Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Trener utestengt for å ha skjelt ut dommer (www.bt.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-11, 22:41   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trener utestengt for å ha skjelt ut dommer (www.bt.no)

Et stykk voksen mann har blitt utestengt etter at han, som trener for et gutter 10-lag, skjelte ut en 14 år gammel dommer under en helt vanlig håndballkamp.

Kilde.

Sitat:

Den tidligere toppspilleren og treneren ble klaget inn for domskomiteen etter anklager om usportslig oppførsel under en kamp mellom Nornes gutter 10 og Sotra SK i Bildøyhallen i Fjell kommune søndag 13. februar.

Jakobsen ble anklaget for å skjelt ut den 14 år gamle jenten som dømte kampen.

- Jeg legger meg langflat for én kommentar jeg kom med til dommeren. Jeg ba henne «få opp gluggene» eller noe lignende. Sånt skal jeg ikke si, sa Oddvar Jakobsen til bt.no etter kampen.

Han beklaget også at laget hans forlot kampen i pausen.

Bakgrunn for avgjørelsen.

Sitat:

Publikum ropte til ham og påpekte at det var en barnekamp. Jeg vet at Jakobsen alltid har vært litt tøff i stilen. Men et sånt direkte angrep som det på søndag, det har jeg ikke opplevd før. Det kom også banneord mot publikum som prøvde å roe ham ned, sier Haukeland.

Man hører stadig om overambisiøse foreldre som tar helt av og hyler og hoier fra tribunene, og det er jaggu idioter blant dem også. Men fy søren. Voksne mannfolket burde vite bedre. Jeg håper avgjørelsen står ved lag og at han blir utestengt, slike folk er ikke idretten og dommer-rekrutteringen tjent med.

Gammel 01-03-11, 23:04   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trener utestengt for å ha skjelt ut dommer (www.bt.no)

Forundrer meg ikke et sekund at voksne folk kan oppføre seg slik i forbindelse med barneidrett. Har sjøl vært vitne til en far som skjelte ut datteren sin etter et skiløp. Ungen sto og skalv og kastet opp av utmattelse, og faren ga henne huden full fordi hun ikke hadde gått fort nok i sporet.

Gammel 01-03-11, 23:08   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bestemt meg for å kaldkvele vedkommende om jeg kommer over tilsvarende idioter i fremtiden.
I denne saken hadde foreldre sagt i fra uten at det hjalp, og da er det jo ikke lett, men man må jo bare si ifra. Og huske å ha med frossen breiflabb.

Gammel 02-03-11, 00:14   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De skulle vært bortvist for evig tid!

Gammel 02-03-11, 00:18   #5
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Får håpe dette har preventiv effekt på andre idioter.

Sist redigert av Éowyn : 02-03-11 kl 00:37.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 00:36   #6
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Det forundrer meg ikke. Jeg har meldt en trener til kretsen for usportslig oppførsel, han kjeftet ikke på dommeren men på egne spillere! Han var betydelig spakere enste gang vi møtte dem.

Gammel 02-03-11, 09:53   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg har bestemt meg for å kaldkvele vedkommende om jeg kommer over tilsvarende idioter i fremtiden.
I denne saken hadde foreldre sagt i fra uten at det hjalp, og da er det jo ikke lett, men man må jo bare si ifra. Og huske å ha med frossen breiflabb.

Jupp.

Men jeg synes jo at vinklingen hans, at hans lag ble så banket opp at det var farlig og at han var den ene voksne som tørte å si ifra var direkte vakkert eksempel i projisering. "Jeg den slemme? Jeg var jo den som prøvde å berge disse barna fra å bli regelrett banket opp! Reddet dem ut gjorde jeg, til stor fare for meg selv, den 14 år gamle dommeren var ikke god! Har du ikke sett Kick-Ass? Småjenter er livsfarlige! "

Gammel 02-03-11, 11:03   #8
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Esme:

Snuppa spiller håndball, og har gjort det i flere år allerede. Man ser jammen mye rart ja. Både blandt dommere, trenere og foreldre.

Jeg blir stadig vekk imponert over at spesielt foreldre ikke har fått med seg at håndball er en tøff fysisk sport. Og at det er mye tøffe dueller. Også blandt 12 åringer.

Nytter ikke å være liten pingle altså, det er ganske røft innimellom.

Gammel 02-03-11, 11:05   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Nytter ikke å være liten pingle altså, det er ganske røft innimellom.

Jeg tror det er fordi FolkFlest er vant med fotball, ikke håndball.
Og alle vet at på fotballbanen så faller de som fluer bare man ser på dem.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.