|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Punktum, punktum, komma, strek ...Enkelte (og ikke nødvendigvis på akkurat dette forumet) har en tendens til å avslutte alle setninger med utropstegn. Gjerne flere utropstegn også. Jeg synes det er så slitsomt å lese slike innlegg, føler liksom at jeg må rope ut setningene inni meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek...Den der avslutningen din på siste setning er ikke korrekt.
![]() |
#4 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det er nok folk som er eldre enn du tror som avslutter setningene med mange utropstegn. Jeg vet om mange. Jeg tror heller det går på påvirkning. Noen begynner med utropstegn som avslutning, og etterhvert føler de det er behov for enda flere for å få uttrykt ordentlig hva de sier. Når mange nok gjør dette, blir andre som ikke er bevisste på bruken av utropstegn påvirket, og følger på.
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg er en av de som lett avslutter setninger med utropstegn. Min unnskyldning er at jeg er ganske høyrøstet i RL også.
![]() |
#6 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg liker for så vidt utropstegn, og bruker en del når jeg blir litt engasjert. Men med skjønn, håper jeg. Jeg har større problemer med dem som insisterer på å avslutte så godt som alle overskrifter med tre (eller flere
![]() |
#9 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg er litt glad i utropstegn, men jeg prøver å ta meg i det.
![]() |
#10 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg er dessverre for glad i prikker ... (!!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Aquarist
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg er avhengig av prikker ... Hva skal man gjøre uten dem?????? Bare en!! kjedelig liten prikk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg digger utropstegn!!!!!!!! Jeg kommer aldri til å slutte å bruker de!!!!!! Ei heller prikker............... |
![]() |
![]() |
#14 |
sjelden
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg er vel ikke avhengig av noenting i grunnen, bortsett fra Coca-Cola light. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Utropstegn må en ha hvis en skal klare å si det en har på hjertet. Og blir man engasjert nok, er det ikke alltid nok med bare ett.
Men du kan vel klare deg med tre av gangen, vel …?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Live and let live
|
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg synes det er slitsomt å lese fordi det er som om skriveren prøver å presse følelsene sine over på leseren. Jeg grøsser når jeg ser overdreven bruk av prikker og utropstegn og spørsmålstegn. Når noen feks. ønsker å si at de er irritert, så er det mange måter å si det på.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg lar vel ikke akkurat overdreven bruk av utropstegn irritere meg, men det er sant at jeg leser setningen annerledes når de avsluttes med mange utropstegn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg syns også det er slitsomt med mye utrops- og spørsmålstegn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Punktum, punktum, komma, strek ...Jeg mener egentlig ikke at ett eller to utropstegn i løpet av et innlegg er så galt, mer noe ala dette: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|