Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en foredragsholder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Holder du gjerne foredrag og blir du ofte bedt om å gjøre det?
Ja, jeg gjør det gjerne og jeg får stadige henvendelser 27 22,69%
Jeg gjør det gjerne men får få henvendelser 23 19,33%
Nei, jeg vil ikke men får endel henvendelser allikevel 6 5,04%
Nei, jeg vil ikke og jeg får ikke henvendelser om det heller 57 47,90%
Noe helt annet/ Vet ikke 6 5,04%
Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-11, 17:46   #1
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er du en foredragsholder?

Ja, holder du gjerne foredrag og blir du ofte bedt om å gjøre det?

Gammel 31-03-11, 17:51   #2
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en foredragsholder

Nei, foredrag/fremlegg er bortimot det verste jeg gjør og jeg får helt angst ved tanken.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 17:53   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke si jeg hopper i taket av glede, men det hender jeg blr spurt og jeg sier ja. Jeg gruer meg alltid veldig.

Gammel 31-03-11, 17:54   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke noe jeg gjør ofte, nei. Og neppe noe jeg ville gjort med stor lyst heller, men jeg ville nok stilt opp om jeg ble spurt. Vet ikke hva jeg skal svare.

Mitt siste foredrag ble holdt ved Universitetet i Lund for 12 år siden.

Gammel 31-03-11, 17:55   #5
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nei, takk og lov får jeg aldri spørsmål om det.
For mange år siden ble jeg kastet ut i et informasjonsopplegg og reiste rundt på ungdomsskoler for å snakke om studievalg, og jeg tror ikke jeg har kommet meg til hektene igjen enda. Forhåpentligvis slipper jeg å bedrive sånt med det første.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 17:56   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder i hvert fall ofte muntlige presentasjoner, og liker det godt. Dessuten har jeg blitt veldig mye bedre til det med årene.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 17:57   #7
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Nei, det holder å undervise for elever på vanlig vis. Holde foredrag egner jeg meg ikke til. Jeg har en veldig hoppende og assosiasjonsstyrt tenkemåte, som ikke er forenelig med å holde et langt, strukturert foredrag over et gitt tema. -Og så er jeg alt for sjenert.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:01   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har holdt foredrag/forelesninger av ymse sort det siste halvåret. Sier alltid ja, for det betyr ofte bra lønn. Syntes også det er bra erfaring å ta med seg, og merker at jeg blir mer og mer komfortabel med det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:04   #9
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Jeg er så absolutt IKKE en foredragsholder og får heldigvis ikkje spørsmål om det

Gammel 31-03-11, 18:07   #10
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har muntlige presentasjoner som en viktig del av jobben min. Rene foredrag holder jeg derimot sjelden, men jeg gjør det når jeg blir spurt. Og presterer ofte å bli nervøs underveis i foredraget og slakter innsatsen min etterpå.

I forkant har jeg derimot stort sett kontroll på nervene.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:10   #11
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg holder det å være i klasserommet hver dag for å undervise elevene mine.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:15   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får spørsmål om det innimellom, internt. Tipper fem ganger i fjor. Sjelden eksternt. Gruer meg ihjel hver gang, og sier nei hvis det går an. Men da jeg jobbet som foreleser på høyskole likte jeg det veldig godt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:36   #13
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Ikkje noko utanom det som dagleg skjer i klasserommet nei, og ikkje har eg lyst heller.

Gammel 31-03-11, 18:40   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg fint kunne holde foredrag, men jeg har ikke holdt noen på flere år. Og da var det vel mer å regne som en presentasjon.
Det er bedre å prate foran en sal ukjente enn kjente.

Gammel 31-03-11, 18:43   #15
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ja.

Gammel 31-03-11, 18:44   #16
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Senest i går, 15 minutter i auditorum med ca 50 personer tilstede, og 10-15 som så på samhandlingsrom i andre deler av landet.

Jeg pleier å få gode tilbakemeldinger.

Gammel 31-03-11, 18:49   #17
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gjort det veldig mye, og synes det er gøy. Nå er det en stund siden sist, men jeg prøver å si ja når jeg blir spurt så sant det passer, for jeg lærer mye av det og synes alltid det er en god opplevelse selv om jeg er nervøs på forhånd.

Gammel 31-03-11, 18:56   #18
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, har nok med å undervise elevene mine.

Gammel 31-03-11, 19:01   #19
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

.....

Sist redigert av kharadra : 18-03-12 kl 22:13.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 19:04   #20
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nei, nei og nei! Blir av og til spurt, men det er naa saa langt fra min gjoeren og laden som det gaar an aa komme - jeg kan ikke fordraa det og gjoer det dertil naer sagt ALDRI.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.