Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dere som kjøper varer utenom Norge, på nett ...

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-11, 11:19   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere som kjøper varer utenom Norge, på nett ...

....Feks dersom dere kjøper noe fra England eller Danmark og det kommer på over 200kr ( noe som er fort gjort) . Bruker dere å kommentere noe spesielt til avsender/butikken ang forsendelsen? tenker da på ang avgifter og sånt...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 11:21   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som kjøper varer utenom Norge, på nett..

Nei. Jeg har shoppet mye på nett fra utlandet i seks år, og kun én gang har en pakke blitt stoppet.

Gammel 02-03-11, 11:22   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flere av avsenderne trekker automatisk fra momsen når de sender til Norge, ikke alle.
Men jeg orker faktisk ikke styre noe med det, skriver "mark as gift if possible" og krysser ellers fingre for at det unngår fortolling. Flertallet av pakkene gjør faktisk det, de sklir igjennom om de er merket med "gift" eller ikke. (Det er ikke alle som vil merke dem)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 11:22   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man bør velge sending med sporingsnr? ser at enkelt sender som vanlig/brevpost?
Og det er ikke så nøye med "gave-merking"? ok. Trodde man burde kommentere at man ville ha det..

Gammel 02-03-11, 11:34   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg velger billigste sendemåte. Vanligvis vil det si brevpakke uten sporing.

Gammel 02-03-11, 11:35   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har lite for seg med gavemerking fra butikk, det er bare gaver fra privatpersoner som har høyere grense.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 11:36   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, det visste jeg ikke, Allium!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 11:38   #8
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som kjøper varer utenom Norge, på nett ...

Når jeg en sjelden gang bestiller noe til over 200 kroner, så regner jeg med å betale det det koster, og regner ut totalsum med mva, gebyr og evt toll på forhånd. Jeg har bare bestilt steder der de har presisert at de trekker fra mva, hvis ikke kunne jeg nok funnet på å spørre om de kunne trekke fra mva før jeg bestilte. Å få varen sendt som gave ville jeg ikke gjort, når varen er til meg. :lovlydig:

Gammel 02-03-11, 11:40   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har funnet ut at samvittigheten min ikke helt kan leve med å få dem til å endre verdien, sende som privatperson og krysse av for gave. Så jeg skriver ingenting, er det store ting spør jeg om fraktkostnader og om de trekker fra moms. Det er også en test på om de er rimelig oppegående, svarer de ikke på mail, sender jeg ikke penger heller. Jeg regner alltid med moms og tollgebyr når jeg beregner pris på en vare, så tar jeg alt mindre enn det som bonus.

Likevel er det over halvparten av pakkene mine som går gjennom uten momskrav, delvis på grunn av "snill" merking jeg ikke har bedt om, delvis på grunn av flaks. Det er veldig sjelden jeg bestiller noe til 250 kr. Enten er det under 200 kr, eller så er det såpass dyrt at tollgebyret ikke utgjør så stor prosent av vareverdien.

Gammel 02-03-11, 11:47   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Takk for svar alle sammen

Gammel 02-03-11, 11:53   #11
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg spør bare om fratrekk av moms, jeg har ikke lyst til å snyte ved å be dem om å skrive ned verdien.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 12:11   #12
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg pruta ned prisen på ebay en gang for å komme under tollgrensa.

Gammel 02-03-11, 16:30   #13
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg får gjerne sendt ting til svigerfamilie i Danmark eller min søster i Nederland, når jeg vet at jeg snart skal se dem. Full avgift og moms koster fort 40+ prosent av det jeg opprindelig betalte for pakken, så kan jeg slippe det er det fint. Det er også gjerne et par kroner å spare på forsendelse innenfor EU/butikkens landegrenser.

Omtrent alle mine pakker blir stoppet i tollen, som da gjerne ber om kvittering for pakkens innhold, og posten surrer for tiden helt enormt med å sende hentelapper. Så nervene trives også bedre med at ting ligger godt og trygt i svigerlandet inntil jeg kan hente dem...

Gammel 02-03-11, 18:28   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

"Skjønner at det gjelder å ha is i magen..."

*krysser fingrer og tær*

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.