Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Utrydding av sukkermaur

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-11, 09:58   #1
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utrydding av sukkermaur

Hver vår får vi noen ekstra husboere her, tredje våren,vi trodde vi hadde blitt kvitt dem i fjor fordi vi rev ned den veggen de kom inn fra, grunnet oppussing,men nei da de er tilbake.
Jeg kjøpte noe strøpulver på plantasjen til å strø ute og en lokkeboks. lokkeboksen går de bare forbi og det strøpulveret så ut til å funke, de var borte etter en dag.
Men det må ha vært tilfeldig for i dag var det rene maurfarmen her

Jeg trenger desperat tips til hva jeg kan prøve før jeg ringer pelias, det er så ekkelt altså

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:02   #2
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: utrydding av sukkermaur

Vi har kjøpt et eller annet på boks som de dro med seg inn i bolet igjen, og vi har [sålangt] blitt kvitt dem både på hytta og hjemme.

Og så lurer jeg på om mannen fulgte med stien deres, slik at vi fikk lokalisert hvor de kom ut/inn, og fuget igjen hull ellerno'?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:06   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde sukkermaur i fjor, og fikk tak i et maurmiddel på Boss, de sa at det som man fikk kjøpt på Plantasjen og lignende var for svakt.

I tillegg fant vi maurtua da, de er ofte ganske langt oppe i dagen, under heller og lignende og fikk sprøytet der.

Dere kan godt prøve sånn boks hvor de tar med seg gift tilbake til maurtua, men dere skal ha bra flaks om det holder altså. Men kanskje det blir nok til våren kommer og dere kan sprøyte langs hugsveggene og finne maurtua.

Gammel 31-03-11, 10:07   #4
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Er det den tida alt ?
Er litt spent på kva som skjer i år. I fjor såg me nemlig at det avtok. Om det er fordi me har kverka bolet deira og gjort vårt beste for å utrydde dei eller om det var ein tilfeldighet, vel det finner me vel ut rimelig snart. Me satte ut maurboksar, leita opp bolet deira og hatt litt "godsaker" nedi til dei.

Gammel 31-03-11, 10:38   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utrydding av sukkermaur

Vi hadde sukkermaur i skapet i fjor og satte inn en boks fra Plantasjen. Etter noen timer var de godt lurt inn i den, og etter et døgn lå det døde maur i skapet og de besøkende ble færre og færre. Etter to dager var de helt borte. Ikke sett dem siden.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:22   #6
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fra Boss? Hva er Boss?

Gammel 31-03-11, 11:35   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukkermaur graver seg ganger i isopor. Isopor ligger ofte under gulv i hus bygget fra 1970/80 og fremover. Det er noe skikkelig dr ...!!

Vi har hatt besøk av Anticimex på jobben min, og nå er maurene i fåtall, men de dukker vel snart opp.

Gammel 31-03-11, 11:43   #8
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Standard

Men jeg trodde Anticimexog Pelias ble kvitt maurene nesten for godt i de fleste tilfeller?

Gammel 31-03-11, 13:34   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Fra Boss? Hva er Boss?

Skadedyrskontrollsjappe.

Gammel 31-03-11, 13:36   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir ikke kvitt dem uansett hva jeg gjør. Det er visst skiferhellene som har skylden.

De forsvinner fra kjøkkenet etter hvert - men det er visst bare fordi de går i hus om våren for å finne mat, når sommeren kommer er det mat ute, og da trenger de det ikke lenger.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 13:40   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg blir ikke kvitt dem uansett hva jeg gjør. Det er visst skiferhellene som har skylden.

Vi tok opp hellene i oppkjørselen i fjor, fordi jeg ikke gadd mer sukkermaur, de hadde kommet ned i ekkelt store mengder på badet i kjelleren.

