Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-11, 20:27   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Og fordeler / ulemper og alt det der.
Kontra innebygd stort kjøleskap og separat fryserløsning på noe vis. (trenger god plass i kjøleskapet, ikke et kombiskap tror jeg )

Gjerne forslag til en mindre fryseløsning for kjøkken også, når en større fryseboks er tilgjengelig i en bod (et stykke unna), for de større tingene.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 20:41   #2
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Vi har akkurat pusset opp kjøkken og satt inn kjølehjørne. Fra før hadde vi det største kjøleskapet fra Asko. Et innebygd kjøleskap er lite, uansett hvor stort du velger. Nå kommer det selvsagt an på hvor stor plass du trenger, men for oss har det vært utrolig deilig å få kjølehjørnet. Endelig har vi plass til alt av varer.

Man kan sette inn brukskasser (ikke at vi har gjort det enda), man kan handle stort av alt uten å tenke på plassproblemer.

Den eneste ulempen jeg kan tenke meg er at det tar mer plass.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 01:06   #3
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.


Den eneste ulempen jeg kan tenke meg er at det tar mer plass.

Og at man eventuelt kan komme til å måtte kaste litt mat, siden det er så stort at ting kan bli gjemt og glemt...

Veldig praktisk å kunne sette store kaker og serveringsfat rett inn i kjøleskapet

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 08:23   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Vi har stort kjølehjørne og et ganske stort kjøleskap ( og 3 store dypfysere i kjelleren ) og jeg savnet det VELDIG da kjølehjørnet var ute av drift et halvår nå.
Vi bor langt unna butikken, og særlig grønnsaker og frukt tar mye plass i kjøleskapet når vi kjøper for en uke av gangen. Bursdagen, dåp, julaften osv, plass er aldri et problem. Mat som blir stående handler mer om at jeg slurver med rester, enn for mye plass. Men det tok tid å lære seg et system for å ikke gjemme mat innerst.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 22:38   #5
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Kanskje ikkehelt svar men.

Jeg har vanlig kjøleskap, av den typen med en sval del.
Jeg har stort sett alltid hatt den typen kjøleskap og kan ikke fatte hvordan noen klarer seg med kombiskap med kjøl/frys.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 22:48   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Hvor mye kommer det seg på med et slikt kjølehjørne egentlig? Om man ser bort i fra kjøkkeninredningen som må til?
Vurderer i mitt ny-gamle hus.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 23:12   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Vurderte kjølehjørne for noen år siden da vi pusset opp hus. Men de kostet tjue-femogtjue tusen, så da ble det ikke så interessant mere. Vet noen som har to kjøleskap innebygd i kjøkkeninnredningen istedet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 07:20   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

kjølehjørne koster ca 30000 - 33000. Vi kjøpte på tilbud til 22222.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 07:39   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Vårt er selvbygd, men kun kjøpt dør og agregat. Byttet agregatet nå og det kom på 10.000

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 14:35   #10
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Har kjølehjørne og er veldig godt fornøyd. Eneste ulempen jeg kan se er at jeg har fryser i kjeller, men det skaper ikke noe pes for meg i allafall. Tar ett minutt å hente det jeg trenger, rett ned trappa.
Plassen er uvurderlig. Vi har aldri hatt noe problemer med vårt, hører noen som hadde det med de tidlige modellene. Mitt er fra 2003, så det begynner jo å bli noen år.
Ei heller trøbbel med at ting ikke er kaldt nok i kjøleskapet. Lurer på om de som sliter med det kanskje ikke vasker og eller bytter filteret ofte nok. Merker det på temp om det ikke vaskes med jevne mellomrom. Snakker da om ett par ganger i året. Har byttet det en gang siden det var nytt.

Om du har plass ville jeg definitiv valgt kjølehjørne:-)

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 14:54   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Vi har både kjølehjørne og fryseskap inne på kjøkkenet, og det er en sann luksus, men du verden så bra.

