Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

[Hjelp] Langpannerøre uten egg og melk

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-11, 13:22   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

[Hjelp] Langpannerøre uten egg og melk

Jeg skulle gjerne hatt en god og utprøvd langpanne-/muffinsrøre uten egg og melk. Jeg vet det finnes posemixer, men jeg synes det er så kjedelig med posekaker som smaker likt... og kunne tenkt meg prøve litt selv.

Dersom jeg tar utgangspunkt i en vanlig oppskrift, kan jeg erstatte mengdene med melk og smør med tilsvarende "blå margarin" og havremelk? Er det noen av disse melkefrie margarinene som er bedre til baking enn andre? Og hvordan erstatter jeg egg? Sånne egge-erstatningspulver? Og må jeg tilpasse oppskriften for å kompensere på noe annet vis i tillegg?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 13:25   #2
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hjelp] Langpannerøre uten egg og melk

Denne er det verken egg, smør eller melk i. Den er sykt saftig og god. Den nevner navnet på en annen sjokoladekake hvor det er oppskrift på en god glasur. Der kan du erstatte smør med blå Soft.

Gammel 24-03-11, 13:29   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Denne er det verken egg, smør eller melk i. Den er sykt saftig og god. Den nevner navnet på en annen sjokoladekake hvor det er oppskrift på en god glasur. Der kan du erstatte smør med blå Soft.

Flott, den så jo lovende ut! (Eddik i sjokoladekake høres uvant ut, men jeg er open-minded. )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 13:43   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Flott, den så jo lovende ut! (Eddik i sjokoladekake høres uvant ut, men jeg er open-minded. )

Crazy Devil Chocolate Cake prøvde jeg ifjor, den var veldig god (utenom for svigerinnen min som liker best lys sjokolade).
Ellers fant jeg denne (kan vel erstatte hvetemel med glutenfri hvis behov)

Ingredienser:
4 ss kakao
4 dl sukker
3 ts vaniljesukker
1⁄4 ts salt
7 dl hvetemel (eller glutenfri)
3 ts bakepulver
4 dl melk som tåles, f. eks. rismelk /havremelk
5 ss matolje
Fremgangsmåte:
Alt det tørre blandes sammen og ha så i væsken.
175 grader i ca. 40 min.
Liten langpanne, 20×30 cm.
Glasur:
300 g melis
100 g melkefri margarin (blå pakke) romtemperert
(dersom margarinen er usaltet, tilsett evt. litt salt)
1 1⁄2 ss kakao
2 ss vaniljesukker
3 ss kaffe
Kaken kan med fordel fryses, men da uten glasur. Når du tar den opp til tining, så lager du glasuren.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 15:37   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager alltid Crazy Cake, den er uten egg og melk. Det er kanskje den samme som over her, bare jeg lager altså den med glasur.

http://detsoteliv.no/searchresults_o...ppe.php?id=563

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.