Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hvilken vegetabilsk melk er best å lage kakao av?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 20:12   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken vegetabilsk melk er best å lage kakao av?

Dere som har prøvd, hva foretrekker dere? Rismelk er vel litt for vannete? Soya? Kokosmelk er vel forresten kanskje ypperlig til dette?

Gammel 22-03-11, 20:16   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vegetabilsk melk er best å lage kakao av?

Jeg liker best soya, det smaker mest som vanlig melk, syns jeg. Jeg har prøvd kokos røk også, men det ble litt rart.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:17   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kokos røk? Jeg tror også soya egentlig er best. Har du prøvd den med vaniljesmak? Eller kanskje med sjokoladesmak og så tilsette mindre/ikke noe sukker?

Gammel 22-03-11, 20:18   #4
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi bruker ris og havre og ungene liker det godt.
Vi kan ikke bruke soya pga alergi.

Gammel 22-03-11, 20:22   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet at noen på lavkarbo-forumet lagde av kokosmelk og syns det var veldig godt, men det avhenger vel av at man liker kokos-smaken vil jeg tro?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:25   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10802

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:30   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kokosmelk! Det var ikke smaken jeg reagerte på, bare noe med konsistensen, tror jeg.

Hvis jeg lager med vaniljesoya så trenger jeg ikke bruke sukker i det hele tatt, den er jo så innmari søt. Nesten for søt. Sjokoladesoyaen trengs bare å varmes opp, uten å tilsette verken sukker eller kakao.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:45   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget noe helt ok noe på havremelk. Mente jeg har lest et tips her inne om å bruke litt havrefløte i tillegg, og det høres jo lurt ut, men det har jeg ikke prøvd selv.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 20:52   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Flott, takk for tips!

Gammel 22-03-11, 21:20   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker havremelk med havrefløte når jeg har det, men med havrefløte er den best varm, ellers klumper fløten seg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 01:38   #11
Sinobell
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2010
Sinobell er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

usøtet soyamelk, eller havremelk er godt. Rismelk fungerer også. men for å få god kakao:

ha i litt vann i bunnen av kasserollen, og smelt en plate (100g) melkefri sjokolade i vannet, ha så i melken. Sjokolade smaker mye bedre enn kakaopulver. Jeg bruker den mørke sjokoalden som ikea selger, den er melkefri, og veldig mye billigere enn den til freia.

Sinobell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 02:04   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som har smakt hampmelk?

Gammel 29-04-11, 07:10   #13
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er i mot bruk av soya men DariFree har en veldig god sjokolademelk og en "vanlig" melk.
Den koster litt mer men det er mye mer næring i den http://www.renkost.no/?cat=144679

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 08:33   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanne ut kokosmelk og ha oppi kanel. Har lagt ut en oppskrift før, skaø linke til den m ikke nå :iphone:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 09:05   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sinobell, her.

usøtet soyamelk, eller havremelk er godt. Rismelk fungerer også. men for å få god kakao:

ha i litt vann i bunnen av kasserollen, og smelt en plate (100g) melkefri sjokolade i vannet, ha så i melken. Sjokolade smaker mye bedre enn kakaopulver. Jeg bruker den mørke sjokoalden som ikea selger, den er melkefri, og veldig mye billigere enn den til freia.

Da lager du jo varm sjokolade, og ikke kakao. Men det smaker bedre, ja.

Jeg synes havremelk gir helt ok kakao.

Gammel 29-04-11, 09:09   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Er det noen som har smakt hampmelk?

Tror ikke det finnes i Norge, Acsa. Er det godt?

Gammel 29-04-11, 09:15   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sinobell, her.

Åh, nam!

Gammel 29-04-11, 09:21   #18
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Hampmelk er forøvrig skikkelig godt.
Det erstatter ikke melk, men det er skikkelig, skikkelig godt.

Gammel 29-04-11, 09:22   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hva smaker hamp-proteinpulver, for de som har smakt det? Jeg tenkte å ha det i smoothies. Må ha et eller annet proteinrikt, har vurdert tofu.

Gammel 29-04-11, 10:33   #20
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Hva smaker hamp-proteinpulver, for de som har smakt det? Jeg tenkte å ha det i smoothies. Må ha et eller annet proteinrikt, har vurdert tofu.

Vanskelig å beskrive smaken, det smaker hverken vondt eller godt. Jeg blander det (og hvetegress) med juice og det smaker helt greit.
Hamfrø er forresten kjempegodt, så jeg ser for meg at hammelk kan være godt og.

Har prøvd rismelk og kakao, synes ikke det ble noe, godt. Spørs om jeg får prøve soyamelk neste gang.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.