|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Retromum
|
Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?Jeg lurer på om jeg skal bevilge meg en shoppingdag i utlandet, med utreise og hjemreise samme dag.
|
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?London hadde blitt et ork på en dag synes jeg. Det er et stykke fra flyplassen og inn og en bruker mye tid på det. Eller så kan jeg anbefale Liverpool om du har noe fly som går dit i nærheten. Det var blitt en utrolig flott shoppingby nå når jeg var der for litt over en uke siden. 5 år siden sist jeg var der (og var den gang veldig skuffet over Liverpool) og de hadde bygget en helt ny bydel som var kjempeflott i forhold til mye shopping og stort utvalg over lite område, samt alle de store engelske kjedene. I Liverpool er det bare litt over 1 mil fra flyplassen og inn til Albert Dock. Da er det bare å gå 50 meter til shopping om en kommer seg til Albert Dock. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?Jeg har. London. Første fly ut (Ryanair) og siste tilbake. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?Har gjort det til København. Utrolig deilig og luksuriøs følelse, må jeg si. Reiste uten bagasje ut, bare med veske og en tom liten ryggsekk. Hjem hadde jeg fått sånne store shoppingposer som jeg fikk en hyggelig fyr i innsjekkingen til å tape så jeg kunne sjekke det inn ( reiste med SAS, da). København er jo ganske kompakt, i store byer er det nok lurt å ha en plan så man ikke bruker masse tid på buss/ tog. Husk å ha det hyggelig også! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?Jeg har også tatt en dag alene i Stockholm og det var fint. Har vært der såpass mange ganger at jeg vet hvor jeg skal gå, så slapp å bruke lang tid på å finne frem. Tror jeg ville ha reist til en liten by fremfor London hvis jeg bare hadde en dag.
|
|
|
#6 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?Jeg har gjort det til København; det gikk veldig kjapt og greit - fin shoppingby det også. Jeg reiste med håndveske og stor, tom koffert som jeg lot stå på Kastrup. Fylte kofferten og en sekk til hjemreisen uten problemer.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?Jeg var på sånn tur til London i høst. Gikk kjempefint - jeg fikk til og med tid til en løpetur. (Litt trangt med tid til flyet tilbake - men takket være superservice fra Ryan gikk det fint selvom jeg ankom flyplassen etter at gate var stengt.) |
|
|
|
#8 |
|
Curlingkone
|
Sv: Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?Det høres jo helt fantastisk ut å kunne gjøre noe sånt! Hærlighet!
|
|
|
#9 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?Jeg har vurdert en slik tur til London flere ganger, men ville måtte reise hjemmefra så tidlig at jeg synes ikke det blir verdt det. I likhet med Elisabet synes jeg det går så mye tid til reising til og fra flyplassene at det blir veldig tøft. Jeg lurer på om man kan fly tur/retur Dublin samme dag? Det er jo kort vei til byen fra flyplassen, og handleområdet er temmelig kompakt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?Jeg tenker at man må være god til å shoppe for å få noe utbytte av det. Jeg klarte ikke å kjøpe mer enn et par ting til meg selv da jeg var i London i 4 dager så jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skulle klart det på en dag. Jeg eier ikke shoppingenet da så jeg burde egentlig ikke svare i denne tråden.
|
|
|
#11 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?Jeg vil tro at Amsterdam også kan egne seg for dagstur. her er det også kort avstand inn til sentrum og et ganske kompakt shoppingområde om jeg ikke husker feil.
|
|
|
#13 |
|
This is normal!
|
Sv: Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?Jeg har lyst på en sånn shoppingtur til London, men jeg har selvpålagt flyforbud privat bl.a. for å liksom klimanøytralisere at vi ikke har byttet ut oljefyren med jordvarme enda. Det er tøft å skulle pleie miljøsamvittigheten sin.
|
|
|
|
#14 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med shoppingdag i utlandet, t/r samme dag?
Når man er ute av Norge i mindre enn 24 timer, kan man handle for NOK 3000,-
|
|
|
#15 |
|
Har diplom
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Dette tenkte jeg på også. Skal du handle for mer enn det lønner det seg jo å koste på seg en natt på hotell.
|
|
|
#17 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man bør være borte i mer enn 24 timer, ja.
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Jeg handla for (endel |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Retromum
|
Auda, det var jeg ikke klar over!
|
|
|
#20 |
|
Retromum
|
Ja den er jeg klar over, men det betyr ingenting fra eller til siden jeg er avholds.
|
![]() |
|
|