|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Princess Skids and Scars
|
Tips til familieferie i sydenlandetVi vil til sol og varme i begynnelsen av august, og tenkte vi skulle prøve oss på charter for første gang siden ungdommen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til familieferie i sydenlandetVi var på Mallorca, Alcudia ifjor. Og alle storkoste seg :-) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til familieferie i sydenlandetAlcudia ja, gjerne vingsenteret, evt. Startours Estrella de Mar eller lignende. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Tips til familieferie i sydenlandetRethymnon på Kreta. God mat, veldig ok by, fantastisk strand og grekere som ikke vet hva godt de kan gjøre for barn.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til familieferie i sydenlandetFig Tree Bay på Kypros, f. eks. dette hotellet:http://www.startour.no/feriereiser/k...3a54a894a69193 . Her har vi vært de siste to årene, og vært veldig godt fornøyd. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Tips til familieferie i sydenlandetSide, Tyrkia. Vi reiser dit for andre gang nå i mai. Bor på Begonville Hotel, som er rent, pent og passe langt unna sentrum og strand. |
|
|
|
#7 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Tips til familieferie i sydenlandetVi har reist med Nazar 2 ganger og vært fornøyd med fasilitetene og rommene. www.Nazar.no. de har store badeanlegg og mye aktiviteter for barn. Med all inclusive kan ungene spise frukt, mat og is hele dagen.
|
|
|
#8 |
|
rakkarpus
|
Sv: Tips til familieferie i sydenlandet
Rethymnon med barn???? Da blir det vel bare basseng-bading på barna ihvertfall, det advares jo mot understrømmer der selv for voksne, flere drukner pga det hvert år, Og kjempebølger som slår voksne ned i sanda.. skjønner virkelig ikke at dette anbefales for barn..
|
|
|
#9 |
|
Snikende Ullteppe
Jeg har vært på Rethymnon med barn veldig mange ganger og det røde flagget på stranden har kanskje vært oppe totalt 3 dager. Understrømmer har jeg aldri opplevd og om det er så må det være et godt stykke ut. Det er jo langgrunt og flott for barn i havet der. Og stranden er såpass "bred" at jeg har aldri opplevd veien som et problem - annet enn når man skal gå over den for å komme seg til stranden.
|
|
|
#10 |
|
Står på egne ben
Jeg hadde aldri tatt med unger på stranden i Rethymnon i alle fall. Har en kollega å jobben som ble gjenopplivet på stranden der etter å ha blitt tatt av understrømmer og han hadde ingen sjanser å klare seg om ikke noen tilfeldigvis hadde oppdaget han ganske langt ute. De gangene jeg har vært i Rethymnon har jeg aldri opplevd grønt flagg på stranda. Bestandig gult eller rødt. Veldig koselig by da med bilfritt sentrum. Det er lang strandpromenade, så akkurat veien langs stranda er ikke noe stort problem. Den ene gangen vi hadde med niese til Rethymnon å bodde vi så langt bort at det var i enden av veien etter at den gikk oppover igjen sånn at vi hadde ikke noe vei mellom hotellet og vannet. Dette er ca. 3 km fra sentrum. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Snikende Ullteppe
Det er ikke understrømmer inne ved stranden. Jeg har tilbragt totalt måneder i Rethymnon - også med barn og har som sagt aldri opplevd understrømmer der det er naturlig at barn svømmer/leker. Ja, langt ute er det understrømmer, men så langt ut skal ikke barn uansett. Ikke voksne heller for den saks skyld. Og desto nærmere byen man bor, desto "roligere" er havet siden man får moloen som buffer.
|
|
|
#12 |
|
Står på egne ben
Nå har jeg vært bare 1 meter fra land jeg og stått i vann til knærne og opplevd å bli dratt beina unna, så jeg hadde aldri latt en unge bevege seg uti det vannet. Hva andre vurderer det til og gjør er jo opp til dem. Rethymnonstranden kan være veldig lunefull og farlig, selv på det grunneste. Nå har jeg aldri bodd nærmere byen enn 1 km, så kan jo hende akkurat stranden er bedre helt inntil byen. |
|
|
|
![]() |
|
|