Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har noen vært i Albena, Bulgaria?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-11, 21:47   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har noen vært i Albena, Bulgaria?

Vi tenker å bestille denne turen til uka, med halvpensjon.

Har noen vært her? Vi fant en tur til Rhodos også, men den var dyrere. Jeg vil til Hellas, men har hørt mye bra om Bulgaria også, og denne så jo veldig kjekk ut, spesielt for ungene (det er de som teller mest her, så lenge de koser seg har jeg det bra). Vi drar i mai.

Gammel 06-03-11, 21:49   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen vært i Albena, Bulgaria?

Me var der for ti år sidan. Det var veldig roleg da, og strengt vakthold så det var trygt og fint!

Bulgaria er ikkje kjent for sitt kjøkken, som det sto i reisehåndboka vår. Og det stemte. På fjorten dagar åt me bulgarsk to gonger, og var like skuffa kvar gong. Frukosten var heller ikkje noko å skryte av. Så til tross for halvpensjon enda me opp med å kjøpe brød, pålegg, frukt og grønsaker og lagde frukost på rommet.

Men som sagt; det er ti år sidan, så mykje kan ha forandra seg.

Gammel 06-03-11, 21:52   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, der har jeg vært flere ganger. Riktignok noen år siden sist.

Stranden er kjempefin! Mer bølger og "action" enn f eks. stranden i Alcudia.

Maten vet jeg at fremdeles ikke er så mye å skryte av i Bulgaria. Da vi reiste var den tragisk, men den skal være hakket bedre nå. Likevel ikke stedet for de store matopplevelsene.

Ellers er Albena en liten turistby. En liten hovedgate, og en strandpromenade. Ikke så mye mer enn det.

Jeg ser du har tenkt å reise i mai, og det hadde jeg aldri gjort. Det er ikke spesielt varmt der i mai. Selv juni er i tidligste laget i Bulgaria. Mye regn, kald sjø, osv. Alt for ustabilt vær. Jeg hadde tidligst reist i slutten av juni.

Sist redigert av Niobe : 06-03-11 kl 22:00.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 21:55   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke varmt i Bulgaria i mai? Oj ... Jeg spurte om dette på Facebook og flere hadde vært der og sa at det var ganske varmt da. Jeg MÅ ha varme, og ikke "kjølig norsk sommer"-varme. Jo varmere, jo bedre.

Bør vi heller velge Rhodos-turen da? ARGH, jeg som endelig hadde funnet Turen!

Alcudia blir det ikke, der er det ikke særlig varmt i mai har jeg hørt, og det er visst dyrt å leve der. Mener du Albena, Niobe? *skjønte ikke helt hvorfor du nevnte Alcudia*

Gammel 06-03-11, 21:58   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sorry, jeg som blandet navnene etter strandsammenligningen min. Dere bør ikke dra til Bulgaria i mai om dere vil ha varme, nei. Jeg kan ikke skjønne at folk mener det?

Alcudia/Mallorca ligger tross alt lenger sør enn Albena/Bulgaria, så det er vel nesten større sjanse for varme der, men ingen av stedene anbefales i mai, nei.

Dere bør absolutt satse på Rhodos heller, værmessig.

Gammel 06-03-11, 21:58   #6
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er veldig mange år siden jeg var i Albena, så jeg vet ikke så mye om hvordan det er der nå men jeg må si meg enig med Niobe - været i mai kan være temmelig usikkert! I mai ville jeg reist lengre sør. Albena er en liten og rolig by og med dårlig vær så tror jeg ikke at det er så mye å finne på.

I mai ville jeg satset på Kreta eller Kypros

Gammel 06-03-11, 21:59   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ville ikke satset på Bulgaria på det tidspunktet om du vil ha varme. Vi var i Sunny beach den andre uken i juni et år og da var temperaturene rundt 25 midt på dagen. Ganske kjølig på kveldene. Bedre å dra lenger sør så tidlig på året.

Gammel 06-03-11, 22:00   #8
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Det er veldig mange år siden jeg var i Albena, så jeg vet ikke så mye om hvordan det er der nå men jeg må si meg enig med Niobe - været i mai kan være temmelig usikkert! I mai ville jeg reist lengre sør. Albena er en liten og rolig by og med dårlig vær så tror jeg ikke at det er så mye å finne på.

I mai ville jeg satset på Kreta eller Kypros

Rhodos er nok også et godt mai-alternativ!

Gammel 06-03-11, 22:00   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle jeg reist i mai så ville jeg reist til Kypros eller Tyrkia. Kreta begynner også å bli bra (bedre enn Mallorca), for det også ligger ganske langt "bort" mot øst.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:01   #10
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Bulgaria i mai er et like stort sjangsespill som norge i mai, sånn omtrent.
Men Albena er en helt grei plass å feriere da, skjønt steder lengre sør er nok mer fristende om det er varmen som lokker.

Gammel 06-03-11, 22:04   #11
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Maten i Albena er ikke mye å skryte av, men kommer du deg vekk fra turiststrøkene finner du en del god husmannskost.

Gammel 06-03-11, 22:05   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Godt jeg spurte dere, hehe. *puh*
Da blir det ikke det. Synd, for det så veldig barnevennlig ut, jeg falt pladask for den lekeplassen midt i vannet der. Bassenget betyr VELDIG mye for oss, det må være svært og barnevennlig, og helst med sklier eller lignende. Det har jeg ikke funnet så mange plasser.

Tyrkia altså, er det varmt og godt i mai? Hvis ikke blir det definitivt Hellas.

Gammel 06-03-11, 22:07   #13
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

TYRKIA! Herregud nå må du bestemme deg!

Gammel 06-03-11, 22:08   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kypros ble nevnt ja .
Vi var på Kypros i mai, Sunving Resort Sandy Bay, og det var fint.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:09   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det går ikke an å bestemme seg, Vimsen.

Jeg finner så mange fine turer, men må jo ta hensyn til temperaturer, pris, mat, barnevennlighet og alt mulig. Og vi reiser ikke akkurat til syden hvert år (vi var i Italia i 2007, MED svigers) og dette blir vår første ordentlige familieferie i utlandet, så jeg vil ikke bare bestille noe i styrten. VANSKELIG!!!

Gammel 06-03-11, 22:11   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Tyrkia, Kypros, østlige Hellas er alle værmessig gode kandidater i mai. For min del utgår Tyrkia (trivselsmessig). Kypros har gode strender, men er også hakket dyrere enn Rhodos, f eks.

Gammel 06-03-11, 22:11   #17
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan i alle fall anbefale det hotellet her i Tyrkia. Green Garden i Alanya. Eller det ligger i et tettsted som heter Oba litt utenfor Alanya.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:12   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Kanariøyene er i hvertfall godt og varmt i mai om det skulle være noen gode priser å hente der.

Gammel 06-03-11, 22:12   #19
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde ikke valgt Bulgaria i mai, kanskje ikke juni heller.
Nå skal vi reise midten av juni og jeg valgte Kypros, selv om man faktisk kan være
uheldig der ogs...sjansen er nok mindre enn f.eks. Bulgaria og Mallorca

Hva med Bahia Feliz på Gran Canaria, der er det jo fint bassenganlegg, men ikke noe særlig fin strand.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 22:14   #20
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Kalithea på Rhodos anbefales varmt. Det ligger ein eigen tråd om dette reisemålet her inne. Me var der siste veka i mai i fjor, og storkoste oss! Perfekt temperaturmessig, dog litt kaldt i vatnet for dei voksne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.