Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Melkekartong-gutten

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-11, 21:16   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melkekartong-gutten

Det er få historier som har grepet meg sånn som denne.

http://www.vgtv.no/#id=37631

Gammel 03-03-11, 12:34   #2
bjørkhaugtrollet
Aktiv

bjørkhaugtrollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Sv: Melkekartong-gutten

Denne historien grep meg også, har aldri lest noe som har "satt meg sånn ut" tidligere.

Gammel 03-03-11, 12:49   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Helt utrolig.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 13:56   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er lettrørt og griner for alt. Men denne historien grep meg på en helt annen måte. Ikke en tåre, men det gikk kaldt nedover ryggen.

Gammel 03-03-11, 14:05   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg så også den der og ble grepet av historien.

Det rare var at omtrent samme dag hadde jeg lest ei krimbok der hovedpersonen stadig drømmer om ei dame med rødt hår som veiver til ham fra et vindu. Det viste seg å være hans søster, som døde i en brann da han var 2-3 år, og som moren aldri hadde fortalt ham om. Jeg tenkte først at det var litt søkt at dette minnet fra brannatta skulle hjemsøke ham i drømme 40 år seinere, men det var nok ikke det, tenkte jeg etter å ha sett melkekartongguttens historie.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 14:16   #6
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Grøssende historie, har jo lest om liknende fra nyere tider. Men jeg reagerte litt på at dette fikk førstesideoppslag. Er i liten grad en nyhet, i mine øyne.

Gammel 03-03-11, 20:59   #7
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Grøssende historie, har jo lest om liknende fra nyere tider. Men jeg reagerte litt på at dette fikk førstesideoppslag. Er i liten grad en nyhet, i mine øyne.

Møtet med politimannen som fant ham er nytt. Jeg synes det er en viktig del av historien. Spesiellt når han forteller om drømmen.

Gammel 03-03-11, 21:28   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Møtet med politimannen som fant ham er nytt. Jeg synes det er en viktig del av historien. Spesiellt når han forteller om drømmen.

Enig. For hovedpersonen var jo det hele nytt; det var vel først i disse dager at han fikk vite sannheten om sin bakgrunn. (Om det er førstesidestoff, skal jeg dog være villig til å diskutere.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 21:43   #9
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg registrerer at dere bruker uttrykk som "grøsser", "kaldt nedover ryggen" og "satt ut", så nå lurer jeg litt på om det er trygt å åpne lenka for sarte gravide med tendenser til skumle mareritt? :nysgjerrig, men har lite lyst til å ligge våken og kaldsvette to timer i natt også:

Gammel 03-03-11, 21:46   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

På en førsteside i landets største avis? Nei, det synes jeg ikke. En artikkel i et helgenummer eller et ukeblad - ja.

Gammel 03-03-11, 22:57   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

På en førsteside i landets største avis? Nei, det synes jeg ikke. En artikkel i et helgenummer eller et ukeblad - ja.

Jeg synes VG er å regne som et helgenummer eller et ukeblad. Så jeg reagerer ikke spesiellt hvis de har slått opp dette på førstesiden. Jeg fant det på nett, og synes det var severdig.

Gammel 03-03-11, 23:05   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg registrerer at dere bruker uttrykk som "grøsser", "kaldt nedover ryggen" og "satt ut", så nå lurer jeg litt på om det er trygt å åpne lenka for sarte gravide med tendenser til skumle mareritt? :nysgjerrig, men har lite lyst til å ligge våken og kaldsvette to timer i natt også:

Først da Dagfinn Skjelvan var 12 år fikk han vite at personen han trodde var moren ikke var det. Men han fikk aldri vite noe mer enn at hans ordentlige mor døde 13. februar 1983. I 2011 – 28 år etter - søkte han på gamle avisforsider - og fant sin egen utrolige livshistorie.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 23:08   #13
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Takk, Karamellen! Det orker jeg nok å se, tror jeg, men det får bli i morgen. Nå skal jeg legge meg på lading og håpe hodet mitt ikke konstruerer for mange skrekkscenarioer som involverer ufødte barn i natt.

Gammel 03-03-11, 23:10   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det er ikke ekkelt på sånn skummel måte, på en måte. Vet ikke hvordan jeg skal forklare. Det bare er litt sånn supertrist, hva hvis, tenk om, osv. Og det får en kanskje til å tenke tanker en ikke liker; hva skjer hvis jeg plutselig dør mens jeg er alene med ungene hjemme? Heldigvis for meg og mine barn, tror jeg at det ville gått langt mindre enn 4 dager før vi ble oppdaget.

Gammel 03-03-11, 23:12   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt vanskelig å forklare, men det er ikke en utpreget fæl historie. Den er mest av alt gripende, og tankevekkende. Den kvernet i hodet mitt i flere dager etterpå, men ikke på en skremmende måte.

Gammel 03-03-11, 23:52   #16
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Denne historien husker jeg faktisk fra jeg var liten og leste det i avisen. Jeg har båret med meg den hele livet, og syntes det var rørende å lese om ham nå.

Gammel 03-03-11, 23:55   #17
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare lest det som står i lenken her, og ser ikke helt gåsehudfaktoren? Hva mer er det med saken som vises på tv eller i den lange papirutgaven?

Gammel 03-03-11, 23:58   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Det med drømmen han har hatt hele livet, om kvinnen son ligger på sofaen og som han stryker på kinnet, det ga meg gåsehud. Politimannen bekreftet at det var slik moren lå da de fant dem.

Gammel 03-03-11, 23:59   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det med drømmen han har hatt hele livet, om kvinnen son ligger på sofaen og som han stryker på kinnet, det ga meg gåsehud. Politimannen bekreftet at det var slik moren lå da de fant dem.

Åja, det står ikke der jeg leste. Da skjønner jeg det. Huff, stakkars liten.

Gammel 04-03-11, 08:32   #20
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Meg og, og hvordan hadde livet hans vært om han hadde fått vite om hva som skjedde med moren og fikk bearbeidet det gjennom oppveksten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.