Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

iTunes 5-Computer Limit - avautorisere PC

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-11, 07:06   #1
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

iTunes 5-Computer Limit - avautorisere PC

I forbindelse med at jeg formaterte PC'n min for noen dager siden fant jeg ut at iTunes har en 5-Computer Limit.

Mao at man kun kan ha musikk, apps og liknende fra iTunes på 5 datamaskiner samtidig. Dersom man f.eks bytter ut en maskin så bør man avautorisere (heter det det?) den man bytter ut.

Nå som jeg formaterte PC'n min og la inn nytt operativsystem fikk jeg beskjed om at jeg nå var på PC 2 av 5. Jeg avutoriserte aldri før jeg formaterte PC'n min, noe jeg kanskje burde gjort? Finnes det noen måte å avautorisere den gamle PC'n min nå i etterkant? Det er jo litt kjedelig å ha brukt opp én PC.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 07:59   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iTunes 5-Computer Limit - avautorisere PC

Kan jeg ikke tenke meg. Tipper dette var noe du måtte gjøre i iTunes på maskinen før du formatterte den.

http://support.apple.com/kb/ht1420?viewlocale=no_NO

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 10:10   #3
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Det går helt fint. En gang i året kan du deautorisere alle PC'ene dine, slik at du starter på ny frisk.

To deauthorize all computers associated with your account
If you find you have reached 5 authorizations, you can reset your authorization count by clicking Deauthorize All in the Account Information screen.

Click iTunes Store in the menu on the left side of iTunes.
If you're not signed in to the store, click the Account button, then enter your account name and password.
Click the Account button again (your ID appears on the button), enter your password, and then click View Account.
In the Account Information window, click Deauthorize All.
Note: You may only use this feature once per year. The Deauthorize All button will not appear if you have fewer than 5 authorized computers, or if you have used this option within the last 12 months. If you need assistance on using this feature, please contact the iTunes Store support via email (http://www.apple.com/support/itunes/ww/).

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 16:56   #4
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Det går helt fint. En gang i året kan du deautorisere alle PC'ene dine, slik at du starter på ny frisk.

To deauthorize all computers associated with your account
If you find you have reached 5 authorizations, you can reset your authorization count by clicking Deauthorize All in the Account Information screen.

Click iTunes Store in the menu on the left side of iTunes.
If you're not signed in to the store, click the Account button, then enter your account name and password.
Click the Account button again (your ID appears on the button), enter your password, and then click View Account.
In the Account Information window, click Deauthorize All.
Note: You may only use this feature once per year. The Deauthorize All button will not appear if you have fewer than 5 authorized computers, or if you have used this option within the last 12 months. If you need assistance on using this feature, please contact the iTunes Store support via email (http://www.apple.com/support/itunes/ww/).

Så bra! Da kan jeg senke skuldrene

Gammel 06-03-11, 01:27   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men da må hun resette alle eller?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 09:31   #6
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Corbeille er litt kul
Standard

Jeg sendte en mail til Apple Support.
De avautoriserte alle PC'ene for meg. Jeg kunne ikke gjøre det selv i og med at jeg ikke har nådd grensen ennå.

Jeg kunne selvfølgelig bare ventet til jeg hadde brukt opp alle, og så gjort det selv.

Så nå må jeg kun autorisere den ene jeg bruker igjen.

Gammel 06-03-11, 19:54   #7
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men da må hun resette alle eller?

Ja, men det er jo fikset på to sekunder og autorisere igjen.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:39.