|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarboJeg kom over noe som er veldig interessant for meg. Jeg er overvektig, men så vidt jeg vet er jeg ikke helseskadelig overvektig og har ingen intensjon om å slanke meg. Men så kom jeg over dette:
Og det jerg lurer på er:
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarboJeg har ikke hatt bihulebetennelse så langt i vinter, hvilket er ufattelig. Normalt kommer jeg ikke gjennom en vinter uten antihistaminer daglig og antibiotika når det røyner på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarboJeg vil tro det blir moderat lavkarbo. 1/3 karbo er for mye for de mer strenge lavkarbo-diettene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarboIkke akkurat betennelse, men mannen min som har levd LCHF siden april i fjor (og gått ned over 30 kg), har slitt med ekstrem pollenallergi i mange år. Han har ikke hatt et eneste snev av allergi siden han begynte med lavkarbo. Men han kan ikke skeie ut da, så snart han skeier ut feks. en helg, begynner symptomer på både det ene og det andre igjen. Snorking, ledd- og muskelsmerter, allergiske reaksjoner, oppblåsthet osv. Han er blitt et nytt menneske, så det er absolutt ingen tvil om at han har store helsegevinster av LCHF (nå har jeg det av et helt motsatt kosthold også da, så det er nok individuelt. Jeg tror man kommer langt ved å feks. kutte ut hvetemel og sukker).
![]() |
#5 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarbo`Jeg har en kronisk inflammasjonssykdom som blir vesentlig forverret av et høyt inntak raske karbohydrater.
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarboNå husker jeg aldri prosentfordelingen for fett/karbo/proteiner i lavkarbokosthold og offentlig anbefalt kosthold, men intuitivt så høres ikke dette veldig lavkarbo ut?
Sikkert moderat lavkarbo.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarboHusker ikke fordelingen, men det stemmer at lavere insulinmengde i blodet gjør det lettere å bli kvitt betennelser såvidt jeg har erfart og skjønt. |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønsker hjelp fra noen som kan noe om lavkarboNå lever ikke jeg direkte på noen lavkarbo, men har gått over til ett mye mer lavkarbo kosthold enn før, i spiser nesten ikke sukker, hvetemel, ris eller pasta. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|