vi tar med oss alle tips.
|
|
|
![]() |
|
|