|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ikke gi barn kunstig søtet drikke (Dagbladet)http://www.dagbladet.no/dinside/2007/03/01/493693.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke(Dagbladet)Har aldri gitt barnet mitt kunstig søtstoff, hvertfall ikke med overlegg. I Sverige står det advarsler på vanndrikker med kunstig smak og søtstoff at det ikke bør gis til barn under 6(?) år fast.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke(Dagbladet)Jeg gir ikke poden kunstig søtningstoffer.
![]() |
#4 |
frakoblet
|
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke(Dagbladet)Mine barn får ikke kunstig søte greier annet enn unntaksvis, men så er den yngste rukket å bli seks år. De gangene de får brus eller saft blir det ikke lettprodukter på dem.
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke(Dagbladet)Jeg gir ikke mine barn noe med kunstig søtning og reargerte da barnehagen serverte Fun light.
![]() |
#7 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke(Dagbladet)Mine barn tåler ikke light produker de får diare begge to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
frakoblet
|
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke(Dagbladet)Titt her, masse godt! Uten kunstig søtning og tilsatte konserveringsmidler: http://www.hervik.com/
![]() |
#9 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke(Dagbladet)Vi bruker bare Hervik her også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Stadig underveis
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke(Dagbladet)Storebror er veldig glad i pastiller, og får det av og til. Brus drikker han aldri... ei heller saft (dvs såvidt jeg vet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke(Dagbladet)
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke(Dagbladet)Huff skremmende. Jeg er så usikker, for sukker er fader meg ikke så mye bedre det heller, så da må man nesten velge mellom to virkelige onder. Nå er det sjelden vi bruker både sukker og kunstig søtt her i huset uansett, jeg pleier å kjøpe speltkjeks og lignende med rårørssukker, og saftene fra Helios. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
villende
|
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke (Dagbladet)Det med kunstig søtningsstoff har jeg vært klar over lenge. Jeg drikker sjelden brus og enda sjeldnere lett-brus. Det samme med lett-saft. Skal jeg ha saft, så skal jeg ha skikkelig saft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke (Dagbladet)Og overraskende nok er det ingen som flagger at de drikker masse lettbrus og lettsaft.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke (Dagbladet)Her holder vi oss till vann og melk, da slipper vi å bekymre oss. |
![]() |
![]() |
#18 |
frakoblet
|
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke (Dagbladet)
Jeg drikker cola light når jeg skal drikke brus, eller aller helst farris med sitron. Men barna mine får ikke light.
![]() |
#19 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke (Dagbladet)Ingen her i huset spiser kunstig søtning. Jeg blir fysisk dårlig i magen av det. Såpass at jeg "unnskylder meg med" at jeg er allergisk når vi er borte og vi får saft. Alle serverer jo kun light-saft nutildags. Når min kropp reagerer så kraftig på det, vil jeg ikke at ztjerna skal få det i seg med overlegg. Har sagt fra i barnehagen at han ikke skal ha light-saft eller den ketchupen "uten sukker". Å sende med han økologisk saft og ketchup hadde vel vært litt i overkant sært |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Ikke gi barn kunstig søtet drikke (Dagbladet)Jeg ble overrasket da vi var ute med noen vennefamilier i helga. Nesten alle bestilte brus med kunstige søtningsmidler til ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|