Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Punktum, punktum, komma, strek ...

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-07, 21:22   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Punktum, punktum, komma, strek ...

Enkelte (og ikke nødvendigvis på akkurat dette forumet) har en tendens til å avslutte alle setninger med utropstegn. Gjerne flere utropstegn også. Jeg synes det er så slitsomt å lese slike innlegg, føler liksom at jeg må rope ut setningene inni meg.

Jeg får inderlig lyst til å sende en PM, men tar det i meg, jeg får heller bare la være å lese innlegg fulle av utropstegn.

Jeg er litt fordomsfull og gjetter at mange av de som skriver på denne måten ikke er født i samme 10-år som meg ihvertfall...

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 21:23   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek...

Den der avslutningen din på siste setning er ikke korrekt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 21:26   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg skjønner hva du mener, og ja det er slitsom lesning.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 21:30   #4
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det er nok folk som er eldre enn du tror som avslutter setningene med mange utropstegn. Jeg vet om mange. Jeg tror heller det går på påvirkning. Noen begynner med utropstegn som avslutning, og etterhvert føler de det er behov for enda flere for å få uttrykt ordentlig hva de sier. Når mange nok gjør dette, blir andre som ikke er bevisste på bruken av utropstegn påvirket, og følger på.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 21:32   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg er en av de som lett avslutter setninger med utropstegn. Min unnskyldning er at jeg er ganske høyrøstet i RL også.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 22:11   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er en av de som lett avslutter setninger med utropstegn. Min unnskyldning er at jeg er ganske høyrøstet i RL også.


Tenkte jeg også. Jeg bruker utropstegn en del, må ta meg i å ikke bruke mange etterhverandre også, slik!!!

Er bare å sende meg en pm vist jeg irriterer, vist ikke er det jo bare å ignorere.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 22:22   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Enkelte (og ikke nødvendigvis på akkurat dette forumet) har en tendens til å avslutte alle setninger med utropstegn. Gjerne flere utropstegn også. Jeg synes det er så slitsomt å lese slike innlegg, føler liksom at jeg må rope ut setningene inni meg.

Jeg får inderlig lyst til å sende en PM, men tar det i meg, jeg får heller bare la være å lese innlegg fulle av utropstegn.

Jeg er litt fordomsfull og gjetter at mange av de som skriver på denne måten ikke er født i samme 10-år som meg ihvertfall...


Jeg skjønner ikke hva du mener!!!!!?????

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 22:30   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg liker for så vidt utropstegn, og bruker en del når jeg blir litt engasjert. Men med skjønn, håper jeg. Jeg har større problemer med dem som insisterer på å avslutte så godt som alle overskrifter med tre (eller flere ) prikker.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 22:33   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg er litt glad i utropstegn, men jeg prøver å ta meg i det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 23:21   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg er dessverre for glad i prikker ... (!!)

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 23:23   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Jeg er dessverre for glad i prikker ... (!!)


Jeg og. Men ikke SÅ glad i !!!!!!!!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 23:39   #12
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg er avhengig av prikker ... Hva skal man gjøre uten dem?????? Bare en!! kjedelig liten prikk?

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 23:44   #13
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg digger utropstegn!!!!!!!! Jeg kommer aldri til å slutte å bruker de!!!!!! Ei heller prikker...............

  Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 23:48   #14
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg er vel ikke avhengig av noenting i grunnen, bortsett fra Coca-Cola light.
Nå trener som en gal på rett tegnsetting, og det er ikke bare, bare. Tror faktisk jeg har trenet på dette helt siden jeg var syv år.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 00:06   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Utropstegn må en ha hvis en skal klare å si det en har på hjertet. Og blir man engasjert nok, er det ikke alltid nok med bare ett.

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

Jeg digger utropstegn!!!!!!!! Jeg kommer aldri til å slutte å bruker de!!!!!! Ei heller prikker...............

Men du kan vel klare deg med tre av gangen, vel …?!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 00:21   #16
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg synes det er slitsomt å lese fordi det er som om skriveren prøver å presse følelsene sine over på leseren. Jeg grøsser når jeg ser overdreven bruk av prikker og utropstegn og spørsmålstegn. Når noen feks. ønsker å si at de er irritert, så er det mange måter å si det på.

Jeg er så irritert. (ok, hun er irritert)
Jeg er så irritert! (ok, hun er visst ganske irritert)
Jeg er bare så virkelig irritert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (åh, her er en som har problemer med følelsene sine og bare må bøtte ut av seg, -slitsomt, tror jeg står over ...)

Det blir så dramatisk med mange uendelig lange prikker ... (tenk på det sier de prikkene etter på)
Det blir så dramatisk med mange uendelig lange prikker...................... ( :jeg er så dramatisk: )

Er det noen som har en god brødoppskrift???????????????
(eh, er det noe å bli over? og går det an å bli i et spørsmå om noen har en oppskrift på brød? )

osv

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 00:31   #17
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg lar vel ikke akkurat overdreven bruk av utropstegn irritere meg, men det er sant at jeg leser setningen annerledes når de avsluttes med mange utropstegn.

På samme måte som hvis et innlegg blir skrevet med bare store bokstaver. DA LESER JEG DET SOM OM PERSONEN ROPER.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 08:23   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg syns også det er slitsomt med mye utrops- og spørsmålstegn.
Bruker sjelden eller aldri mer enn ett av gangen selv.
Innlegg skrevet med caps orker jeg ikke lese engang, for da ropes det i hodet mitt.
Et annet "festlig" fenomen er når enkelte starter alle ord med stor bokstav. Som Skriver På Denne Måten, Liksom.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 08:27   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg er så irritert. (ok, hun er irritert)
Jeg er så irritert! (ok, hun er visst ganske irritert)
Jeg er bare så virkelig irritert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (åh, her er en som har problemer med følelsene sine og bare må bøtte ut av seg, -slitsomt, tror jeg står over ...)


Men for meg er det liten forskjell på det andre og tredje utsagnet.

Eks:

Jeg er sint!

Jeg er sint!!!!!


Jeg har fått med meg at personen er sint. Virkelig sint. Det er utropstegn.

Jeg er sint. Funker ikke på samme måte.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 09:54   #20
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...

Jeg mener egentlig ikke at ett eller to utropstegn i løpet av et innlegg er så galt, mer noe ala dette:

"Så synd med ferien! Håper det ordner seg! Vi skal også på ferie i sommer, og jeg håper ikke dette skjer oss!" osv.

At noen føler for å understreke en setning her og der med utropstegn er greit nok, men når hver eneste setning må avsluttes med det blir det forferdelig å lese.

Også er jeg enig med Desembermamma i at det holder med ett utropstegn eller to.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no