Det er utrolig mye plass inni der. Du kan ha kaker, brett med tapas, kasser med brus og øl og enda ha plass til overs.

Ellers så har jeg også sett at noen har to store kjøleskap - eller man kan kanskje tenke seg et stort kjøleskap og et stort kombiskap. Å ha plass til litt frysegreier på kjøkkenet er veldig kjekt synes jeg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 22:16   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Hva med disse amerikanske kjøleskapene med en smal fyser på siden? Da får du kjøleskap i full høyde og fryseplass samme sted.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 08:38   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Hva med disse amerikanske kjøleskapene med en smal fyser på siden? Da får du kjøleskap i full høyde og fryseplass samme sted.

Disse er veldig små innvendig. Både fryserdel og kjøledelen egentlig, virker som om selve skapet tar mye av volumet, for de ser jo store ut på utsiden.

Da hadde jeg heller valgt f.eks. et stort vanlig kjøleskap og kanskje et halvt fryseskap under benkeplaten.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 09:44   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Disse er veldig små innvendig. Både fryserdel og kjøledelen egentlig, virker som om selve skapet tar mye av volumet, for de ser jo store ut på utsiden. .

De ser jo så diger ut, så jeg har gått ut fra at de er det innvendig også.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Da hadde jeg heller valgt f.eks. et stort vanlig kjøleskap og kanskje et halvt fryseskap under benkeplaten.

Det tror jeg også at jeg hadde valgt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 09:48   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Vi har sånn amerikanskj kjøleskap. Fryserdelen er en vits (halvparten går bort til isbitgeneratoren, virker det som) men vi har den ausnett bare til småting, en pakke pommes frites, fiskepinner og smårester, vi har fryseboks i kjelleren. Men kjøleskapet synes jeg ikke egentlig er lite altså.

Men det skal være sagt, der vi bodde før var det innebygget kombinert kjøl/frys, så vi har ialle fall bedre plass nå enn da, så muligens hadde jeg syntes dette var lite om jeg var vant til noe bedre...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 10:02   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Disse er veldig små innvendig. Både fryserdel og kjøledelen egentlig, virker som om selve skapet tar mye av volumet, for de ser jo store ut på utsiden.

Da hadde jeg heller valgt f.eks. et stort vanlig kjøleskap og kanskje et halvt fryseskap under benkeplaten.

Ikke hvis du er like vill og gal som vi var, og kjøpte et dobbelt kjøleskap fra Liebherr. Det er to fulle bredder, i alt 120 cm, og har en rommelig nok frysedel, vinskap og kjøleskap i ett. Husets stolthet og absolutt å anbefale, selv om prisen er lovlig stiv og vel så det ... Vi har aldri plassmangel, klarer ikke å fylle det helt opp. Vi har mulighet for isbiter, men den delen tar svært liten plass og vi har ikke tappekran, som jo tar enda mer plass. Derfor er skapet mer fullverdig og med mer plass enn de klassiske amerikanske kombinasjonsskapene.



Se så, da fikk jeg skrytt litt av det igjen da jo.

Trenger du ikke vinskap, kan du få en variant som denne, med kjøleskap og fryser bare:

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 10:06   #17
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Dette var finfine skap det!!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 10:18   #18
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Flott skap, men det er fortsatt lite plass i kjøledelen syns jeg (ihvertfall i forhold til et kjølehjørne på 1200l).

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 11:13   #19
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Skulle gjerne hatt kjølehjørne, men vi hadde ikke plass, dessverre, det krever stooort areal.

Endte med amerikansk kombi, elsker isbit-og-vann-funksjonen, og et ekstra fryseskap. Men kjøleskapsdelen er i minste laget.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 17:47   #20
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om kjølehjørne og kjøleskap?!

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Ikke hvis du er like vill og gal som vi var, og kjøpte et dobbelt kjøleskap fra Liebherr.

Åh!
...og med lovlig stiv snakker vi...?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no