Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Platanias i år

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-11, 13:36   #1
Veronika81
Aktiv

Medlem siden: Sep 2009
Veronika81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Platanias i år

Da blir det platanias i år
Hvor bør man spise?
Hvilke spisesteder har fine lekeplasser?
Annet morsomt å gjøre for barn på 4 og 7år?

Veronika81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 15:13   #2
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Platanias i år

Vi var i Platanias med småtten i 08, mulig noe har forandret seg siden da.
men Platanias var ikke stedet med store lekeplasser for barn akkurat. Mange av restaurantene ligger ganske tett inntil hovedgaten som er rimelig traffikkert.
Jeg er desverre dårlig på å huske navn på restaurantene, så om det hjelper vet jeg ikke.
Vi spiste masse hos Mickey. Han har en restaurant på stranda nedenfor banken. Ganske langt ut i Platanias. Der var det god plass til løping og ingen skummel trafikk. Og ikke minst god mat:-) Husker ikke akkurat hva restauranten het i farten, men kan forklare om du er interessert.

Like ved hovedveien, ikke mot stranda men oppover, rett før du svinger til venstre mot gamle platanias. En miniborg, ser det litt ut som. her hadde de også en liten lekeplass og god mat.

Ellers synes jeg vel at restaurantene som vendte mot stranda var best når vi hadde med en urolig ettåring. Like nedenfor kinarestauranten var det også en fin strandrestaurant med lekeplass. Men hva den heter, tja si det.....

Ellers må jeg bare si at en tur inn til selve Chania er å anbefale. Utrolig god mat på reatauranten som ligger ute på festningen (eller hva jeg skal kalle det). Må ta tauferje 3 min, men den går hele tiden. God mat og fint for ungene er det der også:-)

God tur!
Vet ikke om det var årstiden, men vi opplevde i allefall at det var mye bølger i sjøen der. Så det var vanskelig for de minste barna å bade trygt der. men med eget basseng til småtten gikk det jo fint for oss. Også hadde vi basseng på hotellet også:-)

Gammel 09-03-11, 16:17   #3
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Platanias i år

På vei fra Platanias sentrum og mot Aghia Marina på ve side av veien er det er meget koselig spisested ved stranden som her Casa de Mare. God mat og meget hyggelige folk som jobber der. Der har vi vært ofte og stortrives.
Fint for ungene å leke på stranden.
Ellers pass på for trafikken ellers i området er farlig.

Ved vårt hotell Alexandra Beach som ligger i Aghia Marina spiste vi ofte på et sted rett over veien opp bakken som hadde lekemuligheter for ungene, men det blir kanskje langt unna der dere skal .

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0144.jpg (192,0 KB, 8 visninger)

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.