Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-11, 21:38   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?

Tuppa her sa at alt er fint. Jeg klarer ikke velge!

Tanken min er at hun skal få litt til vår og sommer i og med at hun er vokst fra fjorårets. Men mora er like i villrede.

Derfor er jeg ute etter litt inspirasjon. Og om noen skal selge fra fjorårets kolleksjon i str 128 er det bare å ta kontakt eller 122 om det er stort i str.

Gammel 07-03-11, 22:55   #2
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere var finest hos pompdelux i den nye kolleksjonen?

Jeg bestilte en nydelig petrolblå cardigan med gull sommerfugl på ryggen, et fin tunika, et par fine kjoler (den ene petrolblå i silkeaktig stoff) en gul søt t-shirt og et deilig sett med genser + longs blandt annet. Skal legge ut bilder når nettbutikken åpner.

Mest fornøyd var jeg faktisk med Cardiganen..... Og et kjempefint skjerf i samme petrolfarge til meg selv, som også jentene nok kommer til å låne.

Buksene og en shortsdress samt en dongerikjole var også kjempefine, men jeg sto over det siden vi har haugevis med dongeribukser samt noen dongerikjoler. Prøvde å være fornuftig for en gangs skyld, og tanken var litt mer vår- og sommerlige klær denne gangen.

Dette endte jeg opp med:
Amanda dress i petrol
Camille S/S long tunic i blått/offwhite
Elise dress i svart (mer koksgrå, og snuppa ville gjerne ha denne)
Natalie strap dress i blått
Minna leggings + L/S tshirt i petrol
Paloma S/S tshirt i gult
Lucille cardigan i petrol
Elise pants i svart
Salome S/S tunic i navy/blue
+ Mille Woman scarf i petrol

Ble visst to plagg i svart, selvom jeg ikke er spesielt fan av fargen til små jenter.....

Sist redigert av Liljekonvall : 09-03-11 kl 00:55.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 10:19   #3
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Gjerne beskrivelser fra dere som har sett plaggene i RL på party!
Jeg har jo små kunder i alderen little girl, boy og girl... så alt er interessant og morro å høre om. (Sikkert andre FPere som er intr. i hvordan klærne så ut i RL).

Har bladd i katalog på nett, men bildene der er så som så. Får ikke riktig inntrykk tror jeg.

Gammel 08-03-11, 10:20   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes alt ble for jålete, jeg. Når bruker man disse klærne da? Til fest? Det blir vel litt "stæsja" som hverdagsklær?

Gammel 08-03-11, 10:24   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg likte ikke det gule og/eller sommerfulgprinten. Egentlig synes jeg det er litt kjedelig kolleksjon nå, for jentene - det er jo ikke noe "nytt". Dessuten er det f.eks veldig stor fargeforskjell alt etter hvilket stoff klærne er i, særlig gjelder dette den petroleumsblå, som ikke er lik seg i det hele tatt fra enkelte plagg til andre. Men jeg liker fargen allikevel.

Guttekolleksjonen synes jeg langt bedre om!

Gammel 08-03-11, 10:57   #6
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Hva likte du i guttekolleksjonen Absalone? Har du bestilt noe tøy eller?

Gammel 08-03-11, 10:57   #7
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg synes alt ble for jålete, jeg. Når bruker man disse klærne da? Til fest? Det blir vel litt "stæsja" som hverdagsklær?

Lov å pynte seg i hverdagen.
Jenta mi liker det!

Gammel 08-03-11, 11:01   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joa, jeg tenkte mer på at jeg er skeptisk til at så dyre klær blir ødelagt etc. (jeg selv går jo f.eks i kjole i hverdagen).

Gammel 08-03-11, 11:10   #9
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Joa, jeg tenkte mer på at jeg er skeptisk til at så dyre klær blir ødelagt etc. (jeg selv går jo f.eks i kjole i hverdagen).

ja, men det er jo det som er så fint. De er jo ikke dyre?

Gammel 08-03-11, 11:32   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hva likte du i guttekolleksjonen Absalone? Har du bestilt noe tøy eller?

Jeg likte det meste egentlig. Flere fine skjorter og jeans/shorts. Liker det stripete tøyet, særlig blått/hvitt som på dette bildet:

Har ikke bestilt noe ettersom vi reiser til USA nå i april og jeg "sparer meg" til den turen - tenkte evt. å bestille et antrekk eller to til hver av ungene når vi kommer hjem igjen, hvis det da er noe vi trenger. Tenkte i utg.pkt på å kjøpe antrekk til 17. mai der, men vet ikke. Tror allikevel ikke de blir like fort utsolgt denne gangen som i høst, så jeg stresser ikke - og er det utsolgt, så får det bare være for denne gang.

