|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sist redigert av torsk : 22-03-11 kl 22:18. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Interessant studie i FRP krisehåndtering i mediaJeg har hatt gleden av å være vertskap for FRP sitt "broilerkurs" noen år på rad på tidlig 2000-tall. Frp leide lokalene hvor jeg jobbet, leide tv-studio, kameraer, etc - og i flere dager på rad, jobbet de beinhardt, lokallederne i ungdomspartiet - fra hele landet. De ble drilla fra morgen til svarte natta i mediehåndtering. Eksamen var seint søndag, da var det full "direktesendt" tv-debatt, flerkameraproduksjon, hvor ledelsen i Frp stilte som "grillere," og ungdommen måtte svare for politikken sin.
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Sv: Interessant studie i FRP krisehåndtering i mediaHar ikke sett snutten. Men jeg håper Siv Jensen har lært ett og annet etter ymse overgrepssaker de har på tapetet fra før, hvor påståtte overgrep har blitt dysset ned, og selvmedlidende krokodilletårer har blitt felt. Av løgnmakerne. Denne gangen har FrP faktisk gått til politiet med informasjon, ser jeg.
|
|
|
#7 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Interessant studie i FRP krisehåndtering i mediaSiv pleier jo å være SJOKKERT. Søviknes, Chim Kjølner og nå dette. Ispedd litt sprit, vold og økonomisk vinning. Der har du lov og orden- partiet. Hørte jeg " personlig frihet"?! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Sv: Interessant studie i FRP krisehåndtering i media
Ikke rart hun ble sjokkert over Chim da. Han var tross alt uskyldig, så saken ble henlagt (selv om jeg tror han ønsket en sak så han fikk renvasket seg). |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Saken ble henlagt på grunn av bevisets stilling. Ikke fordi han ble konkludert uskyldig, så vidt meg bekjent.
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
Han hadde alibi, så det var nok vanskelig å gjøre så mye annet enn å henlegge saken da. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Metallica!!
|
Så vidt meg bekjent ble saken henlagt fordi intet straffbart kunne finnes, eller hva nå enn formuleringen er.
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Interessant studie i FRP krisehåndtering i mediaSnakk om tålmodig journalist! Hvordan gidder man å stille spørsmål nr 8 når du har fått ordrett samme svar på de første 7 spørsmålene?
|
|
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Nrk skrev dette:
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Nei, han kan ikke frifinnes og ikke straffes uten en sak. Men han hadde som sagt alibi, så det er vel bevisets stilling, antar jeg. Er ikke det ganske entydig? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ekvilist
|
Jeg er litt usikker på hva du mener med entydig. Blir man anmeldt og man kan dokumentere at man er uskyldig, så blir vel ikke saken henlagt etter bevisets stilling?
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Interessant studie i FRP krisehåndtering i mediaNei, hvis det blir henlagt fordi det ikke er noe straffbart, er vel formuleringen "inten straffbart forhold" eller noe sånt. Bevisets stilling er vel at de ikke kan bevise noe fra eller til.
|
|
|
#17 |
|
Metallica!!
|
Sv: Interessant studie i FRP krisehåndtering i mediaMen Joika, han var jo frp'er, klart han var skyldig da.
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Det er vel ingen som har sagt at Chim er skyldig? Det er forskjell på å gå inn og være uenig i at et henlagt sak på bakgrunn av bevisets stilling er en form for frifinnelse, og det å si at han var skyldig. Reaksjonene som har kommet mot FrP i denne type saker går vel på at man i større grad ivaretar den som blir beskyldt for å ha begått et overgrep, enn den som mener å ha blitt utsatt for overgrep, og at dette ikke ser bra ut. Akkurat det om henleggelse på grunn av bevisets stilling kan anses som en frifinnelse er det kanskje noen med juridisk kompetanse som kan svare på?
|
![]() |
|
|