Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Hvilke(t) spill på iPad kan underholde meg i fjorten timer?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-11, 18:53   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilke(t) spill på iPad kan underholde meg i fjorten timer?

Jeg skal fly langt, og har en ipad med meg for underholdning. Den er fylt med filmer og serier, men mannen mener jeg bør finne meg noen spill. Jeg har aldri spilt noe som helst på den. Mannen har lastet ned Angry birds, men jeg er litt i tvil om det faller i smak. Har du noen favorittspill/aps som du kan forklare "greia med" på en setning eller to?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 18:56   #2
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke(t) spill på Ipad kan underholde meg i fjorten timer?

Jeg har et "planke"spill. Mange brett så kan fint slå ihjel en stund med det. Man skal flytte planker slik at den røde planken kan gå inn i hullet på siden. Blocks eller noe sånt heter det. Gratis.

Gammel 26-02-11, 18:57   #3
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sudoku og Mahjong(2 og 2 like-varianten) er jo også gøy.

Gammel 26-02-11, 19:14   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plants vs. Zombies! Det vil kombinere hageinteressen din med de mer absurde sidene dine og systematikeren i deg.

(Prototypen klarte å slette brukeren min før jeg var på jobbreise her i uken (5 timer på fly begge veier). Takket være jobbreisen er jeg nå tilbake der jeg slapp før han slettet. )

Gammel 26-02-11, 19:32   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cut the rope
Scrabble
Bejeweled
Slice it

Gammel 26-02-11, 19:40   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Cut the rope
Scrabble
Bejeweled
Slice it

Hva går bejeweled ut på?

Gammel 26-02-11, 19:45   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan fyller du den med serier og filmer? Sorry at jeg kuppet tråden.

Jeg synes at spill som Crystal Portal og lignende er moro. Det er spill som man leiter rundt etter ting for å komme seg videre. Jeg vet ikke hva man kaller sånne spill.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 19:52   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hva går bejeweled ut på?

Tja. Man har et "brett" med juveler, og så bytter man plass på to og to for å få flere på rekke, så forsvinner de etterhvert. På en måte. Addictive.

Gammel 26-02-11, 22:01   #9
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tetris.

Gammel 26-02-11, 22:02   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Tja. Man har et "brett" med juveler, og så bytter man plass på to og to for å få flere på rekke, så forsvinner de etterhvert. På en måte. Addictive.

Det hørtes ut som noe jeg har vært avhengig av i mine unge dager. Man skal ikke kimse av tetris.

Gammel 26-02-11, 22:10   #11
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

carcassonne spiller jeg mye, mye mer en angrybirds. Jeg har og monopol som jeg spiller av og til, men det tar jo ofte litt tid. Men det er jo kansje et pluss i denne sammenhengen

Gammel 26-02-11, 23:42   #12
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke(t) spill på iPad kan underholde meg i fjorten timer?

Mastermind, som det gamle brettspillet.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 00:00   #13
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg spiller mest Flight control, cut the rope, Chicks (Lemmingsaktig) og Slice it.
Også spiller jeg en del bridge.

The Clockwork Tower er ett supert Hidden object spill. Anbefales veldig. Det er ikke så mange av de gode Hidden object/adventure som er kommet til Ipad. men denne er altså kommet. Sjangeren er generelt genialt tidsfordriv.
Man kan prøve før man kjøper.
http://itunes.apple.com/us/app/lost-...398409547?mt=8

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 00:04   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Hidden object spill, hvordan fungerer de? Hva er greia?

Ellers, tusen takk for forslag! Kom gjerne med flere.

Gammel 27-02-11, 00:17   #15
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hidden object spill, hvordan fungerer de? Hva er greia?

Ellers, tusen takk for forslag! Kom gjerne med flere.

Noen hidden object spill er bare at man skal finne ting. Det er boring.
De gode hidden object spillene er kombinerte adventure/hidden object og puzzle og med god grafikk, lyd og story. Man skal finne ting, kombinere ting, samle på ting og ikke minst løse hodebry for å komme videre. Det er avanserte utgaver av "kom deg ut av rommet" spillene vi spilte for 10 år siden.
Dessverre finnes de beste ikke på Ipad, siden det nok krever mer hestekrefter enn lesebrettene har. Jeg kjøper spill (til PC) på www.bigfishgames.com (De har noe til Ipad).

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 00:19   #16
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Zuma jan være litt artig,j a.

Gammel 27-02-11, 10:25   #17
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Cut the rope og Fruit Ninja! Og angry birds, selvsagt!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 10:36   #18
Molly

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Cut the rope og Little things hadde kunnet sysselsette meg i endel timer.

Gammel 27-02-11, 11:23   #19
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg mener mannen din tar feil. har man serier og filmer, går 14 timer fort!

Gammel 27-02-11, 11:24   #20
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(film, serier og strikketøy? )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.