Erfaringen min sier meg derimot at det alltids er noe fint å få der. Et av de beste kjøpene mine hos Pomp var en av de siste tingene som ble utsolgt etter lengre salgsperiode og med 70 % avslag nå før jul; en hvit bluse. Så egentlig ganske kjørr ut på bildene, men viste seg å være kjempefin irl. Man åpner jo øynene for alternativer når det ikke er så mye å velge i lenger og det trenger ikke være så galt, altså!

Gammel 08-03-11, 18:03   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig i at det var litt kjedelige farger til jenter. Bare duse farger utenom korall. Den ble til gjengjeld litt for knæsj til at jeg kunne like den. Svart og grått blir for trist syne jeg, spesielt på sommeren.

De fargene jeg handlet var petrol (som jeg synes var en lys variant av fargen, men fin) og lyseblå. Samt en gul t-shirt. Er ikke spesielt glad i gult, men akkurat den t-shirten var kjempefin i nettopp den farge.

Kjolene var hva jeg kaller en pen hverdagskjole. Finere enn de fleste HM kjolene, men ikke festkjoler. Cardiganen hadde litt "by Timo" over seg. Litt puffermer og ribbestrikk opp til overermen.

Blondie: de fleste kjolene er kjoler som vi kommer til å bruke i hverdagen, ikke noe vits i at de henger i skapet i påvente av anledninger synes jeg. De er jo heller ikke dyre.

Klærne til boy mini var de jeg synes var finest. Kjempefine bukser og shortser og gensere/skjorter.

Gammel 08-03-11, 20:04   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra miniboy-klærne er fine, jeg har en toåring som må få seg litt sommerklær etterhvert.

Gammel 08-03-11, 20:38   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor skal jeg begynne.

Jeg bestilte hvert fall den nydeligste tunikaen jeg har sett noensinne. Det er den man kan se på galleriet til PdL nå, med sommerfugler på. Det hører med (capri-lignende) bukse også, den skal jeg bestille i morgen. Har tenkt litt nå, og selv om ingen av de akkurat digger bukse, tror jeg denne vil fenge. Toppen heter Jodie. I fargen powder.

Jeg bestilte Frida Hoodie også, deilig fin fleece i fargen powder. Petrol var også veldig fin, men mine jenter foretrekker powder.

Jeg likte kjolen Annabel strap dress best, så de får en hver. Og så bestilte jeg genser og bukse-sett, som kan mikses og matches med alt, også fjorårets.

Lillebror fikk bukse, verdens fineste bukse. Sigurd little pants. Han skal få helikopter-t-skjorte og skjorte i tillegg. (Skal bestille i morgen.)

Gammel 08-03-11, 20:53   #14
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Så bra miniboy-klærne er fine, jeg har en toåring som må få seg litt sommerklær etterhvert.

Ser jeg skrev feil, det heter visst boy little .

Ja jeg synes klærne var veldig fine og hadde glatt kjøpt dersom jeg hadde hatt en liten gutt selv. Men det er vel mest i kategorien "hverdagsklær". Men noe er såpass fint at man nok kan kalle det litt pyntet, f.eks tøff skjorte med vest over. Og det aller viktigste er vel at klærne er praktiske og behagelige ut, samtidig som man er fint kledd

Gammel 08-03-11, 21:02   #15
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Skremmers og jeg bestilte mye likt.

Frida er en klassiker, sommerfuglcardigan, sommerfugl topp og haremsbukse.
Olga bukse, annabel kjole.

Til gutta, endel t skjorter og Oliver jeans.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 21:03   #16
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal på Party på mandag, så da blir det vel bestilt noe ...

Gammel 08-03-11, 21:08   #17
ponna
Superaktiv

ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Jeg var på party i forrige uke og bestilte:

Bukse med sommerfugler, i petrol
Cardigan med sommerfugl på ryggen, i petrol
singlet med blonder i nydelig kvalitet, i navy(men minnet mer om koksgrå)
Emilskjorte i blå, med striper
To stk singletter, i navy
Dongerishorts.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 21:20   #18
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan er Pompdelux tøyet i størrelsen? Har aldri kjøpt noe derfra før men er litt fristet nå...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 21:38   #19
ponna
Superaktiv

ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Hvordan er Pompdelux tøyet i størrelsen? Har aldri kjøpt noe derfra før men er litt fristet nå...

Helt normalt Datteren min har brukt akkurat den størrelsen hun er i. Nå kjøpte jeg alt i str 134-140, og hun er 8 år.
Sønnen fikk i str 110, og er 4,5 år.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 21:39   #20
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Okidoki. Tusen takk for svar!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.