Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ny kontinentalseng

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-11, 08:38   #1
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ny kontinentalseng

Etter at det ble tisset i vaar seng av soennen vaar denne uken, ble det draapen som fikk begeret til aa flyte over. Vi vil skaffe oss en ny seng. Jeg har regnet ut at den gamle sengen vaar har koster oss 200kr i aaret, for vi har hatt den lenge, og den var heller ikke saa dyr dengang.

Naa har vi klart aa kutte valget ned til to stykker.

A. Jensen ambassadoer softline II med hodegavl a kr 18000 pluss 6000.

B. Svane sense med hodegalv a kr 23000 pluss 9500

I utgangspunktet har de nok lik listepris. Og jeg syns det er mye penger for et moebel. I og med at prisforskjellen er stor ligger Jensen best an naa.

Noen som har en av disse sengene og kan anbefaler de?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 10:29   #2
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.862
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Nei, men tror du har valgt to av de beste, unngå Wonderland ihvertfall. Dyrt og nesten likt med å ligge på vanlig skummadrass.

Men personlig ville jeg valgt tempur.

Har disse ulike soner, altså ulike mykhetsgrader for feks skuldre, hofte osv? Jeg ville unngått det ihvertfall, for disse er ofte beregnet for at man ligger på siden, ikke ryggen. Har også hørt at mange mener disse sonene bare er tull, også madrasseksperter, for det er så individuelt hvor man ligger, jeg feks ligger med korsryggen der den mykere sonen for hoftene er, så da får jeg mer vondt i ryggen

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 21:26   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Tror ikke de har ulike soner, staar ingenting i brosjyrene om det, og det ble heller ikke nevnt av selgerne.

Tempur kunne jeg nok tenkt meg, men min kjaere vil ikke ha det. Vurderte det serioest og det ble ikke noe kjoep da jeg ikke fikk meg til aa presse igjennom en seng til 30 000 siden han var superskeptisk. Jeg har tempurpute paa jobben, og har stor glede av den der.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 21:36   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Jeg har lagt et par netter på en tempurmadrass på sykehuset (oppå ei vanlig skummadrass, rett på gulvet...) og må si at selv om jeg var skeptisk da jeg først tråkket på den, så var den veldig god å ligge på. Jeg sov godt på gulvet jeg, altså!

Men hjemme har vi kontinentalløsning fra ikea vi da, så jeg kan ikke uttale meg om disse merkene her.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:40   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Nei, men tror du har valgt to av de beste, unngå Wonderland ihvertfall. Dyrt og nesten likt med å ligge på vanlig skummadrass.

Synes du det? Vi har Wonderland Harmony med Windsor overmadrass og er kjempefornøyd! Vi har 220 cm lang seng pga lang mann, og betalte vel rundt 22-23000 for mange år siden. På salg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:49   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Vi er veldig fornøyde med vår gamle Wonderland. Vi har akkurat kjøpt oss ny overmadrass med tempuraktig madrass, skikkelig digg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:56   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi er veldig fornøyde med vår gamle Wonderland. Vi har akkurat kjøpt oss ny overmadrass med tempuraktig madrass, skikkelig digg.

Kult, hva og hvor og pris og alt sånt?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:58   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kult, hva og hvor og pris og alt sånt?

Jysk faktisk. Den koster normalt 3700 men var på tilbud til 2200. Memory kaller de det inni. Den er 10 cm bred.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 23:02   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jysk faktisk. Den koster normalt 3700 men var på tilbud til 2200. Memory kaller de det inni. Den er 10 cm bred.

10 cm tykk, mener du? Jøss, det var et godt tilbud. Men vi må ha ekstra lang, og det må som regel bestilles.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 23:02   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Vi har en wonderland og en jensen i hus, wonderland er definitivt best. Men den er nok en klasse opp i forhold til Jensen også, så jeg tar ikke det til inntekt for forskjell mellom merkene egentlig. Jeg kunne tenke meg tempur overmadrass.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 23:09   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Tykk sef.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 23:11   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Vi har en 8 år gammel Wonderland kontinentalsak som synger på siste verset. <dvs. vi har en medium og en hard madrass, og jeg er redd jeg har lagt ihjel medium-en i løpet av forrige svangerskap. Jeg vurderer å prøve med ny overmadrass og se om sengen overlever et par år til.
Jeg hadde Jensen før denne, og den varte også i mange år. Je holder dog en knapp på Wonderland.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 23:16   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Vår Wonderland er 10-11 år. Det er to 90 rammemadrasser som kan brukes alle veier. Dvs at man snur madrassen både opp-ned og bak-frem for å få belastningen på ulike steder. Sånn sett har vi max ligget 4 år på samme side. Den nye overmadrassen er gull! Vår gamle ble spydd ned for et par uker siden, så vi har kjøpt madrassebedkytter i tillegg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 00:05   #14
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Kanskje vi burde se på wonderland senger også ? Hvilke kjeder fører Wonderland tro, skeidar ?

Vi har foreløpig besøkt bohus og living og ikea, noe jeg ser på som max antall butikker man kan besøke på 1 dag. Ikea kom ikke videre til neste runde, selv om de var en god del billigere.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 08:34   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Madrassbeskytter (eller som jeg kaller vår, tisselaken i voksenstørrelse) er et must om man har små barn som ligger i voksensengen. Sånne som kan finne på å spy i sengen (for når de er syke er de ofte i voksensengen selv om de har eget rom) Eller som insisterer på å sove med truse uten å være klar for det. (Eller man har gravide kvinner i hus som teoretisk sett kan få vannavgang)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 14:29   #16
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Har Jensen Ambassadør - utrolig god seng. Byttet fra Svane Clasic, og de to kan ikke sammenlignes. Ville definitivt valgt Jensen igjen. God seng!

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 15:59   #17
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Jeg tok meg en tur innom skeidar også, der har de også Jensen, men de har andre navn på sengene der.

Jeg hadde ikke tid til å prøveligge, så da var grunn valget tatt.

Så i går fikk vi bestilt seng, det ble en Jensen ambassadør. Blir spennende å se om vi blir fornøyde. Den blir mye mykere enn vår nåværende gamle IKEA seng. Gleder meg!

Selgeren i butikken mente at det ville være lett å bli kvitt den gamle sengen på finn, til tross for alderen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 17:29   #18
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Vi har jensen. Tror det er den ambassadør vi har.
Er ikke sånn helfornøyd altså.
Jeg har medium madrass på min side, og jeg syns den har sunket sammen på midten.
Nå lå jeg på mannens side som er av den harde typen under svangerskapet, og likte den bedre. Så jeg vet ikke jeg altså.
Tror ikke det blir jensen neste gang i alle fall, tror ikke senga blir så innmari mange år heller.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 17:33   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

Overmadrassen betyr utrolig mye for hvor god en seng kjennes for min del. Jensensenga vår nå kjennes litt kjip ut i fohold til wonderlandsenga, det tror jeg hovedsaklig er på grunn av en litt kjipere overmadrass. Hvis jysk-madrassen er bra vurderer jeg å få tak i en sånn neste gang de har salg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 17:42   #20
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny kontinentalseng

HAH! takket være denne tråden sa jeg det til mannen min at jeg er litt misfornøyd. Temaet har vært oppe før sånn delvis.
Så han ringte bohus hvor vår er kjøpt, og de skulle prøve å kjøre det som en reklamasjon, så servicen er det visst ingenting i veien med. Kanskje jeg får ny madrass jeg nå!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no