|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() De glemte barna - artikkelserie om barnevernssaker
I går var artikkelen om Tea og Anders i avisen, og den var ganske tøff å lese. Synes det er viktig med fokus på dette temaet. Spesielt ille er det med de som det aldri blir meldt fra om samme hvor ille det er. Håper folk blir litt mer våkne og stiller opp for de uskyldige barna.
![]() |
#2 |
Curlingkone
|
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerJeg så på klippet, og jeg gråt og gråt.
![]() |
#3 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerJeg kan jo ikke lese sånt på jobb.
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerJeg kan ikke lese slike saker. Jeg blir helt ødelagt.
![]() |
#5 |
Shake it out!
|
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerKjempevondt. Og utrolig at ingen grep inn tidligere, i de fleste sakene er det jo så tydelig at andre har visst, bare ikke sagt fra.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerJeg setter så utrolig stor pris på at Adressa setter fokus på disse barna. Sitter her og gråter selv, om 1,5 mnd skal jeg tilbake til jobb hvor jeg møter noen av de som greier å ta vare på barna sine med hjelp og noen av ungdommene som ikke fikk et fosterhjem. Sambo har lyst på et barn nummer tre. Jeg vil vi skal bli fosterhjem når tiden er inne for det. Etter å ha sett dette blir jeg bare mer sikker, vi skal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerJeg synes den serien til Adresseavisa er god. Og jeg satt med en stor vond klump i går da jeg leste det etter middagen.
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerNæsj. Bjeller?
![]() |
#10 |
Shake it out!
|
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerJeg håper virkelig jeg er i stand til å være Nabokjerring som bryr seg, om je oppdager noe liknende. Men jeg innser jo at Harriet dessverre har rett, det er alt for få som bryr seg, dessverre. All ære til dem som gjør det.
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssaker
Som Harriet sier så skjer det altfor ofte at folk bare har nok med sitt, de trenger ikke å få ekstra bekymringer i form av naboungen som ser ut til å ha det fælt men som "sikkert får det bedre snart", eller "sikkert ikke har det såå ille".
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerInteressante leserkommentarer der.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerPå 70 tallet trodde alle at alt var bedre en på 60 tallet, på 80 tallet var man i allefall ikke så verdensfjerne som på 70 tallet, på 90 tallet var man jo ikke like hjerterå og menneskefintlig som på 80 tallet og nå går jo alt så mye bedre for vi er jo ikke lengere så naive som i forgie århundre.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerJeg orker ikke lese artikkelen, men jeg vil mene litt likevel jeg. |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerSignerer smilefjes her. Det er fryktelig frustrerende å sitte som barnevernkonsulent og ha barn du vet MÅ ha hjelp NÅ, men som du ikke klarer å hjelpe. Enten mangler det fosterhjem eller så mangler det tiltak av andre slag. Det er tragisk og forferdelig frustrerende situasjon både for barna, omgivelsene og for de (vi) som jobber med dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Og allikevel mener skremmende mange at barnevernet er maktsyke jævler som går inn og tar barna fra alle de stakkars foreldrene, uten grunn.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerUfattelig sterk historie. Trist.
![]() |
#19 |
Shake it out!
|
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: De glemte barna - artikkelserie om barnevernssakerDet er jo noen som velger å bli fosterforeldre når de ikke fikk barn biologisk selv. Men disse skjønner nok ganske så av seg selv at fosterforeldre er et alternativ for dem. |
![]() |
![]() |
|
|