Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Strikkepinner på fly

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-11, 21:46   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikkepinner på fly

Det går greit det???

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 21:47   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkepinner på fly..

Lurer jeg også på.

Gammel 23-02-11, 21:49   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkepinner på fly

Jeg har aldri hatt problemer med det - men jeg bruker alltid trepinner.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 21:51   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jadda. Så lenge det ikke er sånn lange genserpinner.

Gammel 23-02-11, 21:52   #5
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Eg har aldri fått lov. Men er ikkje så veldig bereist, kan ha vore uheldig?

Gammel 23-02-11, 21:52   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ringte faktisk Avinor for å spørre om det var lov når jeg skulle til USA. Hvorpå en fyr i andre enden lo hånlig av meg og spurte "Hvorfor i allverden skulle du ikke kunne ta med det?? Selvfølgelig er det lov!" Så ja, det er lov.

Gammel 23-02-11, 23:21   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er lange genserpinner?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 23:23   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gikk bra med meg sist jeg reiste i hvertfall. Metallpinner.

Gammel 23-02-11, 23:24   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Null problem.

Gammel 24-02-11, 00:08   #10
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Det avhenger av flyselskapets egne regler. Hva som gjelder nå for hvilke selskap vet jeg ikke. Og uansett blir det jo sjeldent oppdaget om man skulle ha det i bagasjen selv om det ikke skulle være lov.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 00:10   #11
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Det avhenger av flyselskapets egne regler. Hva som gjelder nå for hvilke selskap vet jeg ikke. Og uansett blir det jo sjeldent oppdaget om man skulle ha det i bagasjen selv om det ikke skulle være lov.

Hvordan får flyselskapene sjekket dette på Gardermoen f.eks.?
Der sjekker jo kun Avinor-ansatte baggasjen i security.

Gammel 24-02-11, 00:38   #12
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Flyselskapene sjekker ingenting. Men de har regler likevel, og noenganger håndheves de av sikkerhetsansatte. Men som sagt vet jeg ikke om noen flyselskaper har det som regel nå lenger.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 02:14   #13
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Her står det at en kan ta med seg strikkepinner av normal størrelse.

http://www.flypassasjer.no/article16032.ece

Og regler for hva som er lov og ikke lov å ha med som håndbagasje på fly trodde jeg var likt for alle uansett hvilket selskap en skal reise med ? De i sikkerhetskontrollen må jo ha like regler for hva som er lov og hva som ikke er lov, de sjekker jo ikke hvor en skal reise og med hvilket selskap ?

Gammel 24-02-11, 07:06   #14
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hva er lange genserpinner?

Sånne lange rette pinner med en klump i enden som engelskmenn gjerne bruker. De finnes i Norge også, men jeg har aldri sett noe behov for dem.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 07:37   #15
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det er lov. Jeg kjenner godt en i sikkerhetskontrollen, og vi har snakket mye om strikkepinner.

Men som han sa det, de ville kanskje lure l i t t hvis en diger, shabby fyr hadde med mange pinner og ikke noe strikketøy, liksom.

Gammel 24-02-11, 08:26   #16
lillamamma
Aktiv

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
lillamamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mine bambuspinner ble tatt fra meg når vi skulle til USA. Ved innsjekkingskøen står det folk fra flyselskapet (tror det var Continental) og spør hva man har i håndbaggasjen, slik at man kan pakke om før man sjekker inn baggasjen.

På innenlandsflygningene i USA var det selvfølgelig helt uaktuelt.

Vet ikke hvordan det er når ikke USA er reisemålet.

Gammel 24-02-11, 08:32   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillamamma, her.

Mine bambuspinner ble tatt fra meg når vi skulle til USA. Ved innsjekkingskøen står det folk fra flyselskapet (tror det var Continental) og spør hva man har i håndbaggasjen, slik at man kan pakke om før man sjekker inn baggasjen.

På innenlandsflygningene i USA var det selvfølgelig helt uaktuelt.

Vet ikke hvordan det er når ikke USA er reisemålet.

Gammel 24-02-11, 08:40   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har reist både innenlands, innen Europa og til USA med strikkepinner (USA to ganger, begge i 2010); både metall og trepinner, uten problemer!

Til USA har vi reist med KLM og Air France, via Amsterdam.

Gammel 24-02-11, 09:58   #19
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Det kommer nok an på flyselskapet, ja... Jeg fløy innenriks i Brasil (Salvador-Rio), og da ble jeg fratatt metallhårspenna mi - en slik som ser ut som et langt, tynt nebb. Skikkelig bra drapsvåpen...

Gammel 24-02-11, 13:11   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

British Airways opplyser om at det er opp til den enkelte flyplass;

Sitat:

The restriction on carrying knitting needles in your hand baggage is determined by each airport's security team, not by British Airways. Some now accept them and some do not. Please check directly with the airports involved in your journey.

På Oslo Lufthavns sider står følgende;

Sitat:

Strikkepinner står ikke på lista over forbudte gjenstander da de ikke anses å kunne benyttes som våpen. Du kan ta med deg vanlige strikkepinner av normal størrelse.

Jeg lurer litt på hva de mener med normal størrelse, det kan vel ikke bli problemer av pinne nummer 10?

San Francisco International Airport aksepterer strikkepinner;

Sitat:

Knitting needles are permitted in your carry-on baggage or checked baggage.
Items needed to pursue a Needlepoint project are permitted in your carry-on baggage or checked baggage with the exception of circular thread cutters or any cutter with a blade contained inside which cannot go through the checkpoint and must go in your checked baggage.

London Heathrow skryter av at man kan finne svar på alt fra spørsmål om babymat til strikkepinner i deres security section, men jeg finner ingenting annet enn at de ikke står på forbudt-lista.

Rettelse: På denne siden står strikkepinner på ofte-forbudt-listen. De opplyser imidlertid at man må sjekke med flyselskapet sitt. ?

Sist redigert av Mei : 24-02-11 kl 13:21.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.