|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Død AkerselvJeg syns det som har skjedd med Akerselva er ganske forferdelig, men jeg syns saken har fått veldig lite oppmerksomhet. Det virker som alle er litt "jaja".
Sist redigert av Tallulah : 10-03-11 kl 15:00. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Død AkerselvJeg synes ikke det har fått lite oppmerksomhet, ikke i nettavisene ihvertfall. At det alltids kunne vært mer er nå så sin sak. Tragisk er det uansett.
|
|
|
#3 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Død Akerselv
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Død AkerselvDet har fått bra med oppmerksomhet såvidt jeg kan se. Og jeg er helt enig i at det er uendelig tragisk. |
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Død AkerselvJeg synes også at det har fått godt med oppmerksomhet, det har jo vært en god del om det i nyhetene?
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Sv: Død AkerselvJeg synes det er veldig synd. Har ikke egentlig fått med meg om det har vært mye mediadekning om det (men jeg har lest om det, usikker på hvor bra kriterie det er).
|
|
|
#8 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Død AkerselvDet er bare så ufattelig tragisk. Og jeg er enig i at det er altfor lite media omtale om det, tatt i betrakning hvor alvorlig det er.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Ja, der forklarte du bedre hva jeg mente. Det blir fremstilt litt pyttsann.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Død AkerselvProblemet er vel strengt tatt at et eller annet sted sitter det en som har godkjent den tekniske løsningen der, og foreløpig vet ingen hvem som har ansvaret for dette. |
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Død AkerselvJeg syns det har vært mye oppmerksomhet rundt dette, men det kan jo være fordi jeg hører mye på P2 om morgenen, og det har handlet om dette opptil flere ganger den siste uken.
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Død AkerselvJeg håper det blir en granskning av dette. Er ikke dette samme selskap som er ansvarlig for drikkevannet vårt? Har de like dårlige systemer/kultur/opplæring/prosessbeskrivelser eller hva det er som har sviktet, der?
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 10-03-11 kl 23:28. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Død AkerselvHim, den har blitt rensket ganske mye de siste 20 åra. Det har blitt satt ut fiskeyngel, kreps osv. Det har vært flere ulike utslipp også, men ingen fullt så ille siden de i hovedsak har skjedd lenger ned. Dette utslippet skjedde helt på toppen, det tok lang tid før de fant det ut, og på grunn av isen har de ikke kunnet pøse på med vann for å tynne det ut i samme grad. Det kunne ført til oversvømmelser. Så alt har i grunn gått så galt som mulig denne gangen.
|
|
|
#15 |
|
Leser
|
Ja, jeg mener at denne elva i utgangspunktet var "død" (eller, det blir en litt pussig formulering fordi alt er jo et spørsmål om hva man regner som "utgagspunktet")
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: Død AkerselvHim, jeg tror den er dødere nå, faktisk. Men det kan hende pyttsann-holdningen kommer fra at man er så vant til at den er forurenset. Også er det vanskelig å forestille seg hvor mye klor som faktisk ble sluppet ut.
|
|
|
#19 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Død AkerselvDet er veldig trist. Jeg har en venninne som jobber på Oset, og stemningen der er visst ikke særlig god for tiden. Det var ikke hun som grisa med klor altså. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Død AkerselvDet er helt hårreisende, og det må få konsekvenser for noen. Om det er kommunen, etaten eller personer som er ansvarlig.
|
![]() |
|
|