Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som vil komme med innspill på kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-11, 17:32   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Noen som vil komme med innspill på kjøkken?

Det er ingen endelig realitet riktig enda, men paa sikt, i ikke altfor uoverskuelig fremtid, skal vi pusse opp kjoekkenet. Vi flyttet inn for et droeyt aar siden, og kjoekkeninnredningen vi har er fra en gang paa begynnelsen av 90-tallet. Den gang et straalende Strai kjoekken i eik utfoerelse. Forrige eier malte saa hele innredningen i en slags kremhvit farge jeg ikke har koden paa, og alt er ganske slitent. Det knirker og knaker, skuffene er trege og malingen er ikke spesielt pen lenger den heller, den er slitt, i tillegg til at de som malte ikke har gjort verdens beste jobb. Det fungerer og ser helt ok ut ved foerste oeyekast, men er ikke spesielt velfungerende saann i det daglige - i allefall irriterer enkelte ting vettet av meg og jeg droemmer om nytt. Det er mer realistisk enn droem naa, endelig, og da har jeg i det smaa begynt aa tenke paa nytt.

Vi har et ganske stort kjoekken. Det maaler ca 6.5 x 4 meter, altsaa snakker vi om ca 26 kvm, men det er et gammelt hus og vi har baade et pipeloep, to vinduer og tre doerer vi maa ta hensyn til og som dertil begrenser kreativiteten noe.

Her er en plantegning jeg har snekret sammen, med bilder av dagens innredning slik den er, omtrentlig.

Vi har et digert dobbelt kjoeleskap paa 1.2 meter som fyller hele rommet fra vegg til pipe. Dette er ganske laast og blir nok staaende - det er helt nytt ogsaa og husets stolthet.
Fra andre siden av pipen har vi komfyr, og i enden av benken har vi per i dag forlenget med et slakterbord som rekker akkurat bort til doerkarmen (inn til stuen). Paa motsatt side har vi et hoeyskap, saa dobbel vask med vindu rett over, oppvaskmaskin, underskap, skuffer og overskap som rekker nesten helt bort til terrassedoeren. I motsatt ende er doer ut til trappehall/vindfang. Legger ogsaa ved en omtrentlig plantegning av hele 1. etasje som altsaa naer sagt kun bestaar i stue og kjoekken.

Jeg har lyst til aa utnytte plassen litt bedre. Dvs. jeg kunne gjerne tenke meg en hel vegg bare med skap og innebygd ovn ++, men det blir jo litt amputert pga. det helsikes pipeloepet og doer inn til stuen (som det ikke er aktuelt aa fjerne). Men kanskje det gaar an aa benytte plassen/veggene der spisebordet staar? Men det gaar ikke paa begge sider, for da blir det for trangt, og jeg har litt problemer med at ikke bordet blir staaende rett under vinduet - rett og slett bare fordi jeg er litt crazy psycho perfeksjonist og veldig opptatt av symmetri. Men det er kanskje en kamel jeg bare maa selge eller svelge?!??

Dette ble litt klabb og babb, men altsaa - jeg tar gjerne i mot forslag og innspill paa hvordan vi kan loese det naar vi skal sette inn ny innredning. Vasken vil jeg gjerne ha under vinduet; jeg liker aa se ut naar jeg staar der, ikke minst er det mest praktisk ifht. roer. Litt mer benkplass og skap kunne jeg derimot saa definitivt tenke meg.

Bilder i neste innlegg.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 17:35   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som vil komme med innspill paa kjoekken?









__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 17:45   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som vil komme med innspill på kjøkken?

Bildene - er det sånn det ser ut i dag? Sånn omtrent?

Og må du beholde alle tre dørene? Kan det være en løsning å åpne en vegg mot stue?

(tenker høyt)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:39   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som vil komme med innspill på kjøkken?

Ja, slik ser det ut i dag.

Det ene er en terrassedoer vi ikke kan ha annet sted, det andre er doer inn til stue/spisestue - den siste ut til trappehall. Det er en gammel, original doeraapning. Den kan vi evt. lukke, men det har liten nytte ifht. veggplass egentlig, pga. plassering av kjoeleskap.

Kan ikke aapne vegg heller, evt. bare den der doeren er, men da mister vi plass til TV-en, den staar der per i dag og kan ikke staa saa mange andre steder pga sofaen vi har. Men naar jeg tenker meg om, saa er den veggen ogsaa en baerevegg og brannvegg, saa den kan vi ikke gjoere stort med i det hele tatt.

Her er hele etasjen:

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:53   #5
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Noen som vil komme med innspill på kjøkken?

Om mulig hadde jeg revet veggen mellom stue og kjøkken og fått åpen løsning.
Sofa og TV hadde jeg flyttet bort til spisestuedelen, mens spisestua der sofan står. Da vil du få plass til stor kjøkkenøy også. Og du vil få et mye større og mer bruksvennlig rom.
Kjøkkenet er jo i og for seg stort, men det er veldig smalt og vanskelig vanskelig å innrede.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no