Og fytte! Fytte! Når vi løftet opp hellene så var det millioner av maur og egg! Heldigvis legger sukkermaurene tua rett under hellene da, så det er lett å sprøyte dem der. Det ble helt stilt etter det altså, vi kunne sikkert lagt hellene tilbake, men jeg ble lei og la singel i stedet.

Gammel 31-03-11, 13:43   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vi tok opp hellene i oppkjørselen i fjor, fordi jeg ikke gadd mer sukkermaur, de hadde kommet ned i ekkelt store mengder på badet i kjelleren.

Og fytte! Fytte! Når vi løftet opp hellene så var det millioner av maur og egg! Heldigvis legger sukkermaurene tua rett under hellene da, så det er lett å sprøyte dem der. Det ble helt stilt etter det altså, vi kunne sikkert lagt hellene tilbake, men jeg ble lei og la singel i stedet.

Det hender jeg løfter de hellene jeg vet er verst og sprøyter. Heldigvis holder de seg for det meste utendørs, problemet var verre før jeg pusset opp badet (de liker visst fuktighet). Jeg vil helst beholde hellene mine.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 23:40   #13
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Standard

Anticimex kommer til mandag men billig var det vel ikke, men verdt det..

Gammel 05-04-11, 07:35   #14
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

1. Strø sand over hele gulvet der maurene befinner seg.
2. Dynk godt med brennevin over det hele.
3. Nå kan du bare lene deg rolig tilbake og nyte synet de dritings maurene som driver og slår hverandre ihjel med steiner.
4. Drep vinneren.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 07:44   #15
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

De forsvinner fra kjøkkenet etter hvert - men det er visst bare fordi de går i hus om våren for å finne mat, når sommeren kommer er det mat ute, og da trenger de det ikke lenger.

Det er det samme her. Jeg trodde vi/Anticimex hadde fått tatt knekken på dem ifjor, men de dukket opp en annen plass i år. Nå har vi hatt ute åte i noen uker, men det er en og annen slenger fortsatt.

Gammel 05-04-11, 07:51   #16
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trodde vi hadde sukkermaur, men det var visst en annen maurtype; jordmaur? Små, svarte, ligner på sukkermaur for mitt ufaglærte maurøye. Noe herk er det iallfall, og vi måtte svi av en god bunke lapper for å få hjelp. Vi har holdt på i over et år, og er enda ikke kvitt faanskapet.
Sånne småbukser kjøpt i butikken ler de seg bare skakk av, tydeligvis...

Håper dere blirr kvitt svineriet!!

Gammel 05-04-11, 08:43   #17
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde også dette svineriet i hus i flere år. Litt varierende grad av hvor mange det var av de, men ekkelt var det ja. Kjøkkenet var værst. De gikk i sti til søpplekassa bla annet.
Også fikk de vinger. Når de hadde vinger klumpet de seg ved lufteluka og sånn.

Vi måtte til slutt ringe et firma som kom å sprøytet for oss. Både inne og ute. Vi tegnet kontrakt på tre år med de, og ser vi en maur nå bare ringer vi de. Så kommer de og sprøyter utysket bort igjen. Det er veldig sjelden det kommer frem noen altså.

Gammel 05-04-11, 08:45   #18
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Sukkermaur graver seg ganger i isopor. Isopor ligger ofte under gulv i hus bygget fra 1970/80 og fremover. Det er noe skikkelig dr ...!!

Vi har hatt besøk av Anticimex på jobben min, og nå er maurene i fåtall, men de dukker vel snart opp.

Der vi bodde før måtte det sprøyting til for å bli kvitt maurene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 09:54   #19
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jo raskere man starter med å fjerne udyra jo større sjanse er det for å bli kvitt de... Dert var iallfall rådet vi fikk. SÅ ikke vent for lenge med å ta kontakt med firma som har skikkelige midler til dette, og jeg hadde latt være å pjuske rundt med sånne småbokser.. (vi gjorde jo det først, men det hjalp ikke stort nei...